چاپ خبــر

41 درصد رشد بارش در فریدونشهر/ بارش‌ها در 50 سال گذشته بی‌نظیر بوده است

بارش‌های امسال در فریدونشهر 41 درصد، در استان اصفهان 27 درصد و در حوضه آبریز گاوخونی 42 درصد بیشتر از میانگین بارش‌ها در 50 سال گذشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مجموع بارش‌های سال آبی امسال در فریدونشهر تاکنون به ۷۴۹/۲ میلیمتر رسیده است که این رقم ۴۱/۲ درصد بیشتر از متوسط بارش‌های این شهر طی ۱۰ سال گذشته است.

این میزان بارش، رقمی است که در محوطه اداره هواشناسی در شهر فریدونشهر ثبت شده است و در روستاهای منطقه پیشکوه و پشتکوه بارش‌ها به میزان چشمگیری بیشتر از این میزان است که به عنوان مثال می‌توان گفت میزان بارش روستای کَمَران تاکنون ۱۰۰۰ میلیمتر را نیز پشت سر گذاشته است.

فریدونشهر همچنان رکورددار بارش‌ها در استان اصفهان است و پس از آن سمیرم با ۶۵۵/۵ میلیمتر و خوانسار با ۵۶۷/۱ میلیمتر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین میزان بارش ثبت شده در کشور در سال آبی جاری متعلق به شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهار محال و بختیاری و در همسایگی فریدونشهر با ۲۱۲۶/۳ میلیمتر یعنی بیشتر از دو متر بارش بوده است.

طبق داده‌های دفتر مطالعات پایه منابع آب وزارت نیرو میزان بارندگی تجمعی استان اصفهان از ابتدای سال آبی تاکنون 188.4 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 175.8 درصد و نسبت به متوسط بلندمدت 27.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین مجموع بارش‌ها در حوضه آبریز گاوخونی یا تقریبا همان زاینده‌رود طی 50 سال گذشته بی‌نظیر بوده و نسبت به سال گذشته 198 درصد افزایش، نسبت به متوسط بارش‌های 11 سال گذشته 71 درصد افزایش و نسبت به متوسط بارش‌های 50 سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است. آمارهای این دفتر مجموع بارش‌های سال آبی جاری کشور را طی 50 سال گذشته بی‌سابقه عنوان می‌کند.

انتهای پیام/

 

Go to TOP