چاپ خبــر
در شورای اداری فریدونشهر مطرح شد؛

فریدونشهر دارای بالاترین نرخ بیکاری استان/ هر شش روز یک بارش سنگین را پشت سر گذاشتیم

فرماندار فریدونشهر با اشاره به این که فریدونشهر بالاترین نرخ بیکاری در سطح استان را داراست خواستار تسهیل در سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر با محوریت موضوعات حوزه مدیریت بحران روز چهارشنبه با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار فریدونشهر در این جلسه با بیان این که کشور در جنگ اقتصادی قرار داشته و باید موضع جنگی به خود بگیرد، از ادارات خواست شرایط را برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب یعنی «رونق تولید» تسهیل کنند.

 

*فریدونشهر دارای بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان

ناصر اسدی با اشاره به این که فریدونشهر بالاترین نرخ بیکاری در استان را داراست از نیاز این شهرستان به توجه به توصیه‌های رهبری سخن گفت و اظهار کرد: رفع مشکلات سرمایه‌گذاری به رونق تولید در شهرستان و اشتغال‌زایی کمک خواهد کرد.

نماینده دولت در شهرستان با اشاره به این که بیش از 12 میلیارد تومان جذب سرمایه و تسهیلات در شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: تلاش کردیم این سرمایه‌ها هدف‌مند و متناسب با نیاز شهرستان جهت‌دهی شود.

وی با اظهار این که بارش 350 سانتیمتر برف در شهر فریدونشهر و بیش از 600 سانتیمتر در مناطق روستایی پشتکوه امسال تلاش مضاعفی برای بازگشایی راه‌ها و عبور از شرایط دشوار پیش آمده را با توجه مطالبه‌گری مردم از طریق رسانه‌های فراگیر می‌طلبید، از فعالیت همزمان 26 دستگاه برفروب در شهرستان و پنج سورتی پرواز برای مواجهه با این موضوع و امدادرسانی به مردم روستاهای دوردست شهرستان خبر داد.

 

*70 میلیارد تومان خسارت بارش‌های سیل‌آسا در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر بارش‌های سیل‌آسای چهارم-پنجم فروردین و یازدهم-دوازدهم فروردین را منجر به خسارت چشمگیر 70 میلیارد تومانی در سطح شهرستان دانست و تصریح کرد در این مدت سه هیئت از مسئولان استانی در منطقه حاضر و برای بررسی شرایط شهرستان تا دورترین روستاهای فریدونشهر سفر کردند.

اسدی مشکل هر ساله مسدود شدن گردنه کلوسه در اثر بارش برف، کولاک و بهمن را نیاز به اعتبار بالایی دانست که با بودجه‌های شهرستانی و استانی قابل رفع نیست و از نماینده خواست به منظور اخذ اعتبار مورد نیاز برای احداث تونل در این نقطه ترتیب بازدید وزیر راه و یا معاونان وی را از منطقه بدهد.

نمایده عالی دولت در شهرستان فریدونشهر با اشاره به بازسازی 60 واحد مسکونی در حال تخریب در سال 95 در روستای کلوسه با کمک سپاه، بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر از در امان ماندن ساکنان این منازل از وقایع طبیعی فروردین ماه خبر داد و عنوان کرد در ادامه این طرح بازسازی 200 واحد مسکونی دیگر را در برنامه داریم که امیدواریم با حضور قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در منطقه بتوانیم این کار را اجرایی کنیم. وی همچنین خواستار حضور مدیر کل بنیاد مسکن در شهرستان فریدونشهر و کمک در بازسازی 200 واحد مسکونی باقیمانده طبق وظیفه ذاتی این اداره شد.

فرماندار فریدونشهر در مورد صحبت‌های تند و برنامه‌ریزی‌نشده عضو شورای شهر فریدونشهر در این جلسه در رابطه با طرح فاضلاب فریدونشهر، طرح انتقال آب از زیر بستر شاهان‌کوه و ثبت اراضی نسق‌دار مردم به نام دولت در ابتدا خواستار رعایت نکات فنی سخن مطابق با شأن جلسه و شأن شهرستان شد.

اسدی از پیگیری طرح فاضلاب شهر فریدونشهر خبر داد و با بیان این که نباید به دنبال ایجاد جوّ امنیتی در شهرستان باشیم، خواستار پیگیری خواسته‌ها از طریق کانال‌های پیش‌بینی شده و معیّن خود شد.

 

*هر شش روز یک بارش سنگین را پشت سر گذاشتیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان با اظهار این که مجموع راه‌های این شهرستان 472 کیلومتر شامل 245 کیلومتر راه آسفالته، 155 کیلومتر راه خاکی و 72 کیلومتر راه شوسه می‌شود، گفت: از 24 آبان ماه تا پایان فروردین حدود 22 مورد بارش برف داشتیم که به طور میانگین هر شش روز با یک بارش سنگین روبرو بودیم.

علی اکبر آقایی افزود: در این مدت بیش از 800 تن شن و نمک در جاده‌های این شهرستان مصرف کرده و حجم برفروبی بیش از هشت و نیم میلیون مترمکعب بوده است.

حاشیه این جلسه صحبت‌های برنامه‌ریزی نشده سعید اصلانی، عضو شورای شهر فریدونشهر بود که پشت تریبون قرار گرفت و با ادبیات تند خود موجب اعتراض مسئولانی شد که معتقد بودند این طرز سخن گفتن در شأن جلسه‌ای رسمی نبوده و بسیاری از این صحبت‌ها غیرواقع‌بینانه، غیرآگاهانه و حتی فرار به جلو برای سلب مسئولیت از خود است.

وی نسبت به ثبت کردن چشمه‌ها و قنوات نسق‌دار مردم به نام دولت، شنیده شدن زمزمه‌هایی از احداث تونل انتقال آب زیر بستر جغرافیایی شاهان کوه، کوتاهی در اجرای طرح فاضلاب فریدونشهر، عدم پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان این شهرستان، بی‌توجهی به فرسودگی بیش از 70 درصد مدارس فریدونشهر و در خطر بودن دانش آموزان این شهرستان، عملیاتی نکردن طرح تعریض جاده پیست اسکی و وجود فساد سیستماتیک در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها معترض بود.

انتهای پیام/

Go to TOP