چاپ خبــر
در شورای فرهنگ عمومی فریدونشهر مطرح شد؛

لزوم توزیع عادلانه کمک‌های مردمی بین نیازمندان/ مردم فریدونشهر، دست به خیر هستند

امام جمعه فریدونشهر در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان این که برخلاف آن چه گفته شده مردم فریدونشهر خیلی دست به خیر هستند، توزیع عادلانه این کمک‌ها بین نیازمندان را دغدغه این حوزه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر با موضوع ترویج فرهنگ انجام امور خیریه در بین مردم در اداره فرهنگ و ارشاد فریدونشهر و به ریاست امام جمعه این شهر تشکیل جلسه داد.

امام جمعه فریدونشهر در این جلسه با اشاره به این که مردم فریدونشهر هم در کمک به سیل‌زدگان و هم در نذورات برای افطاری ماه مبارک رمضان ثابت کردند برخلاف آن چه راجع به ایشان گفته می‌شد صحت نداشته و مردم دست به خیری هستند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی حضور خیریه‌های متعدد فعال در این شهرستان را دلیل دیگری بر این مدعا عنوان کرد و افزود: با این وجود تنها دغدغه‌ای که باید وجود داشته باشد، توزیع عادلانه کمک‌های مردمی بین نیازمندان است.

سوق دادن خیریه‌ها به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی، بالا بردن سطح احساس مسئولیت اجتماعی مردم، شفاف سازی خیریه‌ها و راه اندازی خیریه اشتغال و مسکن برای جوانان از پیشنهاداتی بود که توسط مسئولان در این جلسه مطرح شد.

حمیدرضا ملیانیان، معاونت آموزش و پرورش فریدونشهر، در این جلسه با بیان این که فرهنگ سازی انجام امور خیر در مدارس با برگزاری جشن‌های عاطفه‌ها و نیکوکاری و توزیع قلک‌های کمک با همکاری کمیته امداد انجام می‌شود، از کمک 14 میلیون تومانی دانش‌آموزان و کارکنان و بازنشستگان فرهنگی به سیل‌زدگان فروردین ماه امسال خبر داد.

شفاف سازی خیریه‌ها با ارائه گزارش عملکرد مالی به منظور اعتمادسازی بیشتر بین مردم، ایجاد سامانه هدایت عادلانه کمک‌های مردمی به سمت نیازمندان، تخصصی کردن خیریه‌ها و تلاش برای جذب خیرین کارآفرین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

Go to TOP