چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

اسرائیل به سراشیبی نابودی افتاده است/ وزیر اطلاعات پاسخگوی وقایع رخ داده باشد

امام جمعه فریدونشهر در جمع راهپیمایی‌کنندگان روز قدس در آخرین نماز جمعه ماه رمضان، از نشانه‌های نابودی اسرائیل سخن گفت و نقشه «معامله قرن» را که آخرین تیر استکبار برای استعمار کامل فلسطین است، از هم اکنون شکست خورده دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسمعیل شامحمدی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس، طرح «معامله قرن» را جنایت عجیبی عنوان کرد که می‌تواند ریشه‌های فرسوده استکبار آمریکایی و اسرائیل را از بیخ و بن بکند.

 

*معامله قرن چیست؟

خطیب جمعه فریدونشهر حمایت برخی از کشورهای مرتجع عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی از این طرح را خیانت به اسلام و اعراب دانست و سخن رهبر معظم انقلاب را متذکر شده که فرمودند «هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این معامله قرن هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد» و خاطرنشان کرد ایشان هر زمان وعده داده است، صادق بوده و هرگاه پیش بینی کرده و از آینده خبر داده‌اند، به حقیقت پیوسته است.

امام جمعه فریدونشهر طرح «معامله قرن» را این گونه تشریح کرد که بر مبنای آن کشور فلسطین جدیدی در مساحت کوچکی در حوالی غزه به رسمیت شناخته خواهد شد که حق داشتن نیروی نظامی را ندارد، باید سالیانه مالیات سنگینی به رژیم سفّاک صهیونیستی به عنوان حق خاک و آب بپردازد و اهالی آن نمی‌توانند زمینی از اراضی سرزمین‌های اشغالی را خریداری کنند.

وی دیگر شروط این طرح را واگذاری بقیه سرزمین فلسطین از جمله قدس شریف به اسرائیل و دادن حق خرید اراضی کشور فلسطین جدید به صهیونیست‌ها برشمرد و با بیان این که نیروهای مقاومت به سلاح معنویت و سلاح نظامی مسلح هستند گفت: جبهه مقاومت هیچ گاه دیگر زیر بار ذلت نرفته و اجازه پیشروی بیشتر را به اسرائیل نخواهد داد.

حجت الاسلام شامحمدی فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی در هفته پیش رو را تسلیت و انتخاب رهبر حکیم انقلاب را تبریک گفته و به جمله‌ای از کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل، در وصف رهبر اشاره کرد که پس از دیدار با ایشان عنوان کرد: «احساس کردم کسی را مثل او ندیده‌ام و با دیدن وی، شخصیت‌های که نظر مرا به خود جلب کرده بودم را فراموش کردم. من شخصیت‌های معنوی زیادی را در دنیا دیده‌ام امّا هیچ یک از مسائل سیاسی اطلاع نداشتند. رهبر ایران سیاست می‌فهمد و من تعجب می‌کنم چرا ایران با وجود داشتن چنین شخصیتی می‌لنگد!؟»

 

*قتل همسر شهردار سابق تهران، در تاریخ سیاست کشور بی‌سابقه بود/ مردم و مسئولان اجازه ورود چنین افرادی به حریم مسئولیت‌ها را ندهند

خطیب جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه به قتل رسیدن همسر محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران، توسط خود او، این مورد را پدیده زشتی دانست که در تاریخ سیاسیون کشور بی‌نظیر بوده و از فردی سر زد که تفکر و اندیشه و ایدئولوژی وی و کسانی که به وی مرتبط هستند کاملاً مشخص است و اظهار کرد: این حادثه نشان دهنده افول معنویت و دینداری در بین برخی از سیاستمداران کشور است و با این روند از این پس نیز باید منتظر وقوع چنین حوادثی باشیم.

امام جمعه فریدونشهر تصریح کرد: مردم و مسئولان نباید چنین شخصیت‌هایی را به حریم مسئولیت و به حریم کارگزاران نظام که حریم مقدسی است راه بدهند و اگر کسی سؤال می‌کند که از کجا می‌توان فهمید که این افراد به چنین قهقرایی کشیده می‌شوند باید سخن عارف فقید آیت الله بهجت را عنوان کرد که فرمودند «آغاز هر کس عاقبتش را مشخص می‌کند» همان طور که در مورد این فرد نیز از ابتدا شخصیت و تفکراتش مشخص بود.

حجت الاسلام شامحمدی امّا انتقادی نیز از برخورد نیروی انتظامی با نجفی داشت و بیان کرد: در فیلم منتشر شده از لحظه ورود نجفی به پاسگاه دیده می‌شود که پلیس در برابر وی به عنوان یکی از مسئولان سابق کشور دولا-راست می‌شود در حالی که وی یک مجرم است که جرم بزرگی کرده و باید با او به مثابه یک مجرم رفتار شود همان طور که در سیره ائمه(ع) این مسأله به صراحت ذکر شده است.

 

*وزیر اطلاعات پاسخگوی اتفاقات غیرمعمول رخ داده در زمان مسئولیتش باشد

خطیب جمعه فریدونشهر گریزی نیز به حادثه ترور امام جمعه کازرون زد و از ولنگاری سخن گفت که در سال‌های اخیر و در زمان مسئولیت وزیر کنونی اطلاعات گریبان‌گیر کشور شده است.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: اتفاقاتی در زمان مسئولیت وزیر کنونی اطلاعات رخ داده که وظیفه دستگاه زیرمجموعه وی پیشگیری از آن‌ها بوده است و اگر این اتفاقات معدود بود می‌شد آن را عادی دانست اما تکرار وقایع این چنینی و البته بی‌سابقه در کشور معمولی نیست و باید وزیر اطلاعات در رابطه با آن پاسخگو باشد.

حجت الاسلام شامحمدی حمله عناصر داعش به خانه ملت که در واقع خانه همه مردم ایران است، حمله عناصر داعش به حرم امام خمینی(ره)، به شهادت رساندن پاسداران، به شهادت رساندن طلبه همدانی، به شهادت رساندن امام جمعه کازرون و موارد دیگر را از جمله این وقایع غیرمعمول برشمرد.

خطیب جمعه فریدونشهر با خواندن این حدیث از پیامبر -صلی الله علیه و آله و سلم- که به اصحاب خود فرمود: «عملی را بگویم که اگر انجام دهید شیطان به قدر فاصله مشرق و مغرب از شما دور می‌شود. و فرمود: روزه صورت شیطان را سیاه می‌کند، صدقه پشت او را می‌شکند، دوستی در راه خدا و کمک کردن به یکدیگر در کارهای نیک شیطان را بیچاره می‌نماید و توبه و استعفار رگ قلبش را پاره می‌کند.» توجه مردم را به وجود فقر بالا در سطح شهرستان جلب کرد و از مردم خواست نسبت به کمک به فقرا توجه بیشتری نشان دهند.

انتهای پیام/

Go to TOP