چاپ خبــر
فرماندار فریدونشهر خبر داد:

افتتاح 100 طرح عمرانی در هفته دولت در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر در شورای اداری این شهرستان از افتتاح 100 طرح با اعتبار 40 میلیارد تومان خبر داد. گزارش خدمات طرح تحول سلامت، طرح‌های آبخیزداری و جبرات خسارات ناشی از سیل به عنوان سه اقدام مهم دولت در فریدونشهر در این جلسه ارائه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر به مناسبت هفته دولت در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. فرماندار فریدونشهر در این جلسه با بیان این که امسال در هفته دولت 1374 طرح در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر دو هزار و 900 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، سهم فریدونشهر از این میزان را 100 طرح با اعتبار 40 میلیارد تومان عنوان کرد.

ناصر اسدی گازرسانی به روستاهای پیشکوه، آسفالت محور فریدونشهر-چادگان از محدوده تهلگی-باغ ناظر که می‌تواند به نوعی این شهرستان را از بن بست خارج کند، احداث مرکز بهداشت و درمان فریدونشهر، آبیاری تحت فشار بیش از 300 هکتار اراضی کشاورزی و اولین زمین چمن مصنوعی و دیواره صخره نوردی شهرستان را مهمترین طرح‌هایی دانست که در هفته دولت در فریدونشهر افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند.

**توجه دولت به روستاهای غیرمصوّب برای اولین بار

وی همچنین توجه به روستاهای غیرمصوب که در دوره‌های گذشته خدمات خاصی به آن‌ها ارائه نمی‌شد و در نظر گرفتن سهمی از درآمد حاصل کشور از «ارزش افزوده» برای شهرها و روستاها را دو افتخار این دولت برشمرده و گفت: ردّ پای خدمات عمرانی دولت را در همه روستاهای فریدونشهر می‌توان مشاهده کرد که 50 هزار متر مکعب آسفالت معابر روستایی تنها یک قلم از این خدمات است.

نماینده دولت در فریدونشهر از اهتمام استاندار برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سخن به میان آورد و تصریح کرد: استانداری دستگاه‌ها را ملزم کرده است جواب استعلامات طرح‌های اشتغال‌زا و سرمایه‌گذاری را ظرف 15 روز بدهند و جواب ندادن دستگاه‌های مختلف بعد از این مدت به منزله موافقت آن دستگاه با طرح خواهد بود.

فرماندار فریدونشهر در جمع مدیران این شهرستان بر رعایت دستورالعمل‌های حجاب و عفاف در محیط‌های ادار و همچنین رعایت حقوق شهروندی بر اساس پارامترهای ابلاغ شده تأکید کرد و از مسئولان شهرستان خواست نسبت به پذیرفتن ارباب رجوع و وقت گذاشتن برای ارتباطات مردمی توجه نشان دهند.

اسدی با تأکید بر این که اکنون کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار داشته و ما مسئولان باید در چنین شرایطی، وضعیت جنگی به خود بگیریم، تلاش بیشتر، وقت گذاری بیشتر و نشستن پای درد دل مردم را لازمه این وضعیت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادارات باید بنا بر اقتضای شرایط کشور برنامه خاص عملیاتی داشته باشند تا مشکلی در انجام وظایفشان به وجود نیاید.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: هدف دشمن بدبین کردن مردم نسبت به نظام است تا فضایی همچون دی ماه 96 را در کشور به وجود آورده و در خلال چنین فضایی اهداف سوء خودش را پیش ببرد ولی با وجود همه این دسیسه‌ها، تدابیر رهبری موجب شده تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

**تحریم‌ها موجب توجه بیشتر مسئولان به تولید در کشور شده است

فرماندار گفت: تحریم‌ها علاوه بر فشار بر مردم و به وجود آوردن مشکلاتی برای ایشان، فرصت‌هایی را نیز به همراه داشته که از آن جمله توجیه اقتصادی پیدا کردن تولید در کشور است که موجب شده است روز به روز مشکلات تولید در کشور کاهش پیدا کند.

اسدی گریزی هم به خسارات ناشی از سیلاب و بارش در شهرستان در سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: هر چند خسارات ما در برابر دیگر نقاط کشور ناچیز بود اما سرعت دولت در وارد عمل شدن به جبران خسارات قابل ملاحظه بود.

وی تأمین ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات بانکی جبران خسارات را مانعی در روند بازسازی‌ها دانست و گفت: با ورود استاندار و متعهد کردن بانک‌ها به پذیرفتن سفته ضمانتی آن هم به صورت زنجیره‌ای و بدون دریافت استعلام این مشکل برطرف شد.

نماینده دولت در شهرستان از تصویب بخش موگویی به عنوان دومین بخش فریدونشهر بعد از سفر مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور خبر داد و گفت تنها منتظر ابلاغ دولت برای راه اندازی این بخش هستیم.

فرماندار فریدونشهر اشاره‌ای نیز به در پیش داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه داشت و اظهار کرد: عملکرد ادارات و رعایت عدل و انصاف توسط آن‌ها در مشارکت عمومی مردم در انتخابات که ضامن بقای نظام بوده، تأثیر به سزایی دارد.

اسدی از مسئولان ادارات خواست از ساعات اداری و یا از امکانات دولتی برای تبلیغ به نفع یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده نکنند و طبق ماده 11 قانون انتخابات حسب درخواست وزارت کشور تمام امکانات خواسته شدده خود را برای برگزاری انتخابات در اختیار عوامل اجرایی و نظارتی قرار دهند.

وی در مورد کمبود آرد در شهرهای فریدونشهر و برف انبار در ایام تعطیلات گفت: شهرستان علاوه بر سهمیه عادی، سهمیه غیرعادی هم دریات کرده است اما عاملی وجود دارد که این مشکل در شهرستان را به وجود آورد و باید به کمک اداره تعزیرات حکومتی و اداره صمت آن را پیدا و رفع کنیم.

حجت‌الاسلام اسمعیل شامحمدی، امام جمعه فریدونشهر، سخنران دیگر این جلسه بود که با خواندن فرازهایی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر نسبت به استفاده صحیح از بیت المال و مراقبت بر این امانت سفارش کرد.

 

**در طرح تحول سلامت سهم پرداختی بیماران بابت هزینه‌های بستری از 50 درصد به چهار درصد رسید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر سخنران دیگر این جلسه بود که به بیان دستاوردهای حاصل از طرح تحول سلامت در فریدونشهر پرداخت. علیرضا زمان پور با بیان این که این طرح از ابتدای سال 1393 در کشور به معرض اجرا درآمد، فریدونشهر را یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای این طرح عنوان کرد.

وی اصلی‌تربن دستاورد طرح تحول سلامت را کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم عنوان کرده و افزود: در حالی که پیش از اجرای این طرح بیش از 50 درصد هزینه‌های بالینی توسط بیمار پرداخت می‌شد، با اجرای این طرح این رقم برای روستائیان به چهار درصد و برای مردم شهر به هشت درصد رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر تصریح کرد از محلّ منابع این طرح در طول سه سال اجرای آن 1.7 میلیارد تومان هزینه توسعه و تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله و سلم-، 880 میلیون تومان صرف کاهش پرداخت از جیب بیماران در شهرستان و 920 میلیون تومان صرف ماندگار پزشکان در این منطقه محروم شده است.

زمان پور همچنین از 11.6 میلیارد تومان خدمات عمرانی دولت در طول سال‌های گذشته در حوزه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر سخن گفت و احداث مرکز درمانی شهدا و تعمیرات اساسی آزمایشگاه مرکزی در شهر فریدونشهر، تعمیرات اساسی مراکز بهداشتی و درمانی شهر برف انبار، محله وحدت آباد، روستای مصیر و روستای اسلام آباد، تعمیرات اساسی خانه بهداشت روستاهای پشندگان، دورک و کلوسه و احداث پانسیون‌های آزمایشگاه مرکزی، روستای اسلام آباد و روستای مصیر را از این قبیل برشمرد.

وی همچنین از احداث و تجهیز مرکز فوریت‌های پزشکی (115) روستای اسلام آباد سخن گفت و بهره برداری از آن را معطل تأمین نیروی انسانی عنوان کرد.

سخنران بعدی این جلسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر بود که مطالب خود را با اجازه رهبر معظم انقلاب برای برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و بیابان‌زایی از سال 97 آغاز کرد.

 

**فریدونشهر رکورددار طرح‌های آبخیزداری استان اصفهان

امین حافظی گفت: بیشترین طرح‌ها در استان از محلّ این اعتبارات متعلق به شهرستان فریدونشهر بود چرا که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مقرر شده بود به هر میزان که فرمانداری شهرستان‌ها بودجه برای اداره منابع طبیعی شهرستان خود در نظر بگیرند، به همان میزان از محلّ اعتبارات صندوق توسعه ملی بودجه در اختیار طرح‌های منابع طبیعی آن شهرستان قرار دهند که این بودجه در سال گذشته دو میلیارد تومان و امسال پنج میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد امسال هم از محلّ اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی ذیل سرفصل آبخیزداری و بیابان زدایی برای این اداره درنظر گرفته شد که موجب اجرا شدن طرح‌های متعدد در این شهرستان شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر از اجرای سه طرح آبخیزداری کنترل سیلاب در روستاهای سرداب، مصیر و قلعه سرخ با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان تحت مدیریت جامع حوزه آبخیز از محل این اعتبارات در سال جاری خبر داد و ممیزی و حدنگاری 15 هزار هکتار از اراضی روستای قلعه سرخ با اعتبار 80 میلیون تومان، قرق و نگهداری اراضی جنگلی، توسعه جنگل و غنی سازی جنگل با بذر بلوط 577 میلیون تومان، کپه کاری مراتع در روستاهای چغیورت و میدانک اول با اعتبار 160 میلیون تومان، کپه کاری گیاه ارزشمند کرفس در روستای مصیر با اعتبار 24 میلیون تومان و توزیع 160 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی با اعتبار 560 میلیون تومان به منظور حفظ جنگل‌ها از دیگر طرح‌های این اداره از محلّ اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری برشمرد.

حافظی اظهار کرد: بذرکاری 600 هکتار از مراتع روستاهای سرداب سفلی و میدانک اول، جنگلکاری دیم در سطح 25 هکتار از اراضی ملی روستاهای دهسور علیا، توزیع 3000 اصله نهال غیرمثمر رایگان، غنی‌سازی جنگل با بذر بلوط در سطح 57 هکتار در منطقه خوشمیوه، واکاری پروژه های سال 95 و 96 درسطح 34 هکتار و کنترل آفت جوانه خوار بلوط در سطح 200 هکتار با سم بیولوژیک شیمیایی به واسطه خشکسالی پارسال با موفقیت 80 درصدی نمونه‌ای از اقدامات این اداره در سال گذشته بود.

وی با بیان این که تا پیش از سال 95 صرفاً 55 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگلی و حاشیه جنگل توزیع کرده بودیم، گفت: این اداره برای حفاظت از جنگل‌های شهرستان در منطقه پشتکوه در طرح جایگزنی سوخت‌های مناسب در قالب طرح صیانت از جنگل در سال گذشته 202 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با مشارکت وزارت دفاع در مناطق جنگلی توزیع کرد و این رقم را به 327 دستگاه رساند.

 

حافظی ادامه داد: در همین جهت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فریدونشهر سالانه اقدام به توزیع 10 هزار کپسول گاز مایع به صورت یارانه‌ای می‌کند که الانه رقمی معادل 80 میلیون تومان صرف این طرح می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی فریدونشهر طرح کاداستر و اصلاح نقشه‌های اراضی ملی را یکی از مهمترین وظایف این اداره دانست و عنوان کرد تا پایان سال 98، کاداستر 80 درصد از مساحت فریدونشهر عملی خواهد شد.

وی از سرسختی اداره منابع طبیعی نیز سخن به میان آورد و با بیان این که 87 درصد از پرونده‌های این اداره مربوط به چرای بی‌رویه دام است گفت: این اداره در برخورد با تخلفات و تصرفات در استان رتبه اول را به دست آورده است و تعداد پرونده‌ها ما در طول سه سال گذشته در مقایسه با سه سال قبل از آن حدود چهار برابر شده است.

مسئول دیگری که در این جلسه به بیان گزارشی از فعالیت‌های خود پرداخت رئیس بنیاد مسکن فریدونشهر بود که از جذب 3300 تن قیر رایگان دولتی از سال 94 تاکنون به منظور بهسازی کالبد فیزیکی 18 روستا سخن گفت.

 

**تاکنون تسهیلات دولتی برای بازسازی 704 واحد مسکونی خسارت دیده از سیلاب به فریدونشهر تخصیص داده شده است

بهزاد رحیمی همچنین از سنگفرش، پیاده‌روسازی و بهسازی معابر معابر 22 روستا در سال گذشته با اعتبار یک میلیارد تومان سخن گفت و صدور چهار هزار سند روستایی و شهری را از دیگر اقدامات این ارگان عنوان کرد.

وی اشاره‌ای هم به خسارات ناشی از بارش‌های ابتدای امسال کرد و با بیان این که 1033 واحد شهری و روستایی در شهرستان فریدونشهر نیاز به تعمیر و نوسازی دارند، افزود: از این تعداد 112 مورد در دهستان عشایری، 70 مورد در دهستان چشمه لنگان، 160 مورد در دهستان پیشکوه، 360 مورد در دهستان پشتکوه و 239 مورد در دهستان برف انبار قرار دارند.

رئیس بنیاد مسکن فریدونشهر با تجلیل از سرعت عمل دولت در ورود به موضوع جبران خسارت‌ها، کمک دولت برای بازسازی واحدهای خسارت دیده را شامل 40 میلیون تومان تسهیلات به اضافه 12 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای روستایی و 50 میلیون تومان تسهیلات به اضافه 12 میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای روستایی بیان کرد.

رحیمی گفت: دولت تاکنون این تسهیلات را در دو مرحله به 704 واحد مسکونی در این شهرستان تخصیص داده است.

انتهای پیام/

Go to TOP