چاپ خبــر
با حضور مشاور وزیر نفت؛

کلنگ گازرسانی به پیشکوه فریدونشهر به زمین زده شد+تصاویر

با حضور مشاور وزیر نفت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کلنگ گازرسانی به هفت روستای دهستان پیشکوه شهرستان فریدونشهر به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، ظهر امروز با سفر مشاور وزیر نفت به فریدونشهر، کلنگ گازرسانی به هفت روستای دهستان پیشکوه این شهرستان به زمین زده شد.

این آیین کلنگ زنی در حالی امروز انجام شد که مطالبه آن از ابتدای سال 1396 توسط اکبر ترکی، نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، کلید خورده و تیرماه 1396 دستور معاون اول رئیس جمهور و اردیبهشت ماه 1397 دستور وزیر نفت را دریافت کرده و از حدود یک سال قبل تفاهم نامه آن منعقد شده بود.

مراسم کلنگ زنی امروز از مسجد روستای اسلام آباد با حضور نماینده مردم در مجلس، مسئولان استانی شرکت گاز، مسئولان شهرستان و مردم این دهستان شروع و سپس کلنگ این طرح شش میلیارد تومانی در روستای دره سیب پیشکوه بر زمین زده شد.

مشاور وزیر نفت در این آیین کلنگ‌زنی گفت: دولت‌های بعد از انقلاب تاکنون نتوانسته‌اند توازن استقرار جمعیت بین شهرها و روستاها را برقرار کنند و راه تحقق این مسأله فراهم کردن امکانات حداقلی همچون اشتغال و درآمدزایی در روستاها است.

محمود آستانه از وظیفه دولت در قبال مناطق محروم سخن گفت و تلاش‌های نماینده مردم در مجلس و مسئولان شهرستان برای انجام این طرح را قابل ستایش دانست.

نماینده وزارت نفت در طرح‌های گازرسانی اظهار کرد: هم اکنون 84 درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند و امیدواریم با اجرای برنامه پنج ساله توسعه بتوانیم گاز را به خانه‌های بیشتری برسانیم.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس با اشاره به نقش روستاها در تولید کشور و تأمین امنیت نقطه به نقطه کشور، از محروم ماندن روستاهای شهرستان فریدونشهر از روند رو به رشد شهرها و روستاهای کشور سخن گفت.

اکبر ترکی از خدمات دولت در اعطای قیر رایگان برای آسفالت روستاها تقدیر و عنوان کرد: کمتر روستایی را می‌توان یافت که از این طرح دولت بهره‌مند نشده باشد ولی این روند در پیشکوه و پشتکوه فریدونشهر کمی کندتر از دیگر نقاط کشور بوده است.

وی در حضور مشاور وزیر نفت از سرمای منطقه در مهر ماه و فروردین ماه سخن گفت و خواستار گسترش اقلیم سرد برای محاسبه قیمت گاز در قبوض برای این دو ماه سال نیز شد و تصریح کرد: نامه سازمان هواشناسی کشور در این جهت اخذ شده و تنها منتظر مصوبه هیئت وزیران برای تصویب این موضوع هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، هم تصریح کرد: هم اکنون پیمانکار این طرح آماده آغاز اجرای طرح است و از امروز عملیات احداث ایستگاه گاز آغاز شده و تا 15 مهرماه هم عملیات حفاری خط انتقال و لوله‌گذاری را شروع خواهیم کرد. سید مصطفی علوی ابراز امیدواری کرد این طرح تا دهه فجر سال 1399 به بهره‌برداری برسد.

سرکشی کوتاهی از بخش‌هایی از دهستان پیشکوه، آخرین برنامه مشاور وزیر نفت در سفر نیم روزه به فریدونشهر بود.

انتهای پیام/

Go to TOP