چاپ خبــر

تبیین برنامه‌های هیئات عزاداری در فریدونشهر

طی جلسه‌ای با حضور مسئولان هیئات عزاداری فریدونشهر، هماهنگی‌های لازم برای اجرای منظم برنامه این هیئات به عمل آمد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جلسه هماهنگی هیئات عزاداری فریدونشهر به همت اداره تبلیغات اسلامی با حضور ه‍یئت امنای این هیئات و مسئولان شهرستان برگزار شد.

امام جمعه فریدونشهر در این جلسه یکرنگی مردم فریدونشهر را مثال‌زدنی عنوان و تأکید کرد در طول مدت مسئولیت خود در این شهرستان به این مسأله پی برده و هیچ مصلحت یا ملاحظه‌ای را در بیان این مطلب درنظر نگرفته است.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی برگزاری این حجم از برنامه‌های عزاداری محرم توسط مردم در سراسر کشور را اتفاقی فوق‌العاده خواند و بر لزوم مردمی بودن این برنامه‌ها در عین داشتن نظم جمعی و رعایت قوانین حاکم بر کشور تأکید کرد.

سیدهاشم حسینی، شهردار فریدونشهر، نیز در این جلسه رعایت انضباط و نظافت شهری در این شهر را توسط مردم قابل تقدیر دانست و گفت در جمع شهرداران زمانی که حجم زباله باقی مانده بعد از حرکت دستجات عزاداری در فریدونشهر را مطرح کردیم، با تعجب دیگر شهرداران و مسئولان خدمت شهری کشور مواجه شدیم.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر هم ضمن بیان اینکه نیروی انتظامی همه امکانات خود را برای خدمت به عزاداران حسینی علیه السّلام و تأمین امنیت ایشان به کار خواهد بست، از هیئات عزاداری خواست نسبت به رعایت قانون و نکات ایمنی حساسیت به خرج دهند.

سرهنگ حمزه یبلویی گفت: طبق قانون بلندگوی بیرونی همه هیئات باید بعد از ساعت ۲۲:۳۰ خاموش باشد.

در این جلسه مصوب شد همه هیئات در شب‌های دهه اول محرم مراسم عزاداری خود را برپا کرده و دستجات عزاداری از روز پنجم محرم مصادف با روز پنجشنبه ۱۴ شهریور از ساعت ۱۷ حرکت خود را آغاز کنند.

برگزاری زیارت عاشورا در صبح روزهای تاسوعا و عاشورا در حسینیه گلستان شهدا، برگزاری مراسم شام غریبان توسط هیئت ریحانة الحسین مسجد حسینیه در شامگاه روز عاشورا و برگزاری دعای ندبه در صبح روز جمعه بعد از روز عاشورا در مسجد شهرک امام از جمله برنامه‌های شاخص تصویب شده در این جلسه بود.

اجتماع دستجات عزاداری فریدونشهر در حسینیه گلستان شهدا و به میزبانی هیأت رزمندگان اسلام در روز تاسوعا اما از جمله برنامه‌های چند سال گذشته بود که با مخالفت هیئت امنای دیگر هیئات امسال از برنامه‌های محرم فریدونشهر حذف شد.

همچنین پیشنهاد تجمع همه دستجات عزاداری فریدونشهر در یکی از میادین شهر و عزاداری یکپارچه دستجات نیز با عدم استقبال مسئولان هیئات عزاداری مواجه و ‌رد شد.

انتهای پیام/

Go to TOP