چاپ خبــر
در

همایش بزرگ پیاده روی اربعین، طلیعه تمدن اسلامی است

دادستان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان فریدونشهر با بیان این که وظیفه همه مسئولان تلاش برای تحقق تمدن اسلامی است، گفت: هم اکنون طلیعه تمدن اسلامی احساس می‌شود و همایش بزرگ پیاده روی اربعین نمونه‌ای از این طلیعه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان فریدونشهر با بیان این که وظیفه همه مسئولان محافظت از شجره طیبه انقلاب اسلامی و رسیدن به هدف اصلی یعنی تحقق تمدن اسلامی است، گفت: هم اکنون طلیعه تمدن اسلامی احساس می‌شود و همایش بزرگ پیاده روی اربعین نمونه‌ای از این طلیعه است.

علی اصفهانی اظهار کرد: تمام تلاش دشمن ناامید کردن مردم و مسئولان از کارآمدی نظام است و همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید فرموده‌اند کلید اساسی همه قفل‌ها ایجاد امیدواری در جامعه است.

وی تصریح کرد: طبق قانون اساسی دستگاه قضا در احقاق حقوق تضییع شده عامه و پیشگیری از وقوع جرم مصمم است اما این امر به تنهایی توسط این قوه و بدون همکاری سایر مسئولان کشور محقق نخواهد شد و لازم است همه مسئولان با همدلی در این جهت تلاش کنند.

امام جمعه فریدونشهر در این مراسم با اظهار این که برخوردهای اخیر دستگاه قضا با مجرمان موجب دلگرمی و امیدواری مردم شده است، از تلاش‌های دستگاه قضا در این جهت تقدیر کرد و گفت: دست خداوند بر سر قضّاتی است که به عدل و با نیت خالص بر این مسند حکم می‌کنند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با اشاره به جمعیت عشایری و مهاجر شهرستان خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش زمان رسیدگی به مراجعات و پرونده‌های قضایی در این شهرستان شد.

فرماندار فریدونشهر هم در این آیین، آرامش و امنیت شهرستان را مرهون زحمات قوه قضائیه دانست و بر لزوم تعامل بین دستگاه‌های مختلف شهرستان در عین حفظ استقلال با دادگستری آن‌ها تأکید کرد.

ناصر اسدی با بیان این که از فریدونشهر به عنوان «شهر امن جهان» یاد می‌شود، تصریح کرد: عمده پرونده‌های قضایی این شهرستان حقوقی و ملکی است که آن هم به واسطه شغل غالب مردم، یعنی کشاورزی و دامداری است.

وی از نقش قوه قضائیه در حفظ مراتع و منابع طبیعی فریدونشهر سخن به میان آورد و بخش زیادی از کار دادگستری فریدونشهر را مربوط به پرونده‌های حفاظت از اراضی و جنگل‌ها عنوان کرد .

نماینده دولت در شهرستان که آخرین روزهای مسئولیت خود در فریدونشهر را می‌گذراند، مردم فریدونشهر را «با صفا و مهربان» و عشایر آن را از بهترین عشایر استان خواند و در شرایطی که نقاط دوردست شهرستان به دشواری به مرکز شهرستان دسترسی دارند، از نقش شوراهای حل اختلاف به ویژه در این نقاط برای رفع اختلافات و صلح و سازش سخن گفت.

رئیس تودیع شده دادگستری فریدونشهر نیز نو شدن مدیریت دادگستری را به فال نیک گرفته و دوران پنج ساله خدمت خود در فریدونشهر را از دوران طلایی و دوست داشتنی کاری در زندگی خود خواند.

اکبر براتی با بیان این که در طول مسئولیت خود در فریدونشهر تلاش کردیم نگاه به این شهرستان را بهبود ببخشیم تا فرقی برای اجرای عدالت بین مردم این فریدونشهر و دیگر شهرها به وجود نیاید، اظهار کرد: سعی ما قدم برداشتن در جهت انتظارات رهبر معظم انقلاب و برخورد جدی و قاطع با مجرمان بوده است.

وی همچنین کاهش جمعیت زندان‌ها، تعامل با دیگر دستگاه‌های شهرستان و تلاش برای ساخت زیرساخت‌های رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها را از جمله فعالیت‌های خود در مقام ریاست دادگستری شهرستان فریدونشهر برشمرد.

رئیس سابق دادگستری فریدونشهر از افزایش میزان پرونده‌های قضایی این شهرستان در طی سال‌های اخیر خبر داد که منجر به افزودن یک شعبه دادیاری، یک شعبه بازپرسی و یک شعبه دادگاه به دادگستری این شهرستان شده است.

سرپرست دادسرای فریدونشهر هم در آخرین روز مسئولیت خود با خواندن حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: «هر کس بخشی از کار مسلمانان را برعهده بگیرد و در کنار آن‌ها همچون کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد» عنوان کرد تلاش کرده در طول مدت خدمتش در این مسئولیت مشکلات مردم را همچون مشکل خودش احساس کرده و در جهت رفع آن تلاش کند.

محمد نقدی کمبود نیروی کار و میزان بالای پرونده‌ها و کارها را از مشکلات دادسرای فریدونشهر در دو سال گذشته خواند.

رئیس جدید دادگستری فریدونشهر هم در این آیین به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان این که روش ما ایجاد اتحاد و همبستگی در داخل مجموعه و تعامل سازنده با دستگاه‌های هم عرض دادگستری است، گفت: امنیت روانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در گرو تعامل سازنده سایر دستگاه‌ها و قوه قضاییه به وجود می‌آید.

حجت الاسلام سید مهدی نصیری که پیش از این در دادگستری فریدن قبای خدمت به تن داشته است، تأکید کرد: اگر ما برای رضای خدا کار کنیم، کار ما اثر داشته و نتیجه خواهد بخشید و امنیت و آرامش را به همراه خواهد آورد.

دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان فریدونشهر در این جلسه پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد نهاد صلح و سازش در جرایم قابل گذشت را از برنامه‌های خود در فریدونشهر عنوان کرد. نورالله بهمنی گفت: مجرمان باید بدانند شهرستان فریدونشهر برای مجرمان ناامن است و ناامن‌تر خواهد شد.

قاضی براتی رئیس دادگاه شعبه پنجم اصفهان و محمد نقدی به سمت بازپرس آزمایشی دادگاه عمومی و انقلاب فریدونشهر منصوب شدند.

انتهای پیام/

Go to TOP