چاپ خبــر
چتر حمایت قوه قضائیه؛

بازدید دادستان فریدونشهر از دردسرهای معدن سرب و روی برای مردم روستای تنگدزدان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونشهر با حضور در روستای امین آباد و صحبت با اهالی این روستا از نزدیک مشکلات معدن سرب و روی این روستا را مشاهده و احصا کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، تنها چند روز پس از پخش گزارش صدا و سیما از اعتراض مردم روستای امین آباد (تنگدزدان) واقع در دهستان پیشکوه موگویی شهرستان فریدونشهر نسبت به فعالیت غیرقانونی و آسیب رسان معادن اطراف این روستا، نوراله بهمن، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونشهر، از معادن باریت و سرب و روی این روستا بازدید کرد.

دادستان فریدونشهر بر اساس وظیفه قانونی خود به عنوان مدعی العموم بعد از حضور در روستای امین آباد، بدون واسطه پای صحبت‌های مردم نشست و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شد.

عدم رعایت فاصله مجاز تا روستا، انفجار در معدن، عدم انجام تعهدات نسبت به روستاییان، تجاوز به حریم کشاورزی مردم، آلایندگی و غیره از جمله مشکلاتی بود که مردم از معدن سرب و روی برشمردند.

بهمنی در این بازدید به خبرنگار پونه زار گفت:  طبق قانون قوه قضائیه همچون چتری بر سر مسئولان بر اجرای صحیح وظایف ایشان نظارت داشته و آن جا که تخلفی از کسی سر بزند، با اقتدار تمام برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

  1. فریدونشهری گفت:

    باسلام
    اززحمات وابراز مسئولیت واقدامات موثر جناب آقای بهمنی دادستان محترم شهرستان فریدونشهرنهایت سپاس راداشته امیدواریم درموردحق وحقوق مردم این شهربرای داشتن یک شبکه فاضلاب هم اقدام موثری بنمایند چراکه شرعا”مامردم فریدونشهر باریختن فاضلاب شهردررودخانه اصلی شهرودرنهایت رسیدن این فاضلابها به سدزاینده رود که منبع آب آشامیدنی میلیونهاانسان ساکن درشهرهای مختلف استان اصفهان واستانهای همجوار می باشد خود رامدیون می دانیم وبه علت شیب محل وجغرافیای منطقه ونداشتن فاضلاب ناگزیر به این مقوله شده ایم که دراین مورداستدعای عاجزانه داریم اقدامی قضایی صورت دهند انشاءالله.

  2. رضا گفت:

    برخورد معدن کاران کشور با معادن و مناطقی که از آن استفاده بی رویه ای را آغاز کرده‌اند مثل امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با مردم ایران است که جلو چشم مردم اموال آنها را غارت می‌کنند و صدمه به محیط زیست و زندگی آنها وارد کرده و بهره‌ای هر چند اندک هم نصیب مردم نمی‌کنند! و مثل آقازاده‌ها طلبکار هم هستند و به خیال خودشان به مردم خدمت می‌کنند…

Go to TOP