چاپ خبــر

برگزاری جلسه کارگروه‌های «سلامت»، «زنان و خانواده» و «فرهنگی اجتماعی» شهرستان فریدونشهر

کارگروه‌های «سلامت»، «زنان و خانواده» و «فرهنگی اجتماعی» فریدونشهر با بررسی موضوعاتی نظیر کمبود پزشک متخصص در شهرستان و بررسی آسیب‌های فضای مجازی تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، جلسه سه کارگروه «سلامت»، «زنان و خانواده» و «فرهنگی اجتماعی» شهرستان فریدونشهر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر در این جلسه آموزش خانواده‌ها را رکن اصلی در ارتقاء سطح دانش و داشته‌های مردم و بالا بردن سطح نشاط اجتماعی عنوان و متذکر شد جامعه‌ای که سطح نشاط اجتماعی آن بالا باشد، آسیب‌های اجتماعی در آن خود به خود پایین خواهد آمد.

رضا صفری سوء مدیریت در حوزه فرهنگی و اجتماعی را باعث ایجاد هزینه سنگین و طاقت‌فرسا در برخورد با این آسیب‌ها دانست و تأکید کرد با مدیریت صحیح و اصولی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تقویت این حوزه می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد و جامعه را به سوی نشاط و تعالی و سلامت روح و جسم سوق داد.

توضیح شبهات مطرح شده در مورد سلامت آب برخی نقاط شهرستان و الزام دوباره شبکه بهداشت و درمان برای بررسی دوباره این موضوع، مشکلات عدم حضور پزشک متخصص در تنها بیمارستان فریدونشهر، جانمایی محل جدید آرامستان فریدونشهر و الزام اداره محیط زیست به تعیین تکلیف آن، جانمایی محلّ تخلیه زباله‌های ساختمانی و خانگی شهرها و روستاها، جانمایی کوی دامداران این شهرستان، اتلاف سگ‌های ولگرد و بررسی آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی و تأکید بر لزوم آموزش خانواده‌ها و دانش آموزان در این رابطه از مباحث طرح شده در این جلسه بود.

دادستان فریدونشهر در این جلسه ضمن بیان فرصت‌هایی که با ظهور فضای مجازی به وجود آمده‌اند، گسترش سریع مطالب کذب، شبهه افکنی، نقض حریم خصوصی، انزوا و دور ماندن افراد از محیط واقعی و اجتماعی، پرخاشگری، مصنوعی شدن ارتباطات و از بین بردن روابط اجتماعی، تضعیف کانون خانواده و صله رحم، به وجود آمدن بحران هویت در فرد، جرئت پیدا کردن برای ارتکاب جرم، اعتیاد رفتاری، فریب و بهره‌کشی جنسی، اتلاف وقت جوانان، سوءاستفاده از ماهیت فضای مجازی، دوستی‌های بدون مرز، نامعلوم و دروغین که گاه به خودکشی هم منجر شده است، دسترسی آسان‌تر افراد به مطالب، تصاویر و فیلم‌های مبتذل، انتقال فرهنگ زشت غرب همچون هم‌جنس بازی و غیره از جمله مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی برشمرد.

نورالله بهمنی ایجاد مدیریت فناوری اطلاعات جهت کنترل و هدایت فضای مجازی، برگزاری جلسات مستمر آموزشی و آگاه‌سازی، زمینه‌سازی و ترغیب جوانان برای حضور در اجتماع و ایفای نقش در فعالیت‌های اجتماعی، به کارگیری آموزه‌های دینی همچون امر به معروف و نهی از منکر در مورد فضای مجازی و از این جمله را راهکارهای برخورد با آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد.

دادستان فریدونشهر با اشاره به نیاز شهرستان به پزشک متخصص و قانونی بودن انتظار مردم در این رابطه، اعلام کرد در صورتی که پیگیری شبکه بهداشت فریدونشهر در این رابطه نتیجه نداد، جهت استیفای این حق مردم، این موضوع از طریق دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    آفرین براین دادستان انقلابی فریدونشهر ما مردم این شهرستان مدیون خدمات این مسئول انقلابی هستیم واستدعای عاجزانه داریم که درمورد کوتاهی انجام فاضلاب شهری هم اقدام عاجلی بنمایند باتشکر فراوان دست شما راازدور می بوسیم.موفق باشید انشاء الله

  2. همشهری گفت:

    با سلام و تشکر از پیگیری مسئولان قضایی و سایتهای خبری شهرستان در مورد کمبود پزشک در شهرستان . عزیزان به نظر میرسد نبود پزشک متخصص را نمیتوان تنها در همکاری نکردن مرکز استان دانست . عدم مدیریت در سیستم شبکه و عدم مطالبه مجدانه شاید بزرگترین اشکال کار باشد . چرا که این معظل پزشک در دوره های مدیران قبلی با توجه به کمبود متخصص در کشور هیچ گاه به این بی نظمی نبود . در حالی که در طی این سالها سالانه چند هزار متخصص فارغ التحصیل شدند . خواهشنا مشکل را ریشه ای حل کنید .

Go to TOP