چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مماشات دولت با سفیر فتنه‌انگیز انگلیس، بی‌غیرتی سیاسی است

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به حادثه سقوط هواپیمایی مسافربری اوکراین و دستگیری سفیر انگلیس در اغتشاشات بعد از این سانحه، مقاومت دولت برای اخراج نکردن سفیر انگلیس را بی‌غیرتی سیاسی خواند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به خدمات بی‌شمار سپاه پاسداران در طول عمر ۴۱ سال انقلاب، حمله کنندگان به ساحت این سازمان انقلابی در روزهای اخیر را لاشخورهای سیاسی خواند که از مدت‌ها قبل به دنبال فرصتی برای انتقام گیری از سپاه بودند.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، با بیان این که هنوز این حادثه در دست بررسی است و بوی جنایت آمریکا در این سانحه نیز به مشام می‌رسد، علت گردن گرفتن تقصیر توسط سپاه پاسداران را آرام کردن جوّ ملتهب کشور بیان کرد.

وی با تشریح سخن امیرالمؤمنین علیه‌السلام که می‌فرمایند «اگر از انسان جوانمردی که همیشه خوبی کرده است، اشتباهی سر بزند، او را سرزنش نکنید که اگر چنین کردید و او را تحقیر کردید، خداوند دست او را گرفته و رفعت می‌دهد»، شرایط کنونی سپاه پاسداران را مصداق این حدیث بیان کرد و گفت: از آن جا که در وعده معصوم علیه‌السلام همچون وعده خدا تخلف راه ندارد، به زودی همگان شاهد رفعت و رشد یکباره این سازمان انقلابی خواهیم بود.

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به اغتشاشات کشور بعد از اعلام خبر اصابت موشک پدافند سپاه به هواپیمای اوکراینی، حضور شخص سفیر انگلیس در این اغتشاشات را از اتفاقات نادر دنیا خواند.

حجت‌الاسلام شامحمدی با بیان این که سفیر انگلیس پس از دستگیری از ترس دو بار خودش را خیس کرد، به سابقه فتنه‌افکنی و ظلم بریتانیا در ایران پرداخت و کشته شدن ۹ میلیون ایرانی در حدود ۱۰۰ سال پیش از بین جمعیت ۲۰ میلیون نفری آن زمان در اثر قحطی عمدی که عامل آن انگلیس بود را نمونه این ظلم‌ها بیان کرد.

امام جمعه فریدونشهر گفت مسئولان سیاسی کشور در برابر این دخالت فتنه‌انگیرانه سفیر انگلیس به جای این که دُم این موش نجس را گرفته و او را از کشور اخراج کنند، برای نگه داشتن او و اخراج نکردنش بهانه‌تراشی می‌کنند. خطیب جمعه فریدونشهر از دولت خواست بی‌غیرتی سیاسی را رها کرده و به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان این که طبق روایات در آخرالزمان فتنه‌ها باعث رسوا شدن چهره منافقین می‌شوند، تصریح کرد: بعضی از سیاسیون در روزهای اخیر در حالی که سپاه در خط مقدم مبارزه با دشمن در آماده‌باش به سر می‌برد، شروع به انتقام گرفتن از سپاه کردند و خواهان دادگاهی کردن این نیرو می‌شوند.

حجت‌الاسلام شامحمدی چنین مطالبه‌ای را از طرف کسانی که چند هفته قبل با بی‌تدبیری کشور را درگیر التهاب و اغتشاش کردند و موجب شدند در آن فضا چند برابر جمعیت هواپیما کشته شده و خسارات بسیاری به اموال شخصی و عمومی مردم وارد شود، عجیب خواند و گفت: اگر از مردم سؤال کنید خواهان محاکمه آن افراد هستند.

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت فضای انتخاباتی کشور و اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان، این مرحله از انتخابات را یکی دیگر از امتحانات الهی خواند و از کاندیداها و طرفداران ایشان خواست رفتاری نکنند که دشمن را خوشحال کند.

وی در این رابطه این سخن امام خمینی رحمةالله را یادآوری کرد که فرمودند: «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید».

خطیب جمعه فریدونشهر با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نماینده مجلس از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب به دلیل سوءاستفاده اقتصادی، این را نشانه این دانست که مردم باید در انتخاب کاندیدای اصلح دقت بیشتری به خرج داده و از قالب احزاب خارج شوند.

حجت‌الاسلام شامحمدی در پایان ضمن تقدیر از حرکت انقلابی دادستان فریدونشهر در سرکشی به روستاهای مختلف شهرستان و دیدار صمیمانه با مردم در روزهای چهارشنبه، از مردم و مسئولان خواست این فرصت را غنیمت شمرده و حضور حداکثری در این برنامه داشته باشند.

نمازگزاران بعد از پایان نماز جمعه به حمایت از سپاه پاسداران راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/

Go to TOP