چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

برخی مسئولان چه نسبتی با آمریکا و اسرائیل دارند که از پا گذاشتن روی پرچمشان امتناع می‌کنند

امام جمعه فریدونشهر با ابراز انزجار از حرکت برخی مسئولان در حمایت از طاغوت و شیطان بزرگ، از مردم خواست نامزدهایی را انتخاب نکنند که مرعوب و دلبسته آمریکا باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به اتفاق دیروز در افتتاحیه‌های دهه فجر این شهرستان در روستای سروشجان و امتناع معاون استاندار اصفهان از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا و اسرائیل، این سؤال را مطرح کرد که برخی مسئولان چه نسبتی با آمریکا و اسرائیل دارند که از پا گذاشتن بر روی پرچمشان امتناع می‌کنند؟

خطیب جمعه فریدونشهر در حالی که با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» نمازگزاران سخنان خود را ایراد می‌کرد با اظهار این که این فرد در توجیه حرکت خودش گفت اگر پا بر روی پرچم آمریکا و اسرائیل بگذارد برایش دردسر درست می‌کنند، این سؤال را مطرح کرد که چرا باید رئیس جمهور و دولت برای پا گذاشتن یک نفر بر پرچم رژیم طاغوت دردسر درست کنند در حالی که این کشورها دستشان به خون میلیون‌ها نفر آلوده است و پا بر روی خون صدها هزار نفر از مسلمانان از جمله مردم کشور ما گذاشته‌اند و هنوز چهلم سردار عزیز ما که به دست ایشان ترور شد نگذشته است.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز زن، خواستار مطالعه در زندگی و منش این بانوی گرانقدر شد و افزود: این کار موجب غنی‌تر شدن فرهنگ مردم و برطرف شدن ضعف‌هایی می‌شود که دشمن با استفاده از این ضعف‌ها با وارد کردن انجمن‌ها و نامگذاری‌های حساب شده همچون والنتاین، تلاش می‌کند فرهنگ منحط غربی را در کانون گرم خانواده‌ها رسوخ دهد و نهاد خانواده را که پایه جامعه اسلامی و جامعه مستقل است را از بین ببرد.

امام جمعه فریدونشهر با تأکید بر لزوم شرکت حداکثری در انتخابات، این امر را موجب قوی‌تر شدن پایه‌های حکومت اسلامی دانست و عنوان کرد در حال حاضر میزان مشارکت در انتخابات در کشورهای غربی حدود 40 درصد و در کشور ما بیشتر از 60 درصد است.

حجت‌الاسلام شامحمدی با تأکید بر لزوم تمکین از قانون توسط مردم، مسئولان و نامزدهای انتخاباتی گفت: باید به کمک چشمان تیزبین ناظران مردمی شورای نگهبان، اقتدار نیروهای نظامی و تلاش عوامل انتخاباتی، انتخاباتی خوب و سالم همراه با شور و شعور را برگزار کنیم.

خطیب جمعه فریدونشهر همچنین از مردم خواست انتخاب خوب کنند و خصایص یک انتخاب خوب را بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب برشمرد.

وی اولین خصیصه انتخاب خوب را مؤمن بودن بیان و تصریح کرد: اگر نامزدی خصلت ایمان را داشت از خیانت و دروغ بری خواهد بود. امام جمعه فریدونشهر پاک‌دست بودن، به فکر مستمندان بودن، مرعوب آمریکا نبودن و دوتابعیتی نبودن را از دیگر ویژگی‌های یک نامزد اصلح بیان کرد.

حجت‌الاسلام شامحمدی همچنین مردم را برحذر داشت از انتخاب کسانی که از منطقه مهاجرت کرده و به خاطر رفاه خود، مردمشان را ترک کرده و الان برای تصدی این صندلی دلسوز مردم شده‌اند یا کسانی که سرمایه خود را در جایی غیر از این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خطیب جمعه فریدونشهر از مردم خواست کسانی را انتخاب نکنند که در روز روشن چشم در چشم مردم سخن دروغ می‌گویند مانند سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران که ادعا کرد تورم را به زیر ۱۷ درصد رسانده است و این سؤال را نمازگزاران پرسید که آیا پراید ۶۳ میلیون تومانی، بنزین لیتری ۳۰۰۰ تومان و دو برابر شدن کرایه ماشین‌ها حاکی از تورم زیر ۱۷ درصد دارد؟

وی با اشاره به متن قانون اساسی که وظیفه نماینده را قانون‌گذاری می‌داند نه کار عمرانی و اجرایی از مردم خواست نمایندگان را به ریل قانون برگردانند و اجازه ندهند با وعده‌های نشدنی یا وعده‌هایی که خارج از وظایف نماینده است، آن‌ها را به مسیر اشتباه هدایت کنند و متذکر شد ضعفی که در بین اکثر کاندیداها مشاهده می‌شود همین دادن وعده‌های خارج از وظایف نمایندگان است.

امام جمعه فریدونشهر ادامه داد: اگر نمایندگان به جای درگیر زد و بند شدن با مسئولان برای گرفتن امتیازاتی برای مناطق خود، به وضع قوانین خوب و نظارت بر اجرای قوانین تا سطح روستاها بپردازند، مشکلات اجرایی نیز به بهترین شکل رفع خواهند شد.

حجت‌الاسلام شامحمدی همه شبهاتی که در ایام انتخابات به نامردی در مورد ائمه جمعه پخش شده است اعمّ از نوشتن نامه برای رد یا تأیید صلاحیت کاندیدا و یا موافقت و مخالفت با انتقال کاندیدایی را تکذیب کرد و این شایعات را ظلم به اعتقادات مردم دانست.

خطیب جمعه فریدونشهر گفت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه که جایگاه دو رکعت نماز را دارد و در آن دروغ راه ندارد اعلام می‌کنم هنوز خودم در انتخاب کاندیدا به قطعیت نرسیدم چه برسد به آن که بخواهم از کسی حمایت نیز بکنم.

وی گفت: در این ایام از هر دو طیف سیاسی به بنده مراجعه کرده و چه برای تأیید صلاحیت و چه برای مسائل دیگری از من خواستند برای ایشان نامه‌نگاری و سفارشی بنویسم اما جایگاه امام جمعه فراتر از این مسائل است بلکه در این مدت هیچ گاه سخنی نگفته‌ام که از آن بوی حمایت از کاندیدایی از سخنان من استشمام شود.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    اوف براین دنیا ومسئولیتش که مردم رابه هر کاری وا میدارد.ننگ است برای مسئول جمهوری اسلامی که چنین حرکتی ازاو سربزند ودرمقام هم باقی بماند.

  2. شهروندفریدونشهری گفت:

    باسلام به سایت مردمی پونه زار وامام جمعه محبوب فریدونشهر که آتش به اختیار عمل می کنند ووای برحال مسئولانی که با چشم بستن به این همه خون شهیدان انقلاب اسلامی که هنوز پا گذاشتن برروی پرچم جانی ترین رژیم دنیا به خاطر پست ومقام دنیایی خود حاضر به هر ذلتی هستند.ننگشان باد وحرامشان باد بیت المالی که مصرف می کنند.

Go to TOP