چاپ خبــر

قوه قضائیه با فساد اقتصادی در بازار مقابله کند

امام جمعه فریدونشهر خواستار ورود جدی قوه قضائیه به منظور کنترل وضعیت بازار و قیمت‌‌ها در سطح جامعه شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونشهر که امروز بعد از چهار ماه و نیم تعطیلی از سرگرفته شد، خواستار رسیدگی قوه قضائیه به مقوله گرانی و عدم ثبات در قیمت‌های بازار شد.

خطیب جمعه فریدونشهر با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: پیامبران زمانی که مبعوث می‌شدند در دستی آیات محکمات الهی و در دستی دیگر ترازو داشتند، و گفت: مأموریت پیامبران بعد از دعوت به توحید، عدالت گستری بوده است و امروز قوه قضائیه آن رسالت را برعهده دارد و باید قضات ما علاوه بر در دست داشتن ترازو، مسلّح به کتاب آسمانی نیز باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی مدعی عدالت‌گستری است و با وجود این که در بسیاری از موارد در کشور ما بیشتر از خیلی از کشورهای دیگر عدالت وجود دارد اما چون ما مدعی عدالت‌گستری هستیم نمی‌توانیم نمره مطلوبی به این عنوان بدهیم.

امام جمعه فریدونشهر وضعیت نابسامان بازار و اقتصاد کشور را موجب وارد آمدن فشار به اقشار ضعیف دانست و از قوه قضائیه خواست همان گونه که با اقدام جهادی در برابر مفسدان اداری و اقتصادی همچون طبری‌ها ایستادگی می‌کند، عاملان آشفتگی بازار و اقتصاد را نیز به سزای اعمال خود برساند.

حجت‌الاسلام شامحمدی همچنین به جرایمی که در سطح شهرستان فریدونشهر رخ می‌دهد و موجب تضییع حقوق عامه می‌شود اشاره کرد و از دادستان این شهرستان خواست به این موارد رسیدگی کند.

افزایش بی حساب و کتاب قیمت زمین و مسکن، ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در اراضی کشاورزی، گران‌فروشی و مشخص نبودن قیمت کالاها، رسیدگی نکردن برخی ادارات دولتی به امور مردم و عدم رسیدگی به وضعیت مسافران روستایی که نیمه شب در خیابان سرگردان می‌شوند از جمله مسائلی بود که خطیب جمعه فریدونشهر خواستار ورود و رسیدگی جدی دادستان عمومی و انقلاب به آن‌ها شد.

امام جمعه فریدونشهر در این خطبه‌ها از زحمات مدافعان سلامت و همه نیروهای مردمی و دولتی که برای مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

Go to TOP