چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

کسانی به رهبر نامه سرگشاده نوشته‌اند که مسبب وضع امروز کشور هستند

امام جمعه فریدونشهر نامه سرگشاده پدر معنوی جریان سیاسی و اعتقادی که امروز دولت را در دست دارد به رهبر انقلاب را نه از روی صلاح بلکه از پس چهره منافقانه دانست و تصریح کرد وظایف رهبری در قانون اساسی مشخص است و آن کسی که باید پاسخگوی اوضاع کشور باشد دولت و کسانی هستند که با حمایت‌هایشان موجب شدند این دولت سر کار بیاید و از قضا در بیش از 30 سال از عمر 42 ساله انقلاب، دولت‌ها را در اختیار داشته‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر از ضربه جریان نفاق به کشور سخن گفت.

خطیب جمعه فریدونشهر در خطبه اول با تأکید بر لزوم مطالعه تاریخ به ویژه زندگی‌نامه اهل بیت علیهم‌السّلام، مطالعه سیره ائمه را در فهم اتفاقات زمان و پشت پرده‌های آن و نحوه برخورد با آن ضروری عنوان کرد.

وی با تبریک سالروز ولادت امام رضا علیه‌لسّلام تصریح کرد: روش برخورد این حضرت با مأمون عباسی که تلاش داشت وانمود کند فردی اسلامی است نشان می‌دهد چقدر مواجهه با چنین افرادی سخت‌تر از مواجهه با امثال یزید بوده است که با ظاهر اسلامی تیشه به ریشه دین نمی‌زنند.

امام جمعه فریدونشهر با برشمردن ویژگی‌ها انسان منافق بر اساس حدیث پیامبر صلّی‌الله‌علیه که سه ویژگی دروغ گفتن، خلف وعده کردن و خیانت در امانت است از مصادیق این حدیث در دوران حاضر در بین مسئولان نظام سخن گفت.

حجت‌الاسلام شامحمدی با اشاره به نامه سرگشاده‌ای که طی هفته گذشته توسط یکی از همین افراد خطاب به رهبر انقلاب منتشر شد، این نامه را نامه دشمن‌شادکنی دانست که توسط فردی نوشته شده است که پدر معنوی جریان حاکم در دولت و پدر معنوی جریانی است که بیش از سایر جریان‌های سیاسی و اعتقادی در کشور (حدود سه چهارم عمر انقلاب) مسئولیت برعهده داشته و دولت را در اختیار داشته‌اند.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که در این نامه تلاش شده تا مشکلات کشور به رهبر انقلاب نسبت داده شود، گفت: وظایف رهبری در قانون اساسی کاملا مشخص شده است و هیچ مسئولی از جمله رئیس جمهور هم نمی‌تواند ادعا کند رهبر انقلاب کوچکترین دخالتی در امور و مسئولیت وی داشته است و تاکنون نیز چنین ادعایی نبوده است.

وی اظهار کرد: این نامه اگر به قصد اصلاح و از روی دلسوزی بود نباید سرگشاده منتشر می‌شد بلکه سربسته در اختیار شخص رهبر معظم انقلاب قرار می‌گرفت و این نشان دهنده یک نقشه برای سیاه جلوه دادن وضعیت جامعه و محکوم کردن رهبری است.

امام جمعه فریدونشهر عنوان کرد: امروز در کشور با گروهی روبرو هستیم که روزی وعده حل مشکلات در 100 روز را دادند و روزی وعده گشایش اقتصادی و فرو ریختن دیوار تحریم‌ها را دادند ولی در هیچ کدام صادق نبودند و مردم شاهد این هستند که مرغ به کیلویی 20 هزار تومان رسیده و ماحصل کشوردار این جریان شده بدترین وضع اقتصادی کشور بعد از انقلاب.

حجت‌الاسلام شامحمدی علل مشکلات امروز در کشور را دوری از اسلام، انقلاب، ولایت و تفکر جهادی و متقابلاً خوی کاخ‌نشینی بیان و عنوان کرد هیچ یک از مسئولان موفق و انقلابی کشور در طول 40 سال گذشته خانه‌های آن چنانی نداشتند و این حکمت خداست که برخی از این مسئولان اشرافی و لیبرال را در جایی جانشان را می‌گیرد که مردم آن‌ها را بشناسند، در جایی مانند استخرهای اشرافی.

انتهای پیام/

Go to TOP