چاپ خبــر

پیگیری منکر ترک وظیفه مسئولان توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فریدونشهر

در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدونشهر عدم نامگذاری هیچ یک از میادین و معابر شهر به نام سردار سلیمانی بعد از گذشت 8 ماه از شهادت این سردار پرافتخار، عدم رسیدگی به مسافران سرگردان نیمه شب اتوبوس تهران و عدم تعویض تابلوهای ناخوانای سطح فریدونشهر مورد بحث قرار گرفت و مسئولان مربوطه نسبت به پیگیری این موارد تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدونشهر با عنایت به این که بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر مسئولان نظام است روز گذشته نسبت به طرح چهار موضوع در این رابطه ترتیب جلسه داد.

 

*برافراشتن نام سردار سلیمانی در فریدونشهر

در این جلسه ترک معروف «زنده نگهداشتن یاد شهدا» و بالاخص زنده نگه داشتن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عدم تعیین تکلیف میدان یا معبری در سطح شهر به نام این شهید پرافتخار بر خلاف سایر شهرهای کشور مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این پیرو نامه فرمانداری به شهرداری برای اقدام در این زمینه، شهرداری فریدونشهر با دعوت از مسئولان شهرستان از جمله نماینده شورای شهر اقدام به تصویب نامگذاری میدان استقلال به نام میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرده بود، اما از آن جا که شهادت سردار سلیمانی یک اتفاق غیرمنتظره بود مراحل اداری این موضوع به درستی طی نشده بود.

نامگذاری میادین و معابر از وظایف شورای شهر است که پس از تصویب در این شورا، با ارسال مصوبه نامگذاری به فرمانداری، در آن جا بعد از تشکیل جلسات کمیسیون تطبیق و کمیته نامگذاری، نسبت به این امر تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

اما موضوع مورد اعتراض توسط ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهمال شورای شهر و فرمانداری در رابطه با عدم نامگذاری یکی از معابر یا میادین در شأن سردار در این فریدونشهر بعد از گذشت 8 ماه از شهادت ایشان بود.

در جلسه دیروز پری خودسیانی، عضو شورای شهر فریدونشهر، عنوان کرد یک بار نامگذاری یکی از میادین شهر به نام سردار سلیمانی در شورای شهر تصویب شده که با مخالفت فرمانداری به دلیل در شأن نبودن مکان انتخابی روبرو شده است.

با پیگیری‌های مکرر امام جمعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، خودسیانی اظهار کرد سرانجام دو روز پیش شورای شهر در این رابطه تشکیل جلسه داده و مصوب کرده است میدان خلیج فارس (آموزش و پرورش) به نام میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شود.

 

*سرگردانی نیمه شب مسافران اتوبوس تهران-فریدونشهر

یکی دیگر از مباحث مورد طرح در جلسه روز گذشته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فریدونشهر، تصمیم گیری در رابطه با مسافرانی بود که نیمه شب با رسیدن اتوبوس تهران در سطح شهر سرگردان شده و هیچ مکان و پناهگاهی ندارند که این مسأله در فصل زمستان و در شب‌های سرد یخبندان بسیار ناراحت کننده‌تر نیز است.

در این رابطه مقرر شد با پیگیری شهرداری و فرمانداری، هنگام رسیدن اتوبوس به فریدونشهر درب پایانه مسافربری بین شهری باز شده و اتوبوس، مسافران را در پایانه پیاده کند تا در سطح شهر بدون پناهگاه رها نشوند و دست کم تا صبح به یک محیط مسقف گرم و دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشند.

 

*تعویض تابلوهای اسامی معابر شهر

منکر دیگر مطرح شده در این جلسه انجام ندادن وظایف شهرداری در رابطه با تعویض تابلوهای فرسوده و ناخوانای اسامی معابر در سطح شهر بود. سید هاشم حسینی، شهردار فریدونشهر، در این رابطه با بیان این که اعتبار شهرداری جوابگوی مخارج آن نیست، عنوان کرد این کار دست کم 120 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که در حال حاضر شهرداری از تأمین آن عاجز است.

با توجه به نیاز فوری در این رابطه مقرر شد شهرداری با همکاری سایر مسئولان در اسرع وقت با اخذ مهلت یک ساله پرداخت هزینه، نسبت به سفارش ساخت تابلوها اقدام کنند و در سال آینده هزینه آن را پرداخت کنند.

آخرین موضوع این جلسه انعکاس درخواست‌های مردمی به شهرداری برای استفاده کردن از خرد جمعی برای آزین بندی، فضاسازی و زیباسازی شهر من جمله در رابطه با سیاه پوش کردن فریدونشهر بود و عنوان شد بسیاری از مخارج شهرداری در صورتی که با سلیقه و انگیزه پیگیری شود اثر مضاعفی در زیباسازی و فضاسازی سطح شهر خواهد داشت.

انتهای پیام/

  1. همشهری گفت:

    چرا با وجود فرد توانمندی مثل آقای ابراهیم گوگونانی ،آقای حسینی کارمند عادی و بدون تخصص و توان لازم بعنوان شهردار معرفی شد.عملکرد ایشان زیر صفر بوده است.

  2. همشهری گفت:

    ما از امام جمعه و دادستان محترم خواستاریم هیات تحقیق و تفحص جهت بررسی پروژه ها و اعتبارات شهرداری تشکیل دهند.

  3. سپیانی گفت:

    چرا کسی نیست به داد مردم برسه از دست شهردار و قوانینش

  4. یوسلیانی گفت:

    بنده طی چند سال عمری که از خدا گرفتم هیچ شهرداری مثل آقای ابراهیم گوگونانی در شهر کار نکرد الان هم شنیدم در داران هستن ان شاله موفق باشن.

  5. دوست گفت:

    از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خواستاریم تابلوهای کوچه ها که به اسم شهدا متبرک هستن و پاک شدن را درست کند و اعلام کند در هرکوچه مردم محله هزینه اش را پرداخت می کنند نیاز به التماس شهردار ندارد.

Go to TOP