چاپ خبــر

امام خمینی با نامگذاری روز قدس جلو رشد سیاسی و عادی‌سازی حکومت صهیونیسم را گرفت

حجت الاسلام شامحمدی گفت: امام خمینی با این نامگذاری اجازه نداد امروز بعد از هفت دهه از عمر رژیم صهیونیستی، مسأله اشغال قدس و فلسطین و تشکیل حکومت صهیونیستی در این منطقه عادی سازی شود و هنوز مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله اصلی و اولویت دار دنیای اسلام محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در گفتگو با پونه زار به مناسبت روز قدس گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، در سال ۵۸ در شرایطی صورت گرفت صهیونیست‌ها در اوج قدرت خود به جنوب لبنان حمله کرده بودند و مرتب مسلمانان را مورد حمله و آزار و اذیت قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی پیام تاریخی حضرت امام در این رابطه را قرائت کرد که فرمودند: «من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم كه برای كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت می‌كنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است، و می‌تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بين‌المللی مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمايند.»

وی با بیان این که امام خمینی با این پیام مسأله روز قدس را ارتباط دادند با شب قدر که در آن علاوه بر مقدرات افراد، مقدرات جامعه اسلامی نیز رقم می‌خورد، اظهار کرد: این غده چرکین و سرطانی این طور نبود که متوقف شود و اگر جمهوری اسلامی در برابر آن ایستادگی نمی‌کرد طی چهار دهه اخیر کل ممالک اسلامی را گرفته بود.

امام جمعه فریدونشهر افزود: امروز اسرائیل در گوشه سرزمین اشغالی منزوی شده و در سختی قرار دارد و رشد سیاسی آن متوقف شده است.

حجت‌الاسلام شامحمدی نامگذاری روز قدس را دارای آثار بابرکتی دانست و تصریح کرد: امام خمینی با این نامگذاری اجازه نداد امروز بعد از هفت دهه از عمر رژیم صهیونیستی مسأله اشغال قدس و فلسطین و تشکیل حکومت صهیونیستی در این منطقه عادی سازی شود و هنوز مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله اصلی و اولویت دار دنیای اسلام محسوب می‌شود.

وی گفت: در طول سال‌های بعد از نامگذاری روز قدس جلسات، کنگره‌ها و جشنواره‌های زیادی برگزار شده است که یک نمونه آن برگزاری جشنواره بین‌المللی کاریکاتور در سال‌های ۹۳ و ۹۷ با حضور هنرمندانی از ۳۰ کشور دنیا بود که بیش از ۸۰۰ اثر هنری با موضوع قدس و فلسطین بر جای گذاشتند که این مسأله را در تاریخ ماندگار خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد این مسأله گم شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: این که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد» و در جای دیگر بیان کرده‌اند «فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد» و حتی این آزادی را در کمتر از ۲۵ سال که اکنون سه سال آن سپری شده است دانسته‌اند سخن یک انسانی این که به منابع نورانی الهی متصل است.

امام جمعه فریدونشهر تأکید کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد اسرائیلی که روزی جنوب لبنان را هم گرفته بود و ظرف چند روز حمله کشورهای عربی و قدرتمند آن روز منطقه را دفع کرد، روزی به این حال برسد که کاملاً منزوی شده و صدای شکسته شدن استخوان‌هایش به گوش می‌رسد.

انتهای پیام/ احسان جدیدی

 

Go to TOP