چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مسئولان در تصمیم گیری‌ها به حقوق معلولان توجه کنند

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به جمعیت معلولان در کشور، خواستار توجه مسئولان به حقوق ایشان برای بهره مندی از امکانات جامعه همچون مردم عادی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر به مناسبت روز بهزیستی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری معلولان در کشور، این جمعیت را رقم قابل توجهی دانسته و خواستار توجه بیشتر به حقوق این قشر در جامعه شد.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: معلولان باید بتوانند مانند افراد عادی در سطح جامعه حاضر شده، امور خود را انجام داده و به میزان دیگران از امکانات و خدمات جامعه بهره مند شوند اما متأسفانه می‌بینیم در خیلی از مکان‌ها حتی امکان دسترسی و رفت و آمد معلولان فراهم نشده است.

وی همچنین از جمعیت شش میلیون نفره تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور سخن به میان آورد و این رقم در یک کشور 83 میلیون نفری را عدد بزرگی خواند که باید دستگاه‌های مسئول برنامه ریزی کرده و با مستقل کردن این جمعیت نیاز ایشان به خدمات و پشتیبانی بهزیستی را مرتفع کنند.

خطیب جمعه فریدونشهر به مناسبت هفته حجاب نیز سخنانی ایراد کرده و با اشاره به این که در مقابل نهی از منکر بی‌حجابان معممولاً به پاسخ‌های یکسانی برمی‌خوریم، این را نشان دهنده سازمان یافتگی بی‌حجابی در جامعه و القای تفکر بی‌حجابی به صورت سازماندهی شده عنوان کرد.

حجت الاسلام شامحمدی به مسئولان امنیتی هشدار داد و از ایشان خواست در مقابل این جریانی که در مسیر گسترش بی‌حجابی به صورت برنامه ریزی شده قدم برمی‌دارد، اقدامی انجام دهند.

امام جمعه فریدونشهر 26 تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان را نیز تبریک گفت و این سخن امام خمینی -رحمة الله علیه- را متذکر شد که فرمودند: «من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است.»

وی با توجه به در پیش بودن شهادت امام باقر -علیه السّلام-، جامعه شیعی را مدیون احادیث و راهنمایی‌های این امام دانست و عنوان کرد: در حالی که بعد از قیام عاشورا عدد شیعیان و مسلمانان واقعی بسیار اندک شده بود در زمان امام باقر و امام صادق -علیهم السّلام- شاگردان بسیاری برای نشر اسلام ناب محمدی -صلّی الله علیه- تربیت شده و احادیث بسیاری که چراغ راه بشریت شد، به یادگار ماند.

انتهای پیام/

Go to TOP