چاپ خبــر

پوشش واکسیناسیون کرونا برای 76 درصد مردم شهرستان فریدونشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر از تزریق دوز اول واکسن کرونا به 76 درصد از جمعیت بالای 12 سال این شهرستان و تزریق دوم به 44 درصد این جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از واکسیناسیون 76 درصد از مردم این شهرستان نسبت به ویروس کووید19 خبر داد.

دکتر افشین ملیانی تصریح کرد: از جمعیت بالای 12 سال این شهرستان تاکنون 76 درصد دوز اول واکسن کرونا و 44 درصد دوز دوم آن را دریافت کرده‌اند و میزان پوشش واکسن در بین دانش آموزان نیز 70 درصد بوده است.

وی عنوان کرد: میزان واکسیناسیون در شهر فریدونشهر 80 درصد و در شهر برف انبار 78 درصد بوده و در بین روستاها بالاترین میزان پوشش دهی در روستای چغیورت با 95 درصد و کمترین میزان در روستای مصیر با 58 درصد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر ضمن تشکر از تلاش دستگاه‌های مختلف شهرستان برای پوشش دهی حداکثری واکسیناسیون در نقاط دوردست و صعب العبور این شهرستان، از زحمات کادر بهداشت و درمان برای حضور در مناطق روستایی و عشایری برای تزریق واکسن به ساکنان این مناطق تجلیل کرد و افزود با تلاش همکاران به عنوان مثال تزریق واکسن در روستاهای پشتکوه دوم مانند کلوسه با 72 درصد و دورک با 70 درصد انجام گرفته است.

ملیانی افزود: در حال حاضر آمار مراجعات مشکوک به کووید19 و بستری‌ها در این شهرستان کاهش محسوسی داشته است ولی با توجه آمار رو به افزایش مبتلایان به کرونا در برخی نقاط استان ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس امری اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های همسایه ما مانند فریدن و چادگان تعداد زیادی بستری کرونایی دارند و این مسأله هشداری است برای ما که از رعایت دستورات بهداشتی کوتاه نیاییم.

Go to TOP