چاپ خبــر

نقش دانش آموزان در تداوم انقلاب نباید مغفول بماند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر ضمن تأکید بر نقش مؤثر دانش آموزان و دانشجویان در حفظ انقلاب اسلامی از لزوم تبیین وقایع انقلاب برای این نسل سخن گفت و برنامه‌های انجام شده در هفته بسیج دانش آموزی در فریدونشهر را برشمرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از برگزاری برنامه‌های متنوع سیاسی و فرهنگی در این شهرستان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و یوم الله 13 آبان خبر داد.

سرهنگ پاسدار عبدالرسول آقایی با تأکید بر نقش دانش آموزان و دانشجویان در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و در تداوم پیدا کردن راه امام خمینی -رحمة الله علیه- و شهدا اظهار کرد: تبیین آن چه بر مردم ایران گذشت تا آن‌ها مسیر اسلام و انقلاب اسلامی را برگزیدند برای نسل جوان امری ضروری است به ویژه این که رسانه‌های بیگانه و دشمنان مرتب در تلاش هستند، تاریخ را به گونه‌ای غیرواقعی نشان دهند.

وی به ایثارگری‌ها و دلاوری‌های این قشر در دفاع مقدس و در کارزار دفاع از اسلام و میهن اسلامی نیز اشاره کرد و عنوان کرد بزرگداشت یاد و خاطره بسیجیان دانش آموز و دانشجو امری است که در هیچ نقطه‌ای از تاریخ نباید به فراموشی سپرده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، بزرگداشت شهدا در بستر فضای مجازی به صورت مدرسه محور، برگزاری جلسات بصیرت افزایی در پایگاه‌های بسیج و یا با حضور هادیان سیاسی در مدارس شهرستان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع 13 آبان بین دانش آموزان، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، دانشجو و معلم، برگزاری مسابقات بومی محلی و غیره را از جمله برنامه‌های انجام شده در هفته بسیج دانش آموزی نام برد.

سرهنگ آقایی همچنین عنوان کرد در صدر برنامه‌های هفته جاری، برپایی راهپیمایی 13 آبان با حضور دانش آموزان و همچنین اقشار مختلف مردم در شهر فریدونشهر است که ساعت 10 صبح فردا پنجشنبه مصادف با روز 13 آبان از گلستان شهدای این شهر آغاز شده و به مزار شهدای گمنام فریدونشهر ختم می‌شود.

13 آبان به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 و همچنین به شهادت رساندن 56 تن از دانش آموزان و مردم همراه شده با ایشان در راهپیمایی علیه رژیم پهلوی در سال 1357 روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

Go to TOP