چاپ خبــر

جهاد تبیین وظیفه عموم مردم در برابر سیل شبهه پراکنی دشمن است

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که امروز فضای مجازی پر شده است از شبهاتی که به دنبال ضدارزش جلوه دادن ارزش¬ها هستند، جهاد تبیین و شبهه زدایی را تکلیفی برای همه مردم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌­های نماز جمعه این هفته با بازخوانی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کادر درمان به مناسبت میلاد حضرت زینب -سلام الله علیها- و روز پرستار، به نقش آن حضرت در تبیین وقایع اشاره کرده و شبهه زدایی را تکلیفی برگردن عموم جامعه خواند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی این بخش از سخنان رهبر انقلاب که فرمودند «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید -که متأسّفانه نکردیم- دشمن روایت می‌کند و کرده؛ دشمن روایت کرده، با روایت‌های دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم؛ وظیفه‌ی جوان‌های ما است.» را مهمترین محور بیانات ایشان در هفته گذشته بیان کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که روز و شبی نیست که در فضای مجازی دروغگویی و شبهه پراکنی نبینیم، آن هم دروغ‌های خیلی بزرگ چرا که دروغ بزرگ را معمولاً مردم باور می‌کنند زیرا می‌گویند مگر می‌شود چنین چیزی را دروغ گفت، اظهار کرد: دشمن به دنبال عوض کردن جای ارزش و ضدارزش و جلاد و شهید است و می‌خواهد کاری کند که من و شما چیزی که ارزشمند است را بی ارزش بدانیم و چیز بی ارزش را ارزشمند.

وی با اشاره به این که بسیاری از مذهبیون هم ناخواسته دست به انتشار شایعات و شبهات می‌زنند درخواست کرد هرچیزی که در فضای مجازی دیدیم باور نکنیم و برای دیگران ارسال نکنیم و در برابر هر مطلبی این سؤال را مطرح کنیم که از کجا معلوم است این مطلب صحت داشته باشد.

امام جمعه فریدونشهر با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، این ایام را روزهایی دانست که در آن تقرب به پروردگار توسط ائمه اطهار به ویژه حضرت زهرا -سلام الله علیها- مهیاتر می‌شودو با بیان این که حتما حکمتی در کار بوده که خداوند تاریخ شهادت حضرت فاطمه را بین دو تاریخ نامشخص بگذارد، به مردم سفارش کرد ایام فاطمیه را تعظیم کنند و از برگزاری مجالس شادی تا پایان فاطمیه دوم پرهیز کنند.

حجت الاسلام شامحمدی سفارشات پیامبر اکرم -صلّی الله علیه- در خصوص مقام و منزلت حضرت زهرا و فرزندان ایشان را به تصریح شیعه و سنی امری غیرقابل انکار دانست و گفت: بر کسی پوشیده نیست که مقامات حضرت زهرا و فرزندان ایشان، فوق مقامات انسانی است و عموم مسلمانان نیز در آن شکی ندارند.

خطیب جمعه فریدونشهر توهین یکی از ائمه جمعه اهل سنت به مقام فرزندان حضرت زهرا را که طبق نص صریح قرآن کریم دارای مقام عصمت هستند، سبب جریحه دار شدن قلوب مسلمانان شیعه و سنی عنوان کرد و خواستار برخورد قانونی مسئولان با این توهین به مقدسات شد.

وی به عکس العمل قاطع و بدون مماشات مقامات علمی و بسیاری از ائمه جمعه اهل سنت به سخنان توهین آمیز هفته گذشته امام جمعه اهل تسنن آزادشهر اشاره کرد و اذعان کرد: ائمه اطهار -علیهم السّلام- هم نزد تشیع و هم نزد غالب اهل تسنن از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و نباید کسانی برای کسب شهرت اقدام به توهین به مقدسات جامعه اسلامی کند.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به در پیش بودن روز چهارم دی، روز حماسه و ایثار شهرستان فریدونشهر، گرامیداشت یاد شهدای این شهرستان را تعظیم شعائر الهی دانسته و از عموم مردم خواست در برنامه‌هایی که به این مناسبت در سطح شهرستان برگزار می‌شود شرکت کنند.

حجت الاسلام شامحمدی گفت: شب یلدا در پیش است و رسم دیرینه ما ایرانیان صله رحم و دورهمی در شب یلدا و شاد بودن در این شب بوده است در حالی که بسیاری از خانواده‌ها در شهر ما در شرایط سخت اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند و مهربانی، دستگیری و ترحم به ایشان می‌تواند سبب جلب رحمت الهی شود.

جهت کمک به نیازمندان شهر فریدونشهر با شماره گیری #۱۸۹۲*۸۸۷۷* و یا به شماره کارت 6037997950046087 می‌توانید نذورات خود را به حساب مرکز نیکوکاری امام مبین فریدونشهر واریز فرمایید.

Go to TOP