چاپ خبــر

رونمایی از دو کتاب شهدای فریدونشهر در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار این شهرستان

در روز حماسه و ایثار فریدونشهر از دو کتاب «ستاره‌های ماه منیر» و «یادنامه شهدای فریدونشهر» مرتبط با شهدای این شهرستان و همچنین سه طرح تابلوی شهری شهرداری منقش به تصاویر شهدا رونمایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، پیش از ظهر امروز در سالروز عملیات کربلای چهار که منجر به شهادت هشت تن از جوانان شهرستان فریدونشهر شد و به همین سبب مطابق پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی شهرستان و تصویب مراجع بالادستی، روز چهارم دی ماه به نام روز حماسه و ایثار شهرستان فریدونشهر نامگذاری شده است، مراسم گرامیداشت این روز برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات کربلای چهار و بخه خصوص شهدای این شهرستان گرامی داشته شد.

این مراسم با سخنرانی امام جمعه فریدونشهر، خاطره گویی یکی از یادگاران دفاع مقدس و مداحی به مناسبت ایام فاطمیه همراه بود و در آن دو کتاب مرتبط با شهدای این شهرستان یعنی کتاب‌های «ستاره‌های ماه منیر» و «یادنامه شهدای فریدونشهر» با حضور نویسندگان آن رونمایی شد.

کتاب «ستاره‌های ماه منیر» در مورد خاطرات مرحومه ماه منیر موحدی، مادر شهیدان علی، ناصر و مسعود خودسیانی و خواهر شهید حیات اله موحدی، خانواده‌ای گرجی زبان و اهل فریدونشهر است که توسط مرضیه مولوی؛ کارشناس ارشد تفسیر قرآن کریم، به رشته تحریر درامده است.

کتاب «یادنامه شهدای فریدونشهر» نیز به همت امیر ملیانیان و فرشید اصلانی برای اولین بار شناسنامه‌ای از شهدای این شهرستان را گردآوری و تصاویر، زندگی نامه و وصایای شهدا را در یک تلاش چهار ساله ارائه کرده است.

مراسم امروز همچنین رونمایی از سه طرح شهرداری فریدونشهر را در برداشت که شامل تابلوی سردر منزل شهدا، تابلوی معابر سطح شهرستان با تصویر و نام شهدا و تصاویر جدید برای مزار شهدای فریدونشهر بود که یکی از مطالبات مردم این شهرستان بود.

تجلیل از نویسندگان کتب رونمایی شده و همچنین تجلیل از خانواده هشت شهید عملیات کربلای چهار فریدونشهر از دیگر برنامه‌هایی بود که در مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان فریدونشهر به اجرا درآمد.

شهیدان علی محمد رحیمی، منصور دویستی، احمدرضا طاهری، سیدسعید انوری، عزت الله لاچینانی، عزت الله لاچینانی، محمود لاچینانی و الله داد خداپرست شهدای فریدونشهری بودند که در این روز به خیل شهدا پیوستند.

انتهای پیام/

Go to TOP