چاپ خبــر

نقش مسئولان قبل در ترور سردار سلیمانی بررسی شود

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به سخنان وزیر اطلاعات در مورد تلاقی ترور سردار سلیمانی با ایام 9 دی و نقش سران فتنه در این ترور، این سخنان را اشاره به اخباری جدید در مورد نقش داشتن عده‌ای از مسئولان قبل در این اقدام مذبوحانه دانست و خواستار تشکیل پرونده قضایی برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به حجم گردشگرانی که در تعطیلات آخر هفته بدون مراعات ایام شهادت برای خوشگذرانی وارد فریدونشهر شدند، از این که بعد از چهل سال از وقوع انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم تفهیم کنیم که همان طور که در دهه محرم و روز عاشورا باید حرمت نگه داشت و از رفتن به تفریح اجتناب کرد، در ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیها- هم باید حرمت‌ها را حفظ کرد اظهار تأسف کرد.، این نقص را متوجه حکومت خواند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی با اشاره به حادثه فوت یک خانم در اثر تیوپ سواری، اظهار کرد: دیروز منتهی شد به فوت خانمی که دعا می‌کنیم خداوند ایشان را مشمول رحمت خود قرار دهد اما جای ناراحتی دارد که چرا باید در روز شهادت دختر پیامبر یک خانم در حالتی که مشغول تفریح و شادی بوده از دنیا برود.

خطیب جمعه فریدونشهر ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- را تسلیت گفته، این عدم فرهنگ سازی را متوجه حکومت و به ویژه صدا و سیما دانست و از ریاست دادگستری نیز به دلیل برخورد با اجاره دهندگان تیوپ که سبب می‌شوند مردم به دنبال این تفریح خطرناک بروند تشکر کرد.

وی به همین مناسبت خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا در جهاد تبیین حضور پیدا کرده و در این راه شهید شد و وقتی حق امیرالمؤمنین توسط دشمن غصب می‌شود و خلافت که حق امیرالمؤمنین بود از ایشان گرفته می‌شود این بانو که هم به لحاظ فوت پدر و هم از لحاظ جسمی دچار کسالت و ضعف است چهل شب خانه به خانه درب خانه مهاجران و انصار می‌رود و موقعیت را برای ایشان تبیین می‌کند.

امام جمعه فریدونشهر در ادامه سخنان آسیب شناسانه و جامعه شناسانه حضرت زهرا زمانی که زنان مهاجر و انصار به عیادت این بانوی بزرگ اسلام می‌روند را یادآور شد که فرمودند: «از مردان شما بیزارم؛ چقدر زشت بود شمشیرهای تیز همسرانتان که به کمک پیامبر آمدند از یاری علی غافل شدند. چقدر زشت بود به شوخی گرفتن اسلام بعد از جدیتی که در صدر اسلام رخ داد. قدر زشت است که مردان شما پشت در پیامبر به جای کوبیدن کوبه در، دیوار را کوبیدند. چقدر زشت بود نیزه‌های همسرانتان که به جای این که به قلب دشمن بزند به پیکره اسلام فرود آمد. چقدر زشت بود سستی رأی همسران شما و چقدر زشت بود هواپرستی همسران شما… به خدا سوگند همسران شما برای پرواز به سوی خدا به جای اینکه از پرهای محکم عقاب[اشاره به امیرالمؤمنین] استفاده کنند از پرهای ریز دم[اشاره به خلفا] استفاده کردند و [برای طی مسیر] شتر قوی راه بلد را با شتر ضعیف عوض کردند».

حجت الاسلام شامحمدی انتصاب مسئولان نالایق به جای مسئولان شایسته را همچنان در جهان و در کشور ما در جریان دانسته و این مسأله را به ویژه در دولت قبل به کرات قابل مشاهده عنوان کرد که نتیجه آن رقم خوردن وضعیت کنونی اقتصادی و اجتماعی در کشور است.

خطیب جمعه فریدونشهر با اظهار این که با انتخاب رئیس جمهور جدید دیگر تعیین کنندگان سرنوشت کشور رئیس جمهور و هیئت دولت هستند که باید در فرصت کمی که در اختیار دارند به اوضاع کشور سر و سامان بدهند، تعلل و دست روی دست گذاشتن برای انتصاب مسئولان را کار صحیحی ندانست و خواستار این شد که سیره‌ای که در زمان حضرت زهرا با غصب خلافت جریان پیدا کرد را تکرار نکنند.

وی به مناسبت پشت سر گذاشتن سالروز حماسه تاریخی 9 دی، خواستار به جریان افتادن و رسیدگی به پرونده سران فتنه سال 1388 شد که با گذشت 12 سال از اقدامشان علیه امنیت ملی کشور، نه تنها با ایشان برخورد جدی نشده است بلکه همین مسامحه با ایشان سبب شده گاهاً مواضع طلبکارانه نیز اتخاذ کنند.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به سخن چند روز پیش وزیر اطلاعات که بیان کرد «شاید تلاقی شهادت سردار سلیمانی و 9 دی اشاره به این داشته باشد که سران فتنه در قتل شهید سلیمانی دست داشته باشند» گفت: من احساس می‌کنم این سخن وزیر اطلاعات فتح بابی بود و عمداً آن را مطرح کردند برای بیان خبرهای جدیدتر در مورد قتل شهید سلیمانی.

حجت الاسلام شامحمدی تصریح کرد: این حرف اشاره به این دارد که محتمل است سران فتنه و دولت قبل که خیانتشان را در جای جای حوادث کشور می‌بینیم در شهادت سردار سلیمانی دست داشته باشند و از شخص رئیس جمهور تا وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات باید در این رابطه مورد رسیدگی واقع شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر با تأکید بر این که این یک مطالبه است نه تهمت پراکنی، اظهار امیدواری کرد دستگاه قضایی پرونده این موضوع را تشکیل داده و پیگیری کند.

انتهای پیام/

Go to TOP