چاپ خبــر

مشکلات کنونی کشور به خاطر دور شدن برخی مسئولان از اهداف انقلاب است

امام جمعه فریدونشهر با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، از تحقق شعارهایی سخن گفت که مردم به خاطر آن‌ها انقلاب کردند و تصریح کرد: اگر مسئولان همواره در مسیر امام و رهبری قدم بردارند، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هم حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت درگذشت مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله صافی گلپایگانی، واقعه غمناک به شهادت رسیدن سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، افسر پلیس استان فارس، با ضربات چاقو یکی از اراذل و اوباش را تسلیت گفت و از قوه قضائیه خواست قاتل را به اشدّ مجازات خود برساند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی تأکید کرد: از مجلس اتظار داریم قانونی که نیروی انتظامی با سلاح را این چنین در برابر مجرمان و اراذل و اوباش غیرمسلح می‌کند را اصلاح کند؛ قانونی که طی سال‌های گذشته سبب شده ده‌ها مأمور جان برکف انتظامی دستشان بسته شده و به شهادت برسند.

خطیب جمعه فریدونشهر با ابراز تأسف از این موضوع که در هیج کجای عالم نیروی انتظامی این قدر که در حکومت اسلامی تحقیر شده است تحفیر و تضعیف نشده است، گفت: در سالیان گذشته به خاطر بیم داشتن از تهمت‌های کشورهایی که همیشه بدگویی نظام را می‌کنند و به خاطر خوشامد آن‌ها قانون بکارگیری سلاح را اصلاح نکرده‌ایم در حالی که در همین کشورها چنین قانونی وجود ندارد و این چنین دست پلیس بسته نشده است و روزانه چندین نفر از مردم به دست پلیس کشته می‌شوند.

وی این که پلیس اسلحه به همراه داشته باشد و از ترس عواقب استفاده از آن، در چنین مهلکه‌ای در برابر اراذل و اوباش نتواند با آن اسلحه از خود دفاع کند را خلاف شرع، اخلاق، انسانیت و انصاف عنوان و تصریح کرد: در حقیقت دفاع پلیس در این لحظه از جان خود در برابر اراذل و اوباش، تنها دفاع از یک شخص نیست بلکه  دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی است.

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت قرار داشتن در ایام الله دهه فجر به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

حجت الاسلام شامحمدی شکستن ابهت پوشالی و هیمنه آمریکا و از هم پاشیدن ابرقدرتی آمریکا و کوتاه کردن دست او از سرزمین‌ها اسلامی منطقه، انتقال وحشت از دل مظلومان و مستضعفان عالم به دل مستکبران کما این که روزی برعکس این موضوع بود، تحول ملتی ترسو به ملتی شجاع به تعبیر امام راحل(ره) ئ تحول ملتی غیرایثارگر به ملتی ایثارگر و نوع دوست را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

خطیب جمعه فریدونشهر نمایش دادن یک قطعه سنگ توسط سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و بیان این مطلب که فلسطینی‌ها ما را با این سنگ‌ها مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند را واقعه خنده داری دانست که نشان دهنده اوج درماندگی و ترس صهیونست‌ها از ملت رنجدیده و مظلوم فلسطین است که با همین سنگ‌ها این رژیم غاصب را عاجز کرده‌اند.

وی افزود: روزی در این مملکت یک پاسبان می‌آمد و دستور می‌داد مثلاً به خاطر سالروز تولد شاه کل محله باید آزین بندی شود، مردم می‌ترسیدند و انجام می‌دادند اما همین ملت با انقلاب خود به جایی رسیدند که عملاً در برابر شاه ایستادند تا نظام طاغوتی وی را سرنگون کنند.

امام جمعه فریدونشهر ادامه داد: روزی در این کشور 45 هزار مستشار آمریکایی حضور داشتند که مطابق قرارداد بین ایران و آمریکا رئیسشان بر همه افسران ژاندارمری ایران تقدم داشت و عهده‌دار امور ژاندارمری بود تا جایی که انتصاب‌ها و عزل‌ها و ترفیع و تنزل درجه‌ها باید با نظر او انجام می‌شد و آیا حقارتی بالاتر از این وحود داشت برای یک ملت!؟

حجت الاسلام شامحمدی گفت: شاه 200 میلیون دلار پول به آمریکا داده بود که اسلحه خریداری کرده و برای آموزش ارتش ایران به دست مسشتاران امریکایی بدهد در حالی که هزینه این 45 هزار مستشار امریکایی که از بیت المال مسلمین در ایران پرداخت می‌شد از کل هزینه ارتش ایران بیشتر بود.

خطیب جمعه فریدونشهر اما یکی از بزرگترین ظلم‌ها در حق انقلاب را تحریف اهداف انقلاب و تنزّل دادن اهداف انقلاب به مسائل دست دوم دانست و اظهار کرد: شعارهایی که انقلاب با آن شعارها شکل گرفت مانند استقلال و آزادی همگی امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شده است و آن همتی که ملت کرد برای این که از زیر بردگی شاه و آمریکا خارج شود به وقوع پیوست.

وی اما مشکلات کشور به ویژه مشکلات معیشتی را نیز مسأله قابل توجهی دانست که باید در اسرع وقت توسط مسئولان رفع شده و امور زندگی مردم تسهیل شود.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند «به نظر من اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری میکردند، رعایت بیشتری میکردند، ما افتخارات بیشتری به دست می‌آوردیم، وضعمان از این چیزی که امروز هست، قطعاً بهتر بود و تعدادی از این آسیب‌هایی که در این سالهای متمادی پیش آمد، با کمک مسئولین حکومتی و دولتی پیش نمی‌آمد.» عامل عقب ماندگی کشور در مسائل اقتصادی و ایجاد مشکلات معیشتی را نیز مسئولان غرب زده‌ای دانست که به ویژه در ده سال گذشته بر سر کار بودند و برای جلب رضایت غرب تلاش کردند.

حجت الاسلام شامحمدی تأکید کرد: اگر مسئولان ما افرادی باشند که بر سر ارزش‌ها و آرمان‌های امام خمینی -رحمة الله علیه- و رهبر معظم انقلاب محکم باشند، مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

Go to TOP