چاپ خبــر

پیشرفت 90 درصدی فاز اول و دوم اولین شهرک رمزارز کشور در فریدن

مدیر عامل نخستین شهرک رمزارز کشور با اشاره به پیشرفت 90 درصدی فاز اول و دوم این مجموعه صنعتی، افتتاح این شهرک را منوط به صدور آخرین مجوزها از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

  1. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار،اردیبهشت ماه امسال بود که با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای عملیات اجرایی اولین شهرک استخراج رمزارز کشور در شهرک صنعتی فریدن کلنگ خورد.اکنون بعد از گذشت ۱۰ ماه از آن روز، سرمایه گذار این طرح در گفتگو با صاحب نیوز با بیان این که فاز اول و دوم شهرک شامل مزرعه استخراج ارز دیجیتال (فارم) در زیربنای سه هزار مترمربع بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از اعلام آمادگی برای افتتاح فاز اول این مجموعه در ایام الله دهه فجر خبر داد.

    امین خانجانی افزود: بهره برداری از فاز نخست شهرک تخصصی رمز ارز فریدن منوط به اخذ آخرین جواز و به تعبیری مجوز نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در صورت تأییدیه نهایی در سایت «بهین یاب» یا همان درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت، در این ایام بهره برداری خواهد شد.

    وی از تأمین تجهیزات مورد نیاز همچون دستگاه‌های تخصصی و دیگر وسایل مانند قفسه‌ها، هواکش، پَنل‌های مورد نیاز و دیگر موارد به صورت ۱۰۰ درصدی خبر داده و تصریح کرد: نصب وسایل و ادوات از حدود یک ماه قبل آغاز و هم اکنون تکمیل شده است.

    مدیرعامل نخستین شهرک تخصصی ارز دیجیتال کشور با اشاره به این که فاز دوم شهرک صنعتی شامل کارخانه تولید دستگاه‌ها و تجهیزات استخراج‌کننده ارز دیجیتال (ماینر) به مساحت چهار هزار مترمربع است، گفت: این بخش از پروژه نیز حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد و قابلیت بهره برداری تا دو ماه آینده را خواهد داشت.

    خانجانی به مساحت ۷۸ هزار مترمربعی این شهرک اشاره کرد و با بیان این که دیوارکشی اطراف مجموعه صنعتی رمزارز در ابعاد هفت هزار متر مربع (با احتساب ارتفاع) انجام گرفته است، درباره عملیات جاده سازی این شهرک تخصصی خاطرنشان کرد: به رغم سرمای هوا و بارش‌ها با تلاش‌های شبانه روزی انجام گرفته، ۱۵ هزار مترمربع جاده سازی با جابجایی بالغ بر سه هزار کمپرسی خاک انجام گرفته است.

    این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به بخش دیگری از پروژه گفت: مزرعه استخراج هشت هکتاری مجموعه شهرک صنعتی ارزدیجیتال هم تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی در ارتباط با گسترش حوه علمی و آموزشی مرتبط با این فناوری جدید تصریح کرد: از آنجا که گسترش علمی مرتبط با جهان رمز ارزها و فناوری‌های نو مانند بلاک چین از جمله برنامه‌‍‌های جدی ما به شمار می‌رود لذا عملیات اجرایی تأسیس پارک علمی فناوری بلاک چین و دانشگاه علمی کاربردی مرتبط با آن را در ماه جاری آغاز خواهیم کرد.

    مدیرعامل اولین شهرک رمرز کشور با اظهار این که اتاق برق مرتبط با نخستین پُست برق ۲۰ کیلوولت این شهرک به صورت کامل نصب شده است، رویکرد در نظر گرفته شده برای تأمین انرژی مورد نیاز این شهرک را از طریق بهره گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به‌ ویژه انرژی خورشیدی بیان کرده و تصریح کرد: بر همین اساس احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی را در دستور کار قرار داده‌ایم که مکاتبات آن نیز با شرکت توانیر وزارت نیرو انجام گرفته و جوابیه مثبت آن صادر شده است و در مرحله بعدی اختصاص زمین و تأسیس آن آغاز خواهد شد.

    خانجانی همچنین افزود: استفاده از نیروگاه برق حرارتی و گازی اختصاصی برای مستقل شدن از مدار برق شبکه سراسری، از دیگر برنامه‌های این مجموعه خواهد بود و خوشبختانه بخش قابل توجهی ازتجهیزات آن تأمین شده است.

Go to TOP