چاپ خبــر

آزادسازی زمین‌های مازاد تصرف شده توسط ادارات دولتی، راهی برای شکسته شدن قیمت زمین در فریدونشهر

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب، ادارات دولتی زمین خوارترین نهادها در این شهرستان بوده‌اند از فرماندار این شهرستان خواست با مطالبه این موضوع، درصدد بازگرداندن زمین‌های مازاد تصرف شده توسط ادارات و نهادهای دولتی به مردم برآید که با آزاد شدن این زمین‌ها، قیمت‌های سرسام آور مسکن در این شهرستان شکسته خواهند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر ضمن تجلیل از اقدام رئیس جمهور و دولت برای آزادسازی مناطق ساحلی کشور که باید در برنامه چهارم توسعه یعنی 12 سال پیش انجام می‌شد، گفت: اگر دولت با همین اراده و قوت به کار خود ادامه دهد قطعاً شاهد رونق اقتصادی و توسعه در عدالت در کشور خواهیم بود.

*زمین‌های مازاد تصرف شده توسط ادارات دولتی در فریدونشهر آزادسازی شوند

امام جمعه فریدونشهر گفت: این اقدامات تنها از یک دولت انقلابی برمی‌آید وگرنه دولتمردان گذشته که دارای روحیه اشرافی و به دنبال کاخ نشینی و ویلاسازی بودند نمی‌توانستند چنین کاری کنند.

وی در ادامه به موضوع زمین خواری در شهرستان فریدونشهر پرداخت و تصریح کرد: در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب، ادارات دولتی زمین خوارترین نهادها در این شهرستان بوده‌اند و مثلاً اداره‌ای که می‌شده در زمینی 500 مترمربعی احداث شده و به انجام امور خود بپردازد، اقدام به تصرف یک هکتار زمین کرده و دور آن را فنس کشی کرده است.

خطیب جمعه فریدونشهر از فرماندار این شهرستان خواست با مطالبه این موضوع، درصدد بازگرداندن زمین‌های مازاد تصرف شده توسط ادارات و نهادهای دولتی به مردم برآید که با آزاد شدن این زمین‌ها قیمت‌های سرسام آور مسکن در این شهرستان شکسته خواهند شد.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان این که در خطبه‌های نماز جمعه همواره تلاش شده است بدون هیچ ترس و واهمه‌ای‌یای مشکلات مردم فریدونشهر بیان شده و از مسئولان برای رفع آنان مطالبه گری شود، فرصت تریبون نماز جمعه را از برکات حوزه‌های علمیه دانست، همان حوزه‌های علمیه‌ای که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را تربیت کرد که یک تنه در برابر استکبار جهانی قد علم کردند و کشور را از زیر یوغ طاغوت نجات دادند و همان حوزه علمیه‌ای که مبارزان سلحشوری امثال شیخ زکزاکی و سیدحسن نصرالله را تربیت کردند.

*مراقبت در انتشار مطالب در فضای مجازی مصداق رعایت تقوا است

امام جمعه فریدونشهر انتقاد برخی به بیان مشکلات فرهنگی شهرستان از جمله مشکلات حوزه علمیه و نبود مصلی در این شهرستان توسط وی در خطبه‌های نماز جمعه را غیرمنصفانه خواند و از تهمت‌های وارد شده به وی در این رابطه تبری جویید.

خطیب جمعه فریدونشهر یکی از مصادیق تقوا را مراقبت در انتشار مطالب در فضای مجازی که همه دنیا را به هم متصل کرده است بیان و عنوان کرد: این که در فضای مجازی به صرف دیدن یک مسأله بدون این که از چند و چون آن مطلع شده و از صحت آن اطمینان حاصل کنیم اقدام به بازنشر آن کنیم، بی تقوایی است.

حجت الاسلام شامحمدی در این خطبه‌ها با توجه به برگزاری آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان فریدونشهر از زحمات 11 ساله حجت الاسلام باتوانی در ساماندهی نمازهای جماعت مدارس و ادارات در این سمت تقدیر به عمل آورده و برای حجت الاسلام کریمی آرزوی موفقیت کرد.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به جنگ روسیه و اوکراین پرداخت و گفت: در سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین دو منطقه که عمدتاً هم روسی زبان بودند با تصرف ادارات دولتی اعلام خودمختاری کرده و خود را جمهوری خلق نامیدند و مردم این دو منطقه یک ماه بعد با برگزاری انتخابات، به پیوستن به روسیه رأی دادند که این مسأله با وجود مخالفت دولت اوکراین با مخالفت دولت روسیه نیز همراه شد اما این مسأله اهرم فشاری برای روسیه شد تا در طول این سال‌ها بر اوکراین فشار وارد آورد.

*شکست اوکراین در جنگ مقابل روسیه، نتیجه اعتماد به غرب بود

وی ادامه داد: مدتی بعد بین این دو منطقه جدایی طلب و حکومت مرکزی اوکراین جنگی رخ داد که به شکست حکومت مرکزی اوکراین منجر شد لذا استقلال بخش‌هایی از این دو منطقه مورد موافقت واقع شد که از جمله استقلال در نیروهای پلیس و انتخاب دادستان بود.

خطیب جمعه فریدونشهر اظهار کرد: با حمایت روسیه از استقلال این دو منطقه، اوکراین این کشور را مسبب این وضع دانست و کار را به جایی کشید که اوکراینی که از دو منطقه خود شکست خورده بود، روسیه را وارد جنگ با خود کرد و طبیعی بود نتیجه این جنگ چیزی جز شکست اوکراین نمی‌توانست باشد.

حجت الاسلام شامحمدی از اثرگذاری تمام اتفاقات جهان بر کشورهای دیگر همچون کشور ما سخن گفت و افزود: با وقوع جنگ اوکراین قیمت نفت به شدت افزایش پیدا کرد، امنیت در منطقه دستخوش تهدید شد و مسائل دیگری رخ داد که به طور مستقیم بر کشور ما اثرگذار است.

امام جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: اوکراین روزی سومین قدرت هسته‌ای دنیا بوده است که با وعده اروپا و‌ آمریکا مبنی بر حمایت و دفاع از این کشور، زرادخانه هسته‌ای خود را از بین برده و خود را خلع سلاح کرد ولی اکنون که جنگ رخ داد از او حمایت نکردند و این عاقبت دل بستن به غرب است.

*کسانی که دم از کنارگذاشتن نیروهای نظامی در کشور می‌زدند خائن بودند

وی سخنان هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، را یادآور شد که در سال‌های آخر عمر خود طی یک سخنرانی عمومی در بین فرهنگیان در مورد برچیده شدن نیروهای مسلح علت پیشرفت اقتصادی آلمان و ژاپن را کنار گذاشتن نیروهای نظامی بعد از جنگ جهانی دوم توسط این دو کشور و صرف کردن بودجه آزاد شده از این بابت در کارهای علمی و تولیدی دانست و تصریح کرده بود دولت روحانی می تواند این امر را در کشور پیاده کند.

خطیب جمعه فریدونشهر از توئیت صفحه شخصی منتسب به رفسنجانی بعد از این سخنرانی نیز یاد کرد که در آن آمده بود «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها…».

حجت الاسلام شامحمدی از واکنش رهبر معظم انقلاب به این صحبت‌ها، سخن به میان آورد که فرمودند: «اینی که بعضی‌ها بیایند بگویند فردای دنیا فردای مذاکره است دنیای موشک نیست، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد خب ناآگاهی است، از روی آگاهی گفته باشد خیانت است. اگر چنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فناوری برود، دنبال مذاکره سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود، که همه این ها لازم است، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد خب هر بی سروپایی، دولت فزرتی کذایی، او را تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکردید ما موشک می زنیم؛ خب اگر امکان دفاع نداشته باشید مجبور می‌شوید عقب‌نشینی کنید. قدرت‌های دنیا که می‌بینید شما با صدای کلفت حرف می‌زنند زور می‌گویند غلط می‌کنند حرف‌های بد می‌زنند‌ زورگویی می کنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاح‌هایی است که دارند و ما در مقابل این‌ها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم!؟»

امام جمعه فریدونشهر وقایع این روزهای جهان مانند جنگ روسیه و اوکراین و عاقبت خلع سلاح شدن این کشور را گوشزد کرده وعبرت آموز دانست و با تأکید بر این که هاشمی رفسنجانی کسی نبود که از روی بی‌اطلاعی این صحبت‌ها را کرده باشد، این صحبت‌ها را از روی خیانت دانست.

وی تأکید کرد: باید تاریخ شفاف بیان شود تا فردا عده‌ای خائنان را به جای قهرمانان جا نزنند و مردم بشناسند چه به مملکت گذشته و چه خطراتی از سر کشور رفع شده است.

انتهای پیام/

  1. همشهری گفت:

    جناب آقای فرماندار و رئیس محترم دادگستری شهرستان
    در راستای در راستای برخورد با زمین خواران دولتی در اولویت اول زمین گلستان شهدای شهرستان می باشد . با توجه به وقف زمین مردم شریف شهر جهت گلستان شهدا ، شهرداری فریدونشهر به صورت غیر قانونی و شرعی آتش نشانی و مهمانسرا ساخته و حتی در دور بقیه زمین دیوار گذاشته است. لذا با توجه به اتمام ظرفیت قبور در گلستان شهدا پیشنهاد میگردد دیوار ها شکسته شود و زمین آزاد گردد

Go to TOP