چاپ خبــر

انجام روزانه 350 تراکنش پستی در مرکز پستی فریدونشهر

رئیس اداره پست شهرستان فریدونشهر گفت: به طور میانگین در این مرکز پستی با احتساب مرسولات درون شهرستانی روزانه 250 مرسوله برای توزیع در فریدونشهر وارد شده و 107 مرسوله برای ارسال به خارج شهرستان تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره پست شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از توزیع 54 هزار و 417 فقره مرسوله پستی وارده به این شهرستان در سال 1400 خبر داد و گفت: این رقم به معنی 54 هزار 417 مورد کاهش تردد و صرفه جویی در زمان، سوخت و غیره است.

علی انیک آزه با بیان این که وسعت شهرستان، وجود نقاط صعب العبور در این دیار و مسدود شدن راه‌ها در فصول سرد و یخبندان سال تحقق مأموریت کارکنان این اداره برای رساندن مرسولات پستی به صاحبان آن را در کمترین زمان ممکن با دشواری روبرو کرده است، اظهار کرد: در سال گذشته 18 هزار و 79 فقره از مرسولات وارده به شهرستان متعلق به روستاهای مناطق پیشکوه موگویی و پشتکوه موگویی و همچنین روستاهای دوردست شرق شهرستان فریدونشهر بوده است.

وی با اشاره به رویکرد و نقش پست در رونق کسب و کارها با حذف فواصل بین فروشندگان و خریداران، عنوان کرد: در سال گذشته 39 هزار و 351 فقره مرسوله از این شهرستان به مقاصد پستی خارج شهرستان ارسال شده است که 90 درصد از این مرسولات سهم مشاغل خانگی و تولیدات بومی و محلی و کسب و کارهای کوچک از جمله کارگاه میوه خشک کنی و داروهای گیاهی بوده است.

رئیس اداره پست شهرستان فریدونشهر گفت: این اداره دست همکاری به سمت همه کسب و کارهای شهرستان دراز کرده و آمادگی خود برای ارسال مرسولات پستی ایشان اعلام می‌کند.

انیک آزه شیوع ویروس کرونا و افزایش تمایل مردم به خریدهای اینترنتی و از راه دور را موجب افزایش حجم کاری اداره پست دانست تا جایی که در سال 1401 به عنوان اولین دستاورد این سال، با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال، توقف گاه مرکز پستی فریدن از روند ارسال مرسولات به فریدونشهر حذف شد و حمل مرسولات از ابتدای سال جاری به طور مستقیم از مرکز پستی مرکز استان به فریدونشهر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام اداره پست موجب می‌شود عملیات ارسال و دریافت مرسولات پستی این شهرستان به صورت مجزا و سریعتر انجام شود.

رئیس اداره پست شهرستان فریدونشهر اما به دیگر وظایف این اداره که از نظرها دور مانده است اشاره کرده و عنوان  کرد: پست به غیر از ارسال مرسولات پستی وظایف دیگری نظیر توزیع نامه‌های اداری درون شهرستانی، ارسال آزمایش تیروئید نوزادان تازه متولد شده و غیره را نیز برعهده دارد.

انیک آزه افزود: به طور میانگین در این مرکز پستی با احتساب مرسولات درون شهرستانی روزانه 250 مرسوله برای توزیع در فریدونشهر وارد شده و 107 مرسوله برای ارسال به خارج شهرستان تحویل داده می‌شود که همه این مرسولات باید تحت اقدامات پستی قرار گرفته و بعد از ثبت به مقصد خود ارسال شوند و این مسأله نشان دهنده حجم کاری این اداره است که با وجود محدودیت‌های تعداد کارکنان، انجام به موقع آن وظیفه سنگینی است.

وی با اشاره به توقف ناپذیر بودن عملیات تحویل مرسولات پستی در طول سال، از حجم بالای کاری این اداره در ایام شب عید و حتی در تعطیلات نوروز به دلیل افزایش خریدهای اینترنتی مردم خبر داد که موجب شد حتی در اولین روزهای سال نو نیز اداره به فعالیت خود ادامه داده و تعطیلی نداشته باشد.

انتهای پیام/

Go to TOP