چاپ خبــر

ضرورت تغییر پول ملی از «ریال» به «پولطلا»/ طلایی کردن پول، تزریق دوباره خون سالم به شریان‌های اقتصاد ایران است

در تجربۀ اخیر اصلاح اقتصادی کشور، آیا مزایای جراحی اقتصادی دولت سیزدهم به ثمر نشست؟ یا باز هم شاهد اثرات سوء آن بر اعتماد مردم در اثر کاهش ارزش ریال بودیم؟ اما اگر همین کار بر بستر پولِ با ثبات اجرا می شد، می‌توانستیم از مزایای آن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ندای اصفهان، در ادامه متن کامل سخنان حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 9 مرداد 1401 در صحن علنی مجلس با موضوع پولطلا ایراد شده، آورده شده است:

«سلام علیکم و رحمه الله؛

بسم الله الرّحمن الرّحیم

امشبی را با دل تنگم بساز                 نیست امشب مثل شب های دراز

کربلا یک سو هزاران رذل داشت           آن طرف اصغر برای بذل داشت

 ثمّ رَکبَ علیه السلام فَرَسَهُ و خرج الى النّاس فاستَنصَتَهم، فأبوا أن یَنصِتوا، حتی قالَ لهم: وَیْلَکُمْ مَا عَلَیْکُمْ أَنْ تُنْصِتُوا إِلَیَّ، فَتَسْمَعُوا قَوْلِی؟…

وَ کُلُّکُمْ عَاصٍ لِأَمْرِی، غَیْرُ مُسْتَمِعٍ لقَوْلِی… فقد مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ، و طُبِعَ عَلَى قُلُوبِکُمْ.

آنچه باعث شد لشکریان عمر بن سعد حتی حاضر به شنیدن سخنان حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه نشوند، چه بود؟

آیا غیر از این است که شکم هایشان را از حرام پر کرده بودند؟!

امروز قصد دارم در ضرورت تغییر پول ملی (تغییری که پول اعتباری را به پول واقعی مبدل سازد) با شما سخن بگویم؛ تغییر همان پول اعتباری که روزانه هزاران میلیارد تومان مال حرام را به سفره مردم مسلمان وارد می کند.

جناب آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوری، در تجربۀ اخیر اصلاح اقتصادی کشور، آیا مزایای جراحی اقتصادی دولت سیزدهم به ثمر نشست؟ یا باز هم شاهد اثرات سوء آن بر اعتماد مردم در اثر کاهش ارزش ریال بودیم؟ اما اگر همین کار بر بستر پولِ با ثبات اجرا می شد، می‌توانستیم از مزایای آن استفاده کنیم.

***

سال 1395، حضرت آقا (حفظه الله) فرمودند: «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش  و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز  نجات داده‌اند.»

اما دود اشکالات ذاتی پول اعتباری ریال به چشم چه کسانی رفته و می‌رود؟

  1. 1- مگر نه این است که حقیقتِ «پول» قدرت خرید آن است، در بستر پول اعتباری آیا جهل در ثمن معامله واقع نمی‌شود؟
  2. 2- مگر نه این است که ارزش ریال متأثر از هزاران پارامتر اقتصادی، سیاسی و غیره است؛ به طوری که خبر لغو یک جلسۀ مذاکراتی یا تغییر یک بند بودجه، ارزش پول کل مردم ایران را متأثر می‌کند؟
  3. 3- مگر نه این است که همۀ پول‌های اعتباری دنیا -از جمله ریال- در ذات خود تحت سروری و آقایی دلار هستند؟
  4. 4- مگر نه این است که نظام سلطه از طریق پول اعتباری، تورم خود را به دنیا صادر می‌کند؟
  5. 5- مگر نه این است که واحد پولیِ ریال در ذات خود یک دورِ باطل بهره-تورم را حمل می کند؟
  6. 6- مگر نه این است که امروزه مهم‌ترین مانع سرمایه گذاری در تولید نوسان ریال است؟ نوسان ارزش ریال از طرفی ورشکستگی‌های بسیاری را رقم زده و از طرفی ثروت‌های بادآورده را نصیب عده ای می‌نماید.
  7. 7- مگر نه این است که واحد ریالی پول موجب مهجوریت روزافزون احکام شرعی-اقتصادی اسلام شده است؟ امروز پرداخت دیه، مهریه، مضاربه، خمس، قرض و زکات با ریال ممکن نیست و حذف ربا از ذات نظام پول اعتباری غیرممکن است.
  8. 8- مگر نه این است که ثبات و آرامش اقتصادی به عنوان دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سیستم ریالی غیرممکن است؟ فعالان اقتصادی کشور هر لحظه باید محاسبه کنند که ارزش ریال بالا رفته یا پائین آمده است؟!
  9. 9- مگر نه این است که پول اعتباری زمینه اکل مال به باطل و غصب اموال جامعه را فراهم نموده و موجب گردش ثروت در دست ثروتمندان شده است، به گونه ای که هم اکنون 65% از نقدینگی کشور تنها در کمتر از 1% حساب‌ها قرار دارد.
  10. 10- مگر نه این است که پول اعتباری امکان خلق پول از هیچ را فراهم می‌کند که عامل اصلی تورم است؟ این به معنی امکان سرقت سیستمی ارزش پول است که نظام بانکی هزینه آن را از جیب ملت می‌دزدد. [نشان دادن اسکناس] برای مثال کمرنگ چاپ کردن 4 صفر از روی بعضی از اسکناس‌ها به چه معنایی است؟

***

 اما بعد؛ آیا برای برون رفت از این بحران، راهکاری هم وجود دارد؟

بله؛ طلایی کردن پول، تزریق دوباره خون سالم به شریان‌های اقتصاد ایران است.

پیشوای ششم حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند «خداوند متعال طلا و نقره را برای معاملات و ذخیره ارزش خلق نمود».

نظام پولی مبتنی بر طلا و نقره در شرایط مختلف امتحان خود را پس داده است؛

  1. 1- «نظام پولطلا» می‌تواند به عنوان یک نظام پولی مستقل از دلار و هر ارز اعتباری، تحریم پولی را غیرممکن سازد. اهمیت مطلب تا بدانجا است که در دیدار اخیر رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری، معظمٌ له فرمودند «دلار را باید به تدریج از معاملات جهانی خارج کرد».
  2. 2- «نظام پولطلا» به جهت عدم خلق پول، گرفتار تورم و بهره نمی‌شود و قدرت خرید خود را حفظ می‌کند و ثروت‌های بادآورده ناشی از تورم و ورشکستگی‌های ناشی از رکود بلاموضوع می‌شود.
  3. 3- «نظام پولطلا» متناسب با نظام اقتصادی و احکام مالی اسلام است. حذف ربا تنها در شرایط ثبات بلندمدت ارزش پول امکان پذیر است.
  4. 4- «نظام پولطلا» موجب توزیع ثروت و تخصیص عادلانۀ منابع پولی کشور می شود و رانت نامشروع “خلق پول از هیچ” را بلاموضوع می کند.
  5. 5- «نظام پولطلا» اقتصاد مقاومتی را معنادار می‌کند؛ چراکه اقتصاد مقاومتی بدون پول مقاوم امکان پذیر نیست.

 

همکاران محترم

اگر بند ریال را از ناف دلار نبریدیم و پول کشور را به طلا میخکوب نکردیم به صراحت می‌گویم اقتصاد ایران همچنان مستعمره دلارهای آمریکایی باقی خواهد ماند.

البته گردش پولطلا توسط ابزارهای نوین خدمات پولی میسر است. اما مهم این است که منابع و مصارف بودجه، حقوق، قیمت‌ها و محاسبات اقتصادی کشور به پولطلا منتقل شود و معیار همه این محاسبات بر اساس طلا باشد.

بس بگردید و بگردد روزگار             دل به دنیا در نبندد هوشیار

ملکبانان را نشاید روز و شب            گاهی اندر خمر و گاهی در خمار

والسلام علیکم و رحمه الله.»

انتهای پیام/

Go to TOP