چاپ خبــر

بازگرداندن کشور به ریل اصلی انقلاب، مهمترین دستاورد دولت رئیسی/ برشمردن دستاوردهای شگفت یک ساله دولت در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر به مناسبت هفته دولت با تبیین بخشی از برجسته‌ترین دستاوردهای دولت در طول یک سال گذشته، به بیان شاخص‌ترین خدمات فرمانداری در فریدونشهر در این مدت پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، با فرا رسیدن هفته دولت، نشست خبری فرماندار فریدونشهر و معاونین وی با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد. مقام عالی دولت در این شهرستان در ابتدای جلسه به بیان گزارشی از عملکرد یک ساله دولت در کشور و شهرستان فریدونشهر را ارئه کرده و سپس به ارائه پاسخ به سؤالات خبرنگاران پرداخت.

*نگاه به کارنامه اقتصادی دولت عمیق و جامع باشد

محمدجواد صفا در ابتدای سخنان خود با بیان این که کارنامه اقتصادی دولت را نباید تنها با معیارهای کف بازار سنجید بلکه باید با نگاهی عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر به موضوع نگریست، تصریح کرد: برای این منظور باید دید ابتدا آیا شرایطی که موجب برهم زدن آرامش اقتصادی بازار و تورم‌زایی و گرانی می‌شده مانند عوامل بیرونی بیشتر شده یا کمتر و عملاً میزان فعالیت مثبت دولت در مقایسه با دولت‌های گذشته را مقیاس قرار داد.

وی عنوان کرد: مشی رئیس جمهور و نیروهای انقلابی دولت این نیست که مانند گذشتگان مشکلات را بر گردن دولت‌های قبل بیاندازد اما برخی مسائل قابل اغماض نیستند و برای روشن شدن موضوع باید گفته شوند مانند این که آیت الله رئیسی و دولت وی وارث بدهی سنگینی از دولت قبل هستند که الان ماهیانه 20 هزار میلیارد تومان از بودجه و درآمد خود را صرف آن می‌کنند و برای تقریب بزرگی این مبلغ به اذهان کافی است بدانیم کل بودجه دولت در سفر بابرکت رئیس جمهور به اصفهان در ماه اخیر 17 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که این مسأله نشان می‌دهد این دولت چه بار سنگین و بدهی عظیمی را از دولت قبل به ارث برده است که طبیعتاً پرداخت ماهیانه چنین رقمی، توان زیادی از دولت را به ویژه در حوزه اقتصاد می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونشهر افزود: این در حالی است که در این دولت برخلاف گذشتگان که سعی می‌کردند مشکلات اقتصادی خود را با چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی رفع کنند، چنین اتفاقی نیافتاد و دولت بدون چاپ بدون پشتوانه اسکناس و استقراض از بانک مرکزی نیازمندی‌های مالی خود را تأمین می‌کند که این موضوع، نکته بسیار مهمی است.

فرماندار فریدونشهر ادامه داد: یکی از کارهای دولت که در بررسی کارنامه یک ساله اقتصادی آیت الله رئیسی باید مورد توجه قرار بگیرد و شاید بعدها بیشتر اثراتش نمایان شود، اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی کشور بود که یک نمونه آن در قالب مردمی سازی یارانه آرد نمایان شد و این کاری بود که سال‌ها قبل به تصویب رسیده بود اما دولت‌های مختلف آن را به اجرا درنیاورده بودند.

* بازگرداندن کشور به ریل اصلی انقلاب، مهمترین دستاورد دولت رئیسی

صفا بیمه درمانی برای شش میلیون نفر ایرانی فاقد بیمه را خدمت دیگری از دولت دانست که مانند دیگر خدمات دولت خیلی رسانه‌ای نشده و مورد توجه واقع نشد در حالی که پس از این خدمت در دولت مردمی آیت الله رئیسی کلیه خدمات درمانی برای سه دهک پایین جامعه رایگان شد.

وی در ادامه بیان خدمات دولت به فعال بودن دیپلماسی اقتصادی و سیاسی دولت اشاره کرد و عضویت در نهادهای مختلف بین المللی و سفرهای متعدد رئیس جمهور و در پی آن انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با دیگر کشورها هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی را گواه این ادعا دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان اما مهمترین دستاورد دولت را بازگرداندن بدنه حاکمیت و نظام به ریل اصلی انقلاب دانست که طی سال‌های گذشته از این مسیر دچار انحراف شده بود و ولایت مداری، انقلابی گری، پاک دستی و فسادستیزی، صادق الوعد بودن، استکبارستیزی و امیدآفرینی را از خصوصیات دولت آیت الله رئیسی برشمرد که در یک سال گذشته آن را به اثبات رسانده است.

*اقدامات فرماندار در جهت انجام امور محوله در حکم وزیر کشور

فرماندار فریدونشهر در بیان خدمات دولت در این شهرستان ابتدا به مسائلی اشاره کرد که زمان و انرژی زیادی از دستگاه اداری و مجموعه فرمانداری گرفت که سفر رئیس جمهور، اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، تغییرات مدیریتی، وقوع دو سیلاب در فاصله زمانی کمتر از 10 روز و نهایتاً سفر قریب الوقوع استاندار از آن جمله بود.

صفا سپس با قرائت وظایف محوله به فرماندار در حکم انتصاب وی توسط وزیر کشور در قالب هشت بند، به شرح اقدامات انجام شده در راستای انجام این وظایف پرداخت و با اشاره به این که اولین وظیفه محوله به فرماندار رشد و نهادینه کردن اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: در دولت سیزدهم باید ارزش‌ها و اصول ایرانی اسلامی مدنظر قرار گرفته و توسعه و رشد پیدا کند.

وی تأمین نظم و امنیت، پیش بینی و تشکیل شوراهای مورد نیاز جهت هماهنگی ظرفیت‌های شهرستان برای پیشبرد امور، کاهش آسیب‌های اجتماعی، هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، احصای ظرفیت‌ها شهرستان برای تدوین سند پیشرفت، بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی و برقراری تعامل گسترده با اقشار مختلف و دریافت پیشنهادات را دیگر وظایف محوله به فرمانداران برشمرد و از تلاش برای انجام این وظایف سخن گفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونشهر اصلی ترین کار فرمانداری در شهرستان را احصای مسائل و مشکلات فریدونشهر دانست که در هشت حوزه و 60 زیر حوزه مسائل بوم شهرستان شناسایی و اقدامات برای حل آن‌ها آغاز شده است. بیش از 40 بازدید از نقاط مختلف شهرستان و پاسخگویی به 500 مراجعه در این راستا از جمله کارنامه شش ماهه فرماندار فریدونشهر بیان شد.

*شاخص‌ترین اقدامات فرمانداری در شهرستان فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر شاخص‌ترین اقدامات دولت در شهرستان را برقراری بیمه درمانی برای 25 هزار نفر از مردم این شهرستان، مدیریت بازار با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، احصای کامل مسائل شهرستان، اجرای طرح جهاد آبرسانی با 109 میلیارد تومان هزینه برای تأمین آب شرب روستاهای دهستان پیشکوه موگویی از منابع پایدار، برقرسانی به روستای هیران به عنوان تنها روستای بدون برق استان، حل مشکل بهره برداری از دو کارخانه تولید قارچ و تولید آب معدنی و جذب بودجه برای اجرای فاز دوم جاده پشتکوه و جاده دره میلگان برشمرد.

صفا با تأکید بر این که به دستور رئیس جمهور هیچ پروژه‌ای کلنگ زنی نمی‌شود مگر آن که تمام مجوزهای مورد نیاز خود را اخذ کند، از اهمیت احداث جاده گوکان-وزوه در مبحث پدافند غیرعامل سخن به میان آورد و از تأمین 18 میلیارد تومان بودجه برای احداث این جاده سخن گفت.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن در فریدونشهر اظهار کرد: دو هزار نفر برای ثبت نام در این طرح ثبت نام کردند که از این بین 504 نفر واجد شرایط لازم شناخته شده‌اند و تاکنون زمین برای احداث 240 واحد مسکونی این طرح تأمین شده است که از این تعداد 84 نفر با واریز وجه ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند و درصدد هستیم با تأمین زمین برای همه ثبت نام کنندگان و جذب کمک از سازمان‌ها و نهادها برای آماده سازی زمین هر چه زودتر این خانه‌ها را با قیمت پایین به دست متقاضیان برسانیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیگیری مشکلات مسکن مهر فریدونشهر را یکی از اولولیت‌های شهرستان دانست و تأکید کرد حل این مشکل تنها با مشارکت مردم میسر خواهد شد و کاری که تاکنون برای این موضوع انجام شده است این بوده که به درخواست مردم و به خاطر سلب اعتمادشان از هیئت مدیره مسکن مهر، این هیئت مدیره را خلع کردیم و افرادی را که خود اهالی معرفی کرده بودند برای این سمت منصوب کردیم تا به مسائل و مشکلات این پروژه رسیدگی کنند.

فرماندار فریدونشهر تصریح کرد: برای جبران مشکلات این پروژه درخواست دادیم زمینی تخصیص داده شود تا از محلّ فروش این زمین، کسری‌های پروژه را تأمین کنیم اما چون پروژه یک شرکت تعاونی خصوصی است قانون اجازه چنین کاری را نمی‌دهد و با این پیشنهاد موافقت نشد.

صفا تلاش برای کاهش ساعات خاموشی چاه‌های کشاورزی از روزانه 5 ساعت به روزانه 2.5 ساعت را از اقدامات انجام شده توسط فرمانداری با همکاری نماینده مردم در مجلس عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم بروز کردن و افزایش بهره وری در کشاورزی شهرستان، از اجرای طرح کشاورزی انتقال آب برای زیر کشت بردن 200 هکتار از اراضی جوی دختر با مشارکت 50 درصدی 70 خانوار منتفع از این طرح سخن گفت و تصریح کرد دولت هرگاه مشارکت مردم و در میدان بودن مردم را ببیند از انجام کمک به ایشان دریغ نخواهد کرد و اعلام می‌کنیم که هر روستایی که برای اصلاح جوی‌ها و قنوات وارد میدان شوند از حمایت فرمانداری و دولت برخوردار خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونشهر با اشاره به این که این شهرستان با دارا بودن 44 روستای زیر 20 خانوار بیشترین تعداد روستاهای غیرمصوب استان را دارد که مدیریت مستقیم آن‌ها با فرماندار است از اجرای پنج پروژه در این روستاها با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد ریال خبر داد.

*خدمات دستگاه‌های دولتی طی یک سال گذشته در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر سپس به بیان برخی از خدماتی پرداخت که توسط یا با همکاری دستگاه‌های دولتی در طول یک سال گذشته در سطح شهرستان رخ داده است که از آن جمله اجرای آبیاری نوین در 565 هکتار اراضی کشاورزی، 4150 متر احداث و لایروبی کانال و قنوات، افزایش تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلا از 9 تن به 100 تن، تهیه و توزیع بیش از 800 تن نهاده‌های دامی، تهیه و توزیع 735 تن اقلام اساسی تنظیم بازار، رسیدگی به هشت پرونده در کمیسیون رفع تداخلات و آزادسازی 600 هکتار از اراضی مردم، تیغ زنی کم سابقه 400 کیلومتر از جاده‌های خاکی، تسطیح راه‌ها، صدور مجوز راه اندازی سه واحد صنعتی و 49 پروانه صنفی، تشکیل 91 پرونده تخلفاتی اصناف، پرداخت 250 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی و غیره است.

صفا در مورد مسائل و مشکلات کمبود آب در روستاهای شهرستان نیز با بیان این که مناطق پرجمعیتی مثل روستای چغیورت که دارای اولویت در رفع تنش آبی هستند در سال گذشته در جهاد آبرسانی دیده نشده‌اند اما ما طرح آبرسانی به این روستا را آماده کرده‌ایم و آن را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان این که کارکنان و معاونان شرکت آب منطقه‌ای خودشان را نسبت به مردم مسئول و پاسخگو نمی‌دانند، ضمن تشکر از مدیر عامل این شرکت به خاطر عمل به وعده‌هایی که داده است، تصریح کرد: تخصیص آب برای مصارف شرب مردم در اولویت است و هیچ کس نمی‌تواند این قانون را زیر پا بگذارد.

این مقام مسئول در مورد پروژه فاضلاب شهری فریدونشهر نیز با اشاره به این که این مسأله امروز در این شهر به وضعیت بحرانی رسیده است، اظهار کرد: پس از یک سال و نیم دویدن مسئولان برای اخذ مجوزهای ماده 23 برای ردیف دار کردن این پروژه، نهایتاً سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در شرایط کنونی کشور، پروژه جدید شبکه فاضلاب برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت قابل تعریف نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که هنوز جانمایی مناسبی برای احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز پیدا نشده و از طرفی دیگر با بودجه‌های شهرستانی و استانی نمی‌توان 300 میلیارد تومان اعتبار این طرح را تأمین کرد، گفت: آخرین راهکار منظور شده برای حل معضل فاضلاب فریدونشهر فعلاً اجرای پکیج تصفیه فاضلاب است که در حال رایزنی برای اخذ مجوزهای آن هستیم.

فرماندار فریدونشهر به مشکل آرد و نان در شهر فریدونشهر نیز پرداخت و ضمن تأیید این مسأله که با آزادسازی یارانه آرد، بازار سیاهی برای خرید و فروش آرد سهمیه عشایر به وجود آمده و سبب شده عده‌ای از عشایر آرد سهمیه‌ای خود را به صورت آزاد به فروش رسانده و خود در صف نانوایی‌های فریدونشهر ایستاده و نان خود را تأمین کنند، از اتخاذ تدابیری برای حل این مشکل سخن گفت.

صفا در مورد طرح دوبانده کردن جاده پیست اسکی فریدونشهر که در فصول بارش برف و هجوم گردشگران با ترافیک سنگینی روبرو می‌شود، نیز گفت: طرح مطالعاتی این پروژه آماده شده است که با عملیاتی کردن آن، کشاورزان حاشیه جاده جلو اجرای پروژه را گرفته‌اند و سبب شده‌اند این مشکل حل نشود و پروژه‌ای که آن روز با رقم مشخصی قابل انجام بود امروز با پنج برابر آن عدد نیز قابل انجام نیست.

انتهای پیام/

Go to TOP