چاپ خبــر

ثبت ملی کهنسال‌ترین درخت گردوی ایران در روستای کلوسه فریدونشهر

کهن‌سال‌ترین درخت گردوی ایران که تاکنون شناسایی‌شده با ۹۵۰ سال سن به همراه ۴۵ درخت کهنسال دیگر در روستای کلوسه از توابع شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان به ثبت ملی رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مدیر کل این اداره اظهار کرد: کهن‌سال‌ترین درخت گردوی ایران که تاکنون شناسایی‌شده با ۹۵۰ سال سن به همراه ۴۵ درخت کهنسال دیگر در روستای کلوسه از توابع شهرستان فریدون‌شهر در استان اصفهان به ثبت ملی رسید.

علیرضا ایزدی افزود: از دیگر آثار مهم استان اصفهان که در شورای ثبت ملی آثار طبیعی کشور تائید و به ثبت رسید می‌توان به ثبت ملی درخت کهنسال اُرس در روستای مازه ابول از توابع شهرستان فریدون‌شهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ثبت ملی درختان کهنسال گردوی نر پنبه و درخت کهنسال گردو روستای خوش میوه، ثبت ملی درختان گردوی کهنسال در روستای کوچیره، ثبت ملی درختان گردوی وستگان در روستای وستگان، ثبت ملی دو درخت کهنسال گردو در روستای وهرگان از توابع شهرستان فریدونشهر از دیگر مواردی بود که در این شورا به ثبت ملی رسید.

روستای کلوسه در بخش موگویی شهرستان فریدونشهر و در منطقه معروف به پشتکوه دوم قرار داشته و فاصله آن از مرکز شهرستان در جاده‌ای که به دلیل صعب العبور بودن تنها با خودروی کمک‌دار قابل تردد است 130 کیلومتر است.

انتهای پیام/

Go to TOP