چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مصداق فرمان جهاد رهبری، جهاد مالی و سیاسی است

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به حکم واجب قطعی رهبر انقلاب در مورد جهاد علیه جنایات صهیونیست‌ها، معنی جهاد را تلاش بیش از حد و تلاش تا حد مشقت بیان کرد و گفت: امروز مسیر انجام این جهاد واجب، جهاد مالی و جهاد سیاسی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به فتوای وجوب جهاد رهبر معظم انقلاب بر عموم مسلمین در برای جنایات رژیم صهیونیستی، راه عمل به این فتوای واجب ولی امر مسلمین را جهاد مالی و جهاد سیاسی بیان کرد.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که رفته رفته اندازه و دامنه جنگ جبهه مقاومت با جبهه کفر در حال وسیع‌تر و بزرگ‌تر شدن است، گفت: جهاد به معنی مشقّت برای رسیدن به چیزی، تلاش و کوشش فراوان، کار را در حدّ نهایت انجام دادن و به نهایت چیزی رسیدن است و فرمان جهاد رهبر انقلاب امروز، یعنی در این راه تمام تلاشمان را به کار ببندیم.

وی افزود: بنابراین در جهاد مالی دیگر امروز کمک 100 هزار تومانی و 200 هزار تومانی هر چند بسیار ارزشمند و مأجور است اما جهاد با مال محسوب نمی‌شود چرا که معنی جهاد یعنی به مشقت افتادن و تلاش بیش از حد معمول کردن.

خطیب جمعه فریدونشهر جهاد سیاسی را حضور در عرصه‌ها و میدان‌هایی دانست که نمایش حضور در صحنه انقلاب مردم است همچون راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های ملی و مذهبی و به ویژه نمازهای جمعه.

حجت‌الاسلام شامحمدی اقامه نماز جمعه نصر تهران توسط رهبر انقلاب با آن شجاعت و عزت را مصداق جهاد سیاسی عنوان کرد و عملکرد مسئولان کشور در شرایط کنونی جنگ را خوب و قابل ستایش بیان کرده و از ایشان تشکر کرد.

امام جمعه فریدونشهر سفر شجاعانه دکتر پزشکیان رئیس جمهور به قطر پس از حمله موشکی کشورمان به رژیم جنایتکار صهیونیستی، اقدام تحسین‌برانگیز عباس عراقچی وزیر امور خارجه در سفر به لبنان و حضور در بیروت در اوج جنگ و در شرایطی که خطر قطعی بود و حتی خود صهیونیست‌ها را متعجب کرد و شاهکار سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به لبنان در حالی که خود خلبان این پرواز بود و هدایت هواپیما را به عهده گرفته بود و حضور وی در محلّ شهادت سیدحسن نصرالله در منطقه ضاحیه که اکنون نیز تحت بمباران صهیونیست‌ها است را افتخارآمیز دانست.

وی این اقدامات را مصداق جهاد سیاسی بیان کرد و تصریح کرد: این اقدامات موجب آرامش دادن به جبهه مقاومت و ترس انداختن به جبهه دشمن می‌شود.

خطیب جمعه فریدونشهر شهادت یحیی السنوار، رهبر شجاع حماس را در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌های غاصب را تبریک و تسلیت گفت و با یادآوری این سخن که «ظالم می‌میرد و حکومتش پایان می‌پذیرد و شهید می‌میرد و حکومتش آغاز می‌شود.» گفت: افرادی مانند شهید السنوار، شهید سیدحسن نصرالله، شهید نیلفروشان، شهید رئیسی، شهید حاج قاسم سلیمانی و غیره با شهادت از بین نمی‌روند بلکه قدرت اثرگذاری بیشتری برای کمک به جبهه حق پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی متذکر شد در دهه 60 ترورهای منافقین کوردل موجب از دست رفتن شخصیت‌های بزرگی همچون شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری و غیره در کشور شد ولی این سبب نشد انقلاب متوقف شود، بلکه خون این شهیدان انقلاب را تنومندتر و سرعت آن را تندتر کرد.

امام جمعه فریدونشهر با تلاوت این آیه قرآن کریم که می‌فرماید «إن تنصروا الله ینصرکم» گفت هر چند ما امروز بزرگان زیادی را در جبهه مقاومت از دست دادیم، اما جهاد تعطیل نشده است و به یاری خداوند به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصاب دکتر مهدی جمالی‌نژاد به عنوان استاندار جدید اصفهان پرداخت و با بیان این که سوابق وی نشان داده است استاندار جدید اصفهان فردی انقلابی و جهادی است، خواستار توجه بیشتر در دوره جدید مدیریتی استان به غربی‌ترین شهرستان‌های استان شد.

خطیب جمعه فریدونشهر گفت: همواره هرگاه مسئولی از تهران به استان اصفهان سفر می‌کرده و یا استانداری در این استان منصوب می‌شده است ابتدا در شرق استان حضور پیدا کرده و آن منطقه را در اولویت حل مشکلات مردم قرار می‌داده است و امیدواریم این بار استاندار جدید غبار محرومیت را از غربی‌ترین شهرستان‌های استان  آغاز کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی با اشاره به این که همواره اولین نگاه‌ها در محرومیت‌زدایی و اولین دیدارها متعلق به شرق استان بوده و غرب استان حتی در نگاه به محرومیت‌زدایی نیز مظلوم و غریب بوده است، خواستار توجه ویژه استاندار جدید به این مسأله و تلاش برای رفع غربت شهرستان‌های غربی استان یعنی فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت شد.

انتهای خبر/

Go to TOP