چاپ خبــر

چرا ایران از آرمان فلسطین دفاع می‌کند؟

احسان جدیدی در یادداشتی نوشت: کمک ایران به جبهه مقاومت علاوه بر وظیفه انسانی و شرعی، کمک به از بین بردن یک دشمن مشترک است. دشمنی که اگر بتواند گروه‌های مقاومت را از پیش پای خود بردارد، در حمله به ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، باورش سخت است اما در نهایت تأسف حقیقت جامعه این است که با وجود این همه رسانه که به بیان حقایق می‌پردازند و با وجود همه روشنگری‌هایی که در جامعه شده است، هنوز برای برخی جای سؤال است که چرا ایران خود را وارد جنگ فلسطین می‌کند.

برای پاسخ به این سؤال دلایل عدیده‌ای وجود و به نوعی این مسأله برای بسیاری از مردم بدیهی و مثل روز روشن است. اما برای عده‌ای از جامعه که شاید در اثر تبلیغات سوء دشمن درک درستی از شرایط ندارند یا تحت تأثیرات فضاسازی رسانه‌ای دشمنان، واقعیت‌ها را به گونه‌ای غلط باور کرده‌اند، یا حتی اصلاً به دنبال این موضوع نبوده و خیلی به آن فکر نکرده‌اند ضرورت دارد این علل را بیان کنیم.

*نوع‌دوستی و دفاع از مظلوم

اولین نگاه به این مسأله این است که کودکان و مادرانی که در غزه زیر بمباران جنایتکارانی هستند که به هیچ اصول انسانی و قانون بین‌المللی پایبند نیستند احتیاج به کمک دارند و به عنوان یک انسان وظیفه داریم به آن‌ها کمک کنیم و در برابر زورگویان و ظالمان بایستیم.

مانند مردم کشورهای اسپانیا، مکزیک، انگلیس و حتی آمریکا که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمدند، پرچم فلسطین را برافراشتند و پرچم رژیم غاصب صهیونیستی را آتش زدند.

این مردم که برخی مسلمان، برخی مسیحی و حتی برخی آتئیست بودند و دینی نداشتند، برای کمک به مردم فلسطین، از دولت‌های خود خواستند ملت فلسطین را که 75 سال است کشورشان به دست عده‌ای انگلیسی و آمریکایی و غیره که به سرزمینشان مهاجرت کرده و با زور آن را تصرف کردند و حکومت صهیونیست را به وجود آوردند و خود مردم فلسطین را هر روز مورد آزار قرار داده و تا پارسال درصدد بیرون کردن کامل ایشان از خاک این سرزمین بودند، به رسمیت بشناسند و علیه رژیم ستمگر صهیونیستی موضع‌گیری کنند.

همچنین ایشان کمک‌های مالی زیادی برای کمک به این ملت مظلوم جمع‌آوری کرده و به سمت فلسطین گسیل داشتند.

*تکلیف شرعی

گذشته از حسّ انسان‌دوستی و نوع‌دوستی ما و وظیفه انسانی هر کس برای دفاع از مظلوم، شریعت ما، یعنی اسلام عزیز ما را موظف کرده است هرگاه در جهان دیدیم مظلومی مورد ستم قرار گرفته است به او کمک کنیم.

در فلسطین نیز مظلومیتی به این شدت در برابر ظلمی با این بزرگی در حال وقوع است و نمی‌توان سکوت کرد. سخن مشهور مولا علی -علیه السّلام- در این زمینه وجود دارد که فرمودند «اگر از پای یک زن یهودی خلخال به ظلم و جنایت دربیاورند، انسان خوب است تا از این غصه بمیرد.». یعنی او که به مثابه پدر امت اسلام است، مسلمانان را موظف فرموده هرگاه ظلم و جنایتی دیدند در حدّ امکان جلو رفته و مانع از آن شوند.

از قضا در فلسطین برادران و خواهران مسلمان ما زیر ظلم و جور هستند. از قضا در آن جا قدس شریف که قبله اول مسلمانان و مکان مقدسی برای همه ادیان است، مورد تهدید صهیونیست‌ها قرار گرفته و ایشان درصدد ویران کردن آن هستند تا بر اساس اعتقادات آخرالزمانی خود، معبد سلیمان را بر روی خرابه‌های قدس شریف بسازند.

شرعاً ما تکلیف داریم اینجا در مقابل صهیونیست‌ها بایستیم و از مردم ستمدیده فلسطین که اتفاقاً مردانه پای وطن خود ایستاده و شهدای فراوانی را تقدیم کرده‌اند دفاع کنیم.

*دشمن سرزمین

ما بخواهیم یا نه، صهیونیست‌ها دشمن ما هستند. آن‌ها از ابتدای حضور در این منطقه در سال 1917 که مهاجرت‌های خود را آغاز کردند تا سال 1948 که رسماً تأسیس دولت یهود را اعلام کردند و تا کنون اعلام کرده‌اند رؤیای حاکمیت بر این منطقه را دارند.

رؤیای حاکمیت بر نیل تا فرات ایشان که اتفاقاً نقشه جغرافیایی این منطقه بر روی لباس ارتش رژیم صهیونیستی هم نقش بسته است، جزئی دیگر از اعتقادات آخرالزمانی ایشان برای حکومت بر جهان است.

در این بین شکی نیست تسلط بر ایران که هارتلند جهان شناخته شده و سلطه بر جهان بدون در اختیار داشتن سرزمین ایران ممکن نیست، طبعاً بخشی از برنامه ایشان است.

علاوه بر این صهیونیست‌ها خود را قوم برتر دنیا می‌دانند و دیگر مردم جهان را خلق شده برای رفاه ایشان و برای خدمت کردن به صهیونیست‌ها می‌دانند و این عقیده را هم در کتب خود آورده‌اند و هم علناً بیان می‌کنند.

این مسأله ایشان را نه تنها دشمن مردم فلسطین بلکه دشمن بشریت کرده است. آن‌ها به دنبال تسلط بر همه جهان و تصاحب ثروت‌های دنیا هستند و از گفتن آن اِبایی ندارند. به همین خاطر باید در محل استقرار خود زمین‌گیر شوند تا هوس دست‌درازی به دیگر سرزمین‌ها و ملت‌ها از ایشان سر نزند.

*دشمنی ماهیتی جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی

با وقوع انقلاب اسلامی توسط مردم ایران در سال 1357، دست استکبار جهانی از کشور عزیزمان ایران و منابع و منافع آن کوتاه شد. آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و اذناب آن از جمله سگ هارش در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی با مردمی که به دنبال استقلال و آزادی دست‌نشانده‌های غرب را از کشور خود اخراج کردند، دشمن شدند و این دشمنی از همان موقع وجود داشته و به شکل‌های مختلف به اجرا درآمده است.

تحریم اقتصادی ایران، کمک به صدام و رژیم بعث عراق برای تجاوز علیه خاک این سرزمین، کمک به مجاهدین تروریست، کمک به اپوزیسیون ایران در خارج از کشور، طراحی عملیات‌های مختلف نظامی و فتنه‌های داخلی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد سلفی‌های خون‌خوار داعشی برای تهدید و کشتار شیعیان و به ویژه ایرانیان، انجام عملیات‌های ترور دانشمندان کشور و غیره از جمله دشمنی‌هایی است که رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه کشور ما و ملت عزیز ایران روا داشته است.

بر همین اساس دشمنی ماهیتی بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی در زیر مجموعه دشمنی ایران با استکبار جهانی وجود دارد که قابل رفع نیست.

رژیم صهیونیستی اگر توان حمله به ایران را داشت یا فرصت آن را به دست می‌آورد از آن هم دریغ نمی‌کرد چون بارها دشمن خود را ملت ایران عنوان کرده است نه تنها مسئولان این کشور یا انقلابیون یا حاکمیت آن را.

*دلیل منطقی و عقل‌محور

این رژیم همین الان نیز به منافع کشور ما در خارج از کشور آسیب وارد می‌کند، کشتی‌های ما را به آتش می‌کشد، اماکن دیپلماتیک ما در کشورهای دیگر را توسط اتباع خود مورد هجمه قرار می‌دهد و غیره.

بدون شک مهار کردن این غده سرطانی و از بین بردن رژیم ظالمانه‌ای که با غصب بخشی از سرزمین امت مسلمان، دست به کشتار مردم بیگناه می‌زند در محلی که خود قرار دارد کاری منطقی و عقل‌محور است تا این که دست روی دست بگذاریم و ببینیم این رژیم ظالم پیشروی کرده، گروه‌های مقاومت را سرکوب کرده و شکست داده و در حال پیشروی به سمت مرزهای ما است، یعنی همان رؤیای نیل نا فرات و رؤیای تسلط بر جهان.

قطعاً اگر رژیم صهیونیستی در فلسطین از بین نرود، همچون غده‌ای سرطانی درصدد تسخیر منطقه و جهان خواهد بود و ضررش به مراتب بیشتر خواهد بود. اگر این رژیم به مرزهای کشور ما برسد ما باید درون کشورمان با آن بجنگیم.

اکنون که با حداقل هزینه، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور، می‌توانیم با این دشمن دیرینه و قدیمی و ماهیتی خود مبارزه کنیم، چرا صبر کنیم تا دشمنی که دشمنی‌اش جریان دارد و همین الان در حال از بین بردن منافع ایران در سطح جهان است، پیشروی کند و به نزدیکی مرزهای ما بیاید و ما در مرزهای خودمان مجبور شویم با آن بجنگیم.

در کل کمک ایران به جبهه مقاومت علاوه بر وظیفه انسانی و شرعی، کمک به از بین بردن یک دشمن مشترک است. دشمنی که اگر بتواند گروه‌های مقاومت را از پیش پای خود بردارد، در حمله به ایران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

جالب این که درون رژیم صهیونیستی شبهاتی از این قبیل وجود ندارد. شهروندان صهیونیست مخالف جنگ نیستند و همه معتقدند باید رژیمشان به کشورهای همسایه حمله کرده و آن‌ها را تصرف کند و مردم کشورهای دیگر را برای خدمت به صهیونیست‌ها به کار بگیرد.

انتهای خبر/

Go to TOP