چاپ خبــر
از وعده تا عمل؛

مسئول یعنی پاسخ گو/سوال شما از اسفنانی نماینده مجلس چیست؟

یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران این بود که مدیران کلان کشور بعد از انقلاب خود را مسئول نامیدند . هر چند عنوان مسئول امروزه به همان معنی مدیر یا رییس فلان اداره و سازمان بکار می رود و از بار معنایی آن کاسته شده است ولی در هر صورت هر مدیری در مقابل آحاد مردم باید مسئول و پاسخگو باشد علی الخصوص مدیرانی که با رأی مستقیم مردم صاحب پستی شده اند.

رییس  جمهور در پایان دوره 100 روزه ریاست خود و یا به عبارت بهتر مسئولیت خود گزارش خود را به مردم ارائه داد و مردم هم بزرگوارانه آن را شنیدند . این روزها یاد آور حضور گسترده مردم عزیزمنطقه و انتخاب برادر بزرگوارمان آقای اسفنانی به عنوان نماینده مردم عزیز فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در کجلس شورای اسلامی است . دو سال از انتخابات بیاد ماندنی و پرخاطره مجلس درشهر ما می گذرد و دو سال دیگر تا پایان دوره چهار ساله نمایندگی باقی مانده است.
در پایان این دو سال از آقای اسفنانی انتظار داریم گزارش دو سالانه خود را در معرض قضاوت عمومی بگذارند. آقای اسفنانی در مقام پاسخ برآید و بگوید در این مدت دو سال برای منطقه چه کرده ؟ و چه برنامه ای برای دو سال دیگر دارد؟ چقدردر جذب اعتبار، موفق عمل کرده؟ نماینده محترم باید بگوید چند درصد از بیکاری مردم و جوانان کم شده و چه مقدار از مهاجرت آنها به شهرهای دیگرکاسته شده است ؟ مسئله آب و حقآبه به کجا رسیده؟ سرنوشت کارخانه های وعده داده شده در دولت پیشین که در مواردی کلنگش را با  چه سر و صدا و تبلیغاتی بر زمین زدند چه شد؟ همان کارخانه پتروشیمی فریدونشهر ، سیمان نسوز داران و مجتمع فولاد بویین و میاندشت.
نماینده ما بگوید چه گامی برای حل مشکلات آموزشی و فرهنگی  ، کشاورزی ، ورزش و جوانان ، توسعه صنعت گردشگری ، منطقه برداشته است؟ برای وضیعیت مراتع و جنگل های رو به زوال چه کرده ؟ همان مراتعی که با ورود بی رویه دام از سایر شهرستانها و عدم مدیریت صحیح روز به روز درحال نابودیست . نماینده ما بگوید چرا پروژه راه  دو راهی ازونبلاغ به فریدونشهر این قدر طولانی شده؟ مگر برای چند کیلومتر باقیمانده آن چقدر اعتبار لازم است که تا کنون در دوره مسئولیت سه فرماندار هنوز به سرانجامی نرسیده و هر کدام با انشاءالله انشاء الله گفتن کار را به دیگری حواله کرده اند.
نماینده ما بگوید برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم چه کرده؟ آیا می داند مردم در بیمارستان نیمه جان شهر چه مشکلاتی دارند ؟ آیا می داند دو سال است قسمت مادر و کودک بدون ساختمان مناسبی در یک انبار اداره می شود؟
نماینده محترم بگوید برای حذف مدیران ناکارامد منطقه و به روی کار آوردن مدیران کارامد چه کرده است؟
می دانم که مشکلات مطرح شده همه مشکلات نیست و  آقای اسفنانی هم  تمام دولت نیست و رفع و حل همه مشکلات را هم نباید فقط از ایشان انتظار داشته باشیم  ولی به هر صورت نماینده مجلس در حل معضلات مردم  بسیار می تواند تأثیر گذار باشد. امید است نماینده محترم مثل همیشه پاسخگو باشند.

باشگاه نویسندگان پونه زار/علی رضا مقدسی دبیر آموزش و پرورش

 

 

محمد علی اسفنانی بی شک در بین نماینگان چند دوره اخیر مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی بهترین در ارتباط و پاسخ گویی و حضور فعال در فضای مجازی و انجام مصاحبه ها و پاسخ گویی در مقابل انتقادها بوده است این را می توان با جستجو نام وی  با موتورهای جستجوگر به وضوح دید . در تایید این مطلب می توان به سایت رسمی ایشان نیز اشاره کرد که قسمت هایی برای پاسخ گویی و ارتباط با مردم دارد و به نظر می رسد وی به دنبال روشن سازی مطالب و پاسخ گویی موارد مورد بحث در زمینه مدیریت و فعالیت خویش است.

اما حال که با یادداشت  فوق سوالات زیادی در ذهن مخاطبان پایگاه خبری فریدونشهرایجاد میشود، قسمتی در پایگاه خبری  تعیین کردیم که در آن می توان سوالات خود را از نماینده مجلس و نیز سایر مسئولین دیگر بپرسند تا ما سوالات را منتقل کنیم و پاسخ ها را در همان قسمت درج خواهیم کرد. باشد رابط خوبی بین مردم و مسئولین باشیم.

بی شک پاسخ گویی مسئولین می تواند در پیشبرد اهداف کلی و جزئی مسئولیت آنان تاثیری شگرف داشته باشد و مردم نیز از چرایی بسیاری از کارها مطلع و اجازه سوء استفاده با نشر شایعه ها و ترویج اخبار کذب به مخالفان و نا امید کنندگان داده نخواهد شد.

 

پونه زار آمادگی خود را در جهت این پاسخ گویی اعلام می دارد و به مخاطبان خود قول یک مصاحبه تفصیلی را با نماینده مجلس آقای اسفنانی می دهد و فایل صوتی را روی پایگاه خبری قرار خواهد داد.

از لینک زیر شما می توانید در قسمت دیدگاه ها سوالات خود را بپرسید بدیهی است  سوالات واضح و بدور از جبهه گیری های سیاسی و حزبی برای ما در اولویت خواهند بود.

سوال از شما پاسخ مسئولین از ما

 

 

 

 

 

 

  1. درود بر آقای علیرضا مقدسی

    نگارش سوالات شما میتواند بارقه امیدی برای رهایی از بی تفاوتی و آغاز پرسشگری مردم ما بویژه قشر فرهنگی و دانش آموختگان باشد، زیرا مسئولیت این گروه بیشتر از دیگران است.چرا که در قرآن کریم آمده است« “هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ”»، آیا کسانی که آگاهند و میدانند با آنانیکه نمیدانند برابرند؟!
    در پایان امیدوارم طرح سوالات منحصر به یک نفر نشود و به دیگر مسئولان نیز تسری پیدا نماید.

  2. امير گفت:

    آفرين بر شما آقاي مقدسي كه حرف دلمان رازديد . اميدوارم نماينده محترم جواب بدهند

Go to TOP