چاپ خبــر
در پی افزایش اثرات منفی ماهواره؛

راهکارهای مقابله با اثرات منفی ماهواره و کنترل اینترنت موضوع امروز کارگروه فرهنگی-اجتماعی فریدونشهر

ظهر امروز کارگروه فرهنگی-اجتماعی شهرستان در فرمانداری تشکیل جلسه داد تا به بررسی راهکارهای کنترل اثرات خانمان سوز و خاموش ماهواره و کنترل اینترنت بپردازد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ظهر امروز جلسه‌ی کارگروه فرهنگی – اجتماعی شهرستان فریدونشهر با حضور مسئولین شهر در فرمانداری فریدونشهر تشکیل شد. در این جلسه فرماندار فریدونشهر که ریاست جلسه را بر عهده داشت به طرح موضوع جلسه پرداخت و از حضار دعوت به عمل آورد راهکارهای خود را در مورد موضوع جلسه که مقابله با تأثیرات نامطلوب ماهواره و کنترل اینترنت بود ارائه دهند.

در این جلسه غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، اظهارداشت فناوری‌های نوین کم و بیش به خانه‌ها می‌آید و باید خانواده‌های ما در برابر خطرات احتمالی این فناوری‌ها واکسینه شوند. وی ضمن جلب کردن توجه حضار به خطرات فناوری‌های جدید اظهار داشت با آمدن فناوری‌های جدید و تلفن‌های همراه هوشمند برخی خانواده‌ها تنها به خوابگاهی تبدیل شده‌اند و ارتباطات منحصر شده‌اند به ارتباطات الکترونیکی.

IMG_8024

سرهنگ دوم رضا محمدی، فرماندهی نیروی انتظامی فریدونشهر، در این رابطه با ارائه‌ی آماری مختصر سخنان خود را شروع کرد و گفت هم اکنون 370 ماهواره در فضا در حال انتشار امواج رادیویی 3000 شبکه به اقصی نقاط جهان هستند که در این بین 30-35 ماهواره فقط روی آسمان ایران فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس فریدونشهر بر اساس پرونده‌ها و اطلاعات و اخبار رسیده، برخی از اثرات منفی تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای را این چنین برشمرد: خیانت به خانواده، ابتذال، افسردگی، مشکلات رفتاری، مرد صفت شدن زنان، اضطراب و استرس. وی ادامه داد بیشترین علت پرخاشگری در کودکان و نوجوانان به خاطر برنامه‌هایی بوده که در کانال‌های ماهواره پخش می‌شده‌اند. محمدی گفت با این شرایط وجود ماهواره در خانه یک تهدید است.

وی در مورد اینترنت ضمن بیان مثال‌هایی از فریبکاری اینترنتی در فریدونشهر و سهل الوصول به دست آوردن اطلاعات مبتذل و ارتباطات غلط، خواستار افزایش سواد والدین در این مورد شد و گفت الان خاکریزهای دشمن در رایانه‌ها و تلفن‌های همراه ماست و نباید از این فناوری‌ها غافل شویم در حالی که فرزندانمان به خوبی با طرز کار این دستگاه‌ها آشنایی دارند.

IMG_8034

ظهراب اداوی، رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر، نیز سخنی از «روبرت مُرداک» مشهور به سلطان شبکه‌های رسانه‌ای را آورد که «ما می‌توانیم تا 5 سال دیگر کانون خانواده‌های ایرانی را از بین ببریم».

عزت اله رحیمی، رئیس فنی و حرفه‌ای فریدونشهر، در رابطه با تأثیر رسانه‌های دیداری بر زندگی مردم به اقدام غیرقانونی کشورهای غربی برای قطع کردن کانال‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت این نشان‌دهنده‌ی اهمیت، اثرگذاری و کارسازی برنامه‌های تلویزیونی است.

IMG_8036

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه نظر کارشناسان مبنی بر اثر گذاری برنامه‌های ماهواره‌ای بر رشد طلاق بود.

در حوزه اینترنت از پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و پایین بودن ریسک دستگیری به عنوان علل روی آوردن مجرمان به فضای مجازی و در نتیجه ناامن بودن این فضا سخن به میان آمد.

دیگر حضار جلسه نیز به طرح نظرات خود پرداختند ولی وقت جلسه به پایان رسید و ادامه مباحث به جلسه بعد موکول شد.

  1. سرهنگ دوم رضا محمدی شما ناراحت سواد مردم شهرستان نباش اگر از شهرستانهای دیگر بیشتر نباشد کمتر نیست الحمد الله سرعت اینترنت در شهرستان اینقدر پایین هست که نمیشود یک فایل دو دقیقه ای ام پی تری را دانلود کرد و به شکرانه فیلتر شدن از این حرفهای شما خبری نیست شما خبر از تعویض پلاک بعد یک ماه بده

  2. یه پیشنهاد برای جمع آوری ماهوارها تعویض ماهواره با دستگاه دیجیتال که در شهرستانهای دیگر بوجه دادن و در حال اجراست توسط بسیج و یک سوال چرا در این شهرستان اجرا نمی شود

  3. عزیزان این مباحث هیچ راهکاری جز بالا بردن کیفیت برنامه های صدا و سیما ندارد . زمانی که به جای فیلمهای طنز . سریال قبرستان و مرده شور خانه پخش شود . زمانی که به جای مستند راز بقا و فیلمهای علمی برنامه های بی محتوا و میزگردهای تکراری پخش گردد . هیچ گاه ماهواره جایگاه خود را از دست نمی دهند و مسبب اصلی این نابسامانی خود صدا و سیما میباشد . کما اینکه رهبر معظم نیز بارها مسولان را به ساخت و پخش فیلمهای پر محتوا سفا ر ش فرمودند . شما همان فیلمهای شبکه ( ای فیلم) را اگر بر روی انتن های سر اسری بیاورید شاید 50 تا 60 درصد مشکلات رفع شود ولی شبکه فقط با دستگاه امکان دریافت میباشد پس بجای تلنگر به مردم تلنگری به مسولان صدا و سیما بزنید

  4. رضا گفت:

    مسئولین بدانند متاسفانه حرفشان خریدار ندارد. شاید عمل کنند کسی برایشان پیام بگذارد.

  5. مسئولین محترم به داد فساد و بی بندو باری و روابط غیر اخلاقی و جنسی جوانان که حتی به مدارس راهنمایی رسیده برسید به خدا آخرت باید جوابگو باشید به داد دخترایی که با یک اشتباه و خامی نابود میشن برسید .

Go to TOP