چاپ خبــر
مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

با انجام سالیانه تست غربالگری از دیالیز پیشگیری کنید

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بهترین راه پیشگیری از دیالیز را مراجعه سالانه افراد بالای 30 سال به مراکز پزشکی و انجام تست‌های غربالگری شامل قند، فشار، عفونت‌ها و مشکلات ادراری دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، ضمن ابراز نگرانی از رشد دیالیز در کشور گفت: علت شایع مبتلا شدن به دیالیز عدم کنترل بیماری‌های دیابت و فشارخون است که منجر به نارسایی کلیه شده و در نهایت شخص را مجبور به دیالیز یا پیوند کلیه می‌کند.

دکتر محمد سوداوی در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت: بخش‌های همودیالیز در استان اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و با گسترش بخش‌های دیالیز در دو سال اخیر تقریباً نیاز استان در تخت دیالیز برطرف شده است.

وی با بیان این که دستگاه‌های دیالیز مورد استفاده در مراکز پزشکی استان اصفهان از برندهای برتر دنیا هستند گفت این امر موجب شده است کیفیت دیالیز در مراکز درمانی ما بالا برود. وی اظهار کرد هم اکنون بخش‌های همودیالیز در استان اصفهان با استانداردهای روز دنیا در حال احداث هستند.

 

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بهترین راه پیشگیری از دیالیز را مراجعه افراد بالای 30 سال به مراکز پزشکی و انجام تست‌های غربالگری شامل قند، فشار، عفونت‌ها و مشکلات ادراری دانست و از مردم خواست حداقل سالی یک بار برای انجام تست غربالگری به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

سوداوی با بیان این که خیلی راحت می شود بیماری‌هایی که منجر به دیالیز می‌شوند را کنترل کرد گفت کسانی که سابقه نارسایی کلیه در خانواده‌شان وجود دارد باید زودتر و در فواصل زمانی کمتری برای انجام معاینات به پزشک مراجعه کنند.

 

 

Go to TOP