چاپ خبــر
گفتگویی تلفنی با اسفنانی نماینده مجلس :

اسفنانی: منش کلی من میانه رویست/حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری به معنای جبهه گیری سیاسی نبود

در گفتگوی تلفنی سردبیر پایگاه خبری پونه زار با محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدونشهر ،فریدن ، چادگان و بویین میاندشت نکات مهمی مطرح شده است که در زیر به آن اشاره می شود .

اقای اسفنانی شما در انتخابات ریاست جمهوری از کاندید مورد نظر خود یعنی آقای قالیباف حمایت کردید ولی با عدم موفقیت ایشان مورد انتقاد قرار گرفته اید نظر شما در این باره چیست و آیا از نظر سیاسی برای مردم منطقه این حرکت ضرری داشته است یا نه ؟

– بله انعکاس متفاوت این جریان طبیعی است و بازخوردهای آن هم از نظر ما طبیعی به نظر می رسد ولی از نگاه ما حمایت یک نماینده به صراحت و دقت از کاندیدی که تا روزهای آخر هم شانس موفقیت بیشتری نسبت به دیگران داشت نقطه قوتی برای وی و مردم منطقه او است و نشان از شم سیاسی و در نظر گرفتن منافع ملی وی است .

همانطور که دیدیم اگر حمایت های خاص از آقای روحانی نمی شد طبق پیش بینی ها و نظر سنجی ها آقای قالیباف جزو نفرات اول یا نفراتی بود که شاید به دور دوم انتخابات می رفتند ولی در دوشب آخر انتخابات با توجه به اتفاقاتی که افتاد که قابل پیش بینی هم نبود نتیجه چیز دیگری شد که از این نتیجه هم ما استقبال کردیم و حمایت خود را از منتخب مردم اعلام کردیم .

نکته قابل توجه حمایت صادقانه ما از یک کاندید خاص بود و ما به خاطر مردم منطقه خود و باتوجه به پیش بینی ها و توانایی های افراد ، حمایت کردیم و گرنه اگر جبهه گیری سیاسی مورد نظر بود می توانستیم از سایر کاندیداها حمایت کنیم کاری که خیلی ها هم انجام دادند ولی ما هدفمان انتخاب و حمایت از فردی بود که احتمال موفقیتش بیشتر از سایرین بود و این برای مردم حوزه انتخابیه من می توانست مفید باشد . مردم بدانند که خیلی از کسانی که الان حامی اول شخص و جناح ریاست جمهوری شدند تا دو روز آخر از دیگران حمایت می کردند و قطعا اینان که دوشبه حامی و طرفدار شدند کمتر از دوشب هم دست از حمایت خواهند کشید .

ضمنا منش کلی من میانه روی و بی طرفی بود و هست و هدف من کار برای مردم منطقه خودم است همانطور که دیدید نفر مورد حمایت ما هم در این انتخابات بعد از آقای روحانی بیشترین رای را آورد که نشان از انتخاب درست ما می دهد ولی همانطور که گفتم اتفاقات طور دیگر رقم خورد .

الان هم مردم بدانند که ما اشتباه خاصی مرتکب نشدیم و خیلی هم این مسئله تاثیر گذار نیست و باید بدانند که در جامعه ما نیاز به کار کردن صحیح داریم نه سیایت کاری و در همین راستا  در حال حاضر همان حمایت را از آقای روحانی داشته ایم به طوریکه در انتخاب استاندار و چندین رای اعتماد اینکار رو انجام دادیم و هیچ گونه امضایی بر علیه وزرای ایشان ندادیم و نظر من حمایت کامل  از شخص رییس جمهور و دولت است .

آیا جبه گیری سیاسی شما بر روی انتخابات دوره بعد مجلس تاثیر میگذارد ؟

نظر شخصی من این است که حداوند فرصتی به من داده است تا 4 سال به مردم خدمت کنم و خدا را شاهد می گیرم که یک لحظه به بعد از این 4 سال فکر نکرده ام که اگر این کار را می کردم باید همیشه مصلحت اندیش می شدم و کارهایی که باید انجام می دادم را انجام نمی دادم و این به ضرر مردم منطقه محروم ما می شد و این حق آن ها نیست .

تلاش من کار کردن تا حد توان در 4 سال طبق وظیفه ام برای مردم است و اعتقاد دارم مردم با درک بالای خود متوجه این تلاش ها خواهند شد ضمنا هنوز برای انتخابات دور بعد زود است که پیش بینی کنیم

با تشکر از توضیحات شما سوال آخر من درباره کارخانه فولاد و مقایسه آن با پتروشیمی قول داده شده توسط دیگران است ؟

نه درمود کارخانه فولاد برای فریدونشهر قدم های بلندی برداشته ایم که انشائ الله در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی برای مردم منطقه خواهیم داشت ولی در مورد پتروشیمی هم باید بگویم که عزم منطقه ای برای آن وجود نداشت .

 

 

  1. […] همان کارخانه پتروشیمی فریدونشهر ، سیمان نسوز داران و مجتمع فولاد بویین و میاندشت. نماینده ما بگوید چه گامی برای حل مشکلات آموزشی و […]

Go to TOP