چاپ خبــر
فواد ایزدی:

تحریم‌ها روی کاغذ برداشته اما در عمل اجرا می‌شود

فواد ایزدی با اشاره به این مطلب که بخشی از تحریم‌ها روی کاغذ برداشته بود اما در عمل اجرا می‌شود، گفت: براساس قانون جدید آمریکایی‌ها هر کسی که به سیستم موشکی ایران کمک کند قابلیت تحریم پیدا می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، فواد ایزدی استاد دانشگاه در همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران سالهاست توسط امریکا تحقیر می شود.

وی با اشاره به قانونی که چند روز پیش توسط ترامپ امضا شد افزود: هدف امریکا این است که دولت های کشورهای مختلف را مدیریت کرده و برعلیه جمهوری اسلامی کارهای شدیدتری را سازماندهی کند. اخیرا دیدید پادشاه سعودی اعلام کرده بود که ما جنگ را به داخل ایران خواهیم کشید.

وی افزود: در بخش دیگر قانون هرکسی که در حوزه موشکی کار کند، تحریم می کند. افرادی که در داخل دولت ما فکر می کردند با دادن امتیاز به طرف امریکایی می شود حکومت کرد الان متوجه شدند بعد از امتیازاتی که دادند خودشان مورد تحریم قرار گرفته اند. ما پیش از برجام قانون تحریمی زیادی داشتیم و حالا بعد از برجام سوال این است که چه کسی تحریم نمی شود. زیرا براساس این قانون خود رییس جمهور قابلیت تحریم پیدا می کند.

وی افزود: هر کسی که به سیستم موشکی ایران کمک کند قابلیت تحریم پیدا می کند. بخشی از قانون، مربوط به حقوق بشر است که به بهانه حقوق بشر انرا نقض می کنند. بخشی مربوط به برجام است که روی کاغذ تحریم ها برداشته شد ولی در عمل باقی ماند.

فواد ایزدی گفت: خیلی ها خوشحال شدند که موگرینی دیروز در مجلس نشست ولی ژست سیاسی بوده زیرا در عمل اروپایی ها کمکی به ما نکردند.

وی افزود: امریکایی ها کشورها را دو گروه دشمن و همراه می کنند و ما در لیست کشورهای دشمن هستیم و اگر در این لیست باشیم چه امتیاز دهیم و چه ندهیم فرقی ندارد.

ایزدی با طرح این سوال که چه زمانی صلح با امریکا می شود؟ گفت: زمانی که نه تنها باید سیاست را عوض کنی بلکه باید ان سیاستی که باعث ناراحتی امریکا هم می شود عوض کنیم.

Go to TOP