چاپ خبــر
/اصفهان در جدال با تشنگي/

با وجود يك ميليارد مترمكعب آب،‌ قنوات فريدون‌شهر خشك شد!

نماینده مردم فریدون‌شهر در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: انتقال آب توسط تونل به سد دز موجب خشكي 53 مزرعه در فریدون‌شهر شد و حتی این شهرستان را برای آبیاری درختان خود که در حال خشک شدن هستند با مشکل مواجه كرد.

به گزارش پونه زار به نقل از ایسنا، بهروز اصلانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم فریدون‌شهر مخالف انتقال آب به زاینده رود نیستند، اظهار کرد: انتقال آب توسط تونل از سرچشمه های  دز به زاینده رود موجب خشكي 53 مزرعه در فریدون‌شهر شد و حتی این شهرستان را برای آبیاری درختان خود که در حال خشک شدن هستند با مشکل مواجه كرد.

وی افزود: شرم آور است که با یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب در فریدون‌شهر این شهرستان با مشکل مواجه باشد و نتوان از آن استفاده كند و قنوات این شهرستان خشک شود.

نماینده مردم فریدون‌شهر در شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: شاهان کوه یک نعمت الهی و موجود زنده است که آب مورد نياز فریدون‌شهر را تامين مي‌كند و حفر تونل موجب خشک شدن این نعمت الهی می‌شود بينابراين آب رساني از فريدون شهر به زاينده رود بايد با روشي بدون تونل انجام شود.

اصلانی با بیان اینکه مجوز استخراج آب معدنی در اين شهرستان به وفور صادر می‌شود و نگران کننده است، اضافه کرد: از دهنه سد زاینده رود تا پل زمان خان، سیاهچال آب است و هر چه در آن آب بریزیم فایده ندارد، پس ابتدا باید مشکل آن را رفع کنیم.

وی با تاکید بر راه اندازی دوباره قنات‌ها تصریح کرد: ما هیچ کاری به انتقال آب نداریم فقط آب قنات‌ها را به ما بدهید. آمایش سرزمین ما پشت درهای بسته انجام می‌گیرد. نگرانیم از اینکه طبیعتمان از بین برود!

نماینده مردم فریدو‌نشهر در شورای اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در چشم انداز 20 ساله استان قرار شده تا تمام دشت‌های لنجان به هم متصل شوند و شهر شوند، آیا این از نظر پدآفند غیر عامل صحیح است؟

Go to TOP