چاپ خبــر
ضد استرس های خوشمزه را می شناسید؟

۱۵ خوراکی خوشمزه ی ضد استرس

ضد استرس های خوشمزه را می شناسید؟ خوراکی ها و غذاهای ضد استرس برخلاف استرس بسیار دلچسب و خوشمزه هستند. با لذت میوه و خوراکی بخورید وآرامش اعصاب داشته باشید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از بولتن نیوز، ضد استرس و غذاهای ضد استرس مجموعه ای از ضد استرس های گیاهی و طبیعی هستند که علاوه بر آرامش اعصاب و روان و رفع استرس برای زیبایی هم موثرند.

استرس! واژه ای آشنا و حالتی ناخوشایند که در یک کلام منشاعی برای انواع بیماری های سخت و دردسرساز است. راههای مختلفی برای رفع و دوری از استرس میشناسید که شامل ورزش و عادات غذایی خاص می شوند. مواد غذایی و خوراکی های ضد استرس را در لیستی کامل در ادامه خواهید خواند.

۱- شکلات تلخ

این نوع شکلات علاوه بر داشتن تاثیرات مثبت بر روی پوست و کاهش درصد ابتلا به سرطان یک خوراکی ضد استرس نیز است.

۲- آجیل

این خوردنی های خوشمزه با داشتن مقدار قابل توجهی زینک – ویتامین ب – سلنیوم و آنتی اکسیدان ها برای مقابله با استرس قدرتمند عمل می کنند.

۳- آب گیلاس

این آبمیوه در تحقیقات بهترین نتیجه را برای ایجاد آرامش و مقابله با استرس را داشته است.

۴- روغن نارگیل

از بخش زیبایی روغن های گیاهی که عبور کنیم به بخش آرامش روانی و رهایی از استرس با این روغن ها خواهیم رسید. روغن نارگیل قند خون را متعادل میسازد و آرامبخش است.

۵- قهوه

قهوه بنوشید تا آرامش کسب کنید. کافئین موجود در قهوه بدن را در مسیر ضد استرس قرار می دهد.

۶- موز

میوه ای که همانند نرمی اش روح را نرم می کند و یک خوردنی ضد استرس محسوب می شود.

۷- ماهی آبهای سرد

سالمون و ساردینا جزو ماهی های آبهای سرد هستند که به دلیل مکانیسم بدنی شان و داشتن dha استرس را در بدن کاهش می دهند.

۸- توت های آبی و قرمز

مثل اینکه قرار است هرجا صحبت از خوردنی های مفید باشد نام بلوبری ها و توت های جنگلی هم برده شود. این خوردنی های خوشمزه به کاهش و دفع مواد اضافی در بدن سرعت می بخشند و حس سرزندگی به بدن می بخشند.

۹- آووکادو

این میوه معروف به میوه ی ضد چاقی است که البته با داشتن آنتی اکسیدان ها برای سلامت روان و کاهش استرس نیز تجویز می شود.

۱۰- سیب زمینی

فیبر و ویتامین های موجود در سیب زمینی برای تقویت بدن در مقابل استرس لازم است.

۱۱- فلفل سیاه

فلفل سیاه با افزایش متابولیسم بدن و تقویت اعصاب مرکزی و بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن سدی محکم در برابر استرس است.

۱۲- تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان سلنیوم و.. است که با کاهش انسولین استرس را کاهش می دهد.

۱۳- کلم بروکلی

این کلم سبز رنگ ضد سرطان و چاقی است و مواد معدنی موجود در آن ضد استرس هستند.

۱۴- آلو

یک میوه ی خوش مزه برای زیبایی و آرامش اعصاب.

۱۵- انار

یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان های کمیاب که بدن شما با مصرف آن نشاط و سلامت باورنکردنی به دست می آورد. مطالعات بر روی انار خاصیت ضد استرسی ان را ثابت کرده است.

Go to TOP