چاپ خبــر
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان:

هیچ‌کس پرچم اقتصاد مقاومتی در استان‌ را به دست نگرفته است

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: تا کنون هیچ یک از ارگان‌ها و نهادها پرچم و عَلَم اقتصاد مقاومتی در استان را به دست نگرفته و عهده‌دار پیاده‌سازی آن نشده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، سرهنگ پاسدار حسین انوری در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی اردوهای جهادی رسم هجرت که در اردوگاه شهدای درچه برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: تا کنون هیچ یک از ارگان‌ها و نهادها پرچم و عَلَم اقتصاد مقاومتی در استان را به دست نگرفته و عهده‌دار پیاده‌سازی آن نشده است.
وی با بیان اینکه در مذاکرات چیزی به دست نخواهد آمد، افزود: باید به اقتصاد داخلی برگردیم و به درون کشور تکیه کنیم.
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با انتقاد از اینکه برخی اقتصاد مقاومتی را تأسیس یک کارخانه در کنار صنعت موجود می دانند، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ظرفیت‌های موجود در روستاها و شهرها و به عبارتی عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، یکی یکی فعال شوند تا اقتصاد مقاومتی پیاده شود.
وی با بیان اینکه هدف گذاری اردوهای جهادی صرفاً عمرانی نیست، بیان کرد: پیاده‌سازی گفتمان اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف عمده گروه‌های جهادی در این دوره خواهد بود.
انوری گفت: هدف از اجرای این دوره، انجام یک برنامه سوری نیست بلکه هدف این است که از ظرفیت بسیار بالای گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی عمرانی و فرهنگی در راستای تقویت نظام اسلامی بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه شهدا در وصیت‌نامه خود بر پیروی از ولایت و خدامحوری در انجام امور خود تأکید کرده‌اند، افزود: ورود شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از چندین سال به میهن گویای این پیام است که شهدا برای حفظ انقلاب و دفاع از ولایت حاضر شدند سالیان سال زیر خاک بمانند تا این انقلاب زمینه‌ای برای قیام حضرت حجت(عج) باشد.
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز کرد: همه در یمن، عراق و سوریه به خوبی این واقعیت را درک کرده‌اند که گره کار به دست افرادی که روحیه بسیجی و جهادی دارند حل می شود.
وی تأکید کرد: اگر نیروی های بسیجی و هر کس که روحیه بسیجی دارد پشت سر ولایت و رهبری حرکت کند، دشمن در تمامی اهدافش شکست خواهد خورد.
انوری یادآور شد: اردوهای جهادی فرصتی برای تمرین سربازی ولایت و پیاده‌سازی روحیه دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.
وی گفت: گروه‌های جهادی با تقویت ساختار و راهبردهای خود باید به گونه‌ای انسجام داشته باشند که در هر لحظه آماده خدمت‌رسانی به مردم محروم باشند.
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه عشق، ایمان، بصیرت و همت چهار شاخصه و رمز گروه‌های جهادی است، اضافه کرد: همه باید زمینه را برای حضور تمامی کسانی که این روحیات را برای خدمت‌رسانی به مردم محروم دارند آماده سازیم تا همانند دوران دفاع مقدس هر کسی که می تواند به مردم خدمت کند، زمینه برای وی مهیا باشد.
وی با تأکید بر تشکیل قرارگاه گروه‌های جهادی در استان، بیان کرد: فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید از حالت مقطعی و زودگذر به حالتی تبدیل شود که نتیجه این فعالیت‌ها به خوبی در مناطق محروم مشخص باشد.
انوری ادامه داد: اینکه ما صرفاً یک عرصه عمرانی را در یک روستا انجام دهیم، کافی نیست، اکنون دشمن در همه عرصه‌ها در حال ضربه زدن به قشر جوان است، لذا باید به عرصه‌های غیر عمرانی به ویژه عرصه فرهنگی بسیار توجه شود.
وی با ابراز تأسف از اینکه امروز ۶۰ درصد از مردم یک روستا ماهواره دارند، خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی باید در راستای آگاهی بخشی در زمینه تهاجم فرهنگی، مشاوره، مسائل بهداشتی، تبیین اصول و ارزش‌های نظامی اسلامی و غیره تلاش نمایند.
مسئول بسیج سازندگی در پایان با انتقاد از حمایت نکردن برخی از سازمان‌ها از فعالیت گروه‌های جهادی، عنوان کرد: کمبود امکانات و مسائلی از این دست، نباید مانع حرکت گروه‌های جهادی شود.

  1. اقتصاد مقاومتی در فریدونشهر یعنی توجه به پتانسیل های شهر، یعنی چند کارگاه کوچک ساخته بشه تا برای جوانهای فریدونشهری اشتغال ایجاد بشه، یک هتل ساخته بشه تا گردشگری بیشتری به شهر بیاد و مغازه ها و رستوران های شهر رونق بیشتری بگیرند، یه کارگاه کوچک ساخته بشه برای جمع آوری گیاهان دارویی، بسته بندی آنها و صادراتش به اصفهان و سایر شهر های بزرگ. به داشته های شهر برای جذب گردشگر مثل پیست اسکی، پیاده روی کوهستانی و غیره توجه بیشتری بشه.
    ایده و طرح برای ایجاد اشتغال و در نهایت تقویت اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری بسیار است ولی منابع محدود مالی باید ابتدا در اولویت های ضروری تر مورد نیاز جامعه صرف شود.
    مثلا آیا با وجود سایت های اینترنتی فراوان پیش بینی دقیق آب و هوا از طریق ماهواره، واقعا نیازی به ساختمان کنونی اداره هواشناسی فریدونشهر هست؟ میشود دفاتر این اداره به فرمانداری منتقل شود و ساختمان کنونی این اداره به یک هتل در خور فریدونشهر تغییر کاربری دهد،، و مثال های مختلف دیگر که همت می طلبد.

Go to TOP