چاپ خبــر
رئیس خانه صنعت خوانسار:

عسل خوانسار به اروپا صادر می‌شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار با بیان اینکه عسل خوانسار به اروپا صادر می‌شود، گفت: خوانسار در صنایع غذایی به ویژه عسل و گردو، حرف نخست را در استان اصفهان می‌زند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، جواد ناشرالاحکامی اظهار داشت: صنایع غذایی به دلایلی مانند شهرت عسل خوانسار و نیز صنعت بسته‌بندی شهرستان، تا حدود 80 درصد محصولات کشاورزی و عسل شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی صنایع غذایی، بسته‌بندی، سیم و کابل، نساجی، پلی‌اتیلن و انواع لوله‌ها را از جمله صنایع فعال در خوانسار دانست و افزود: کابل مفتول‌های پیش‌تنیده در کل کشور فقط در خوانسار تولید می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار بیان کرد: حلواشکری و عسل منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اروپا صادر می‌شود.

وی با اشاره به استاندارد محصولات عسل منطقه تصریح کرد: سازمان‌های متولی استاندارد و بهداشت، نظارت لازم را دارند، برندهای معتبر هم به طور کامل بهداشتی و بدون تقلب هستند، اما مارک‌های غیرمعروفی هم وجود دارند که ممکن است تقلبی باشند.

ناشرالاحکامی خاطرنشان کرد: با توجه به رکود اقتصادی کشور، حدود یک سوم واحدهای شهرستان فعال هستند و با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه واردات محصولات مشابه در حوزه نساجی، مواد‌غذایی و مفتول‌های پیش‌تنیده تهدیدی برای صنایع این منطقه بوده، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات در کشور قدرت رقابت‌پذیری تولیدات داخل با کالای خارجی را کم می‌کند و قیمت نهائی را بالا می‌برد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار با اشاره به وجود بروکراسی اداری در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به دور بودن منطقه از مرکز استان، بسیاری اوقات برای پیگیری کاری به اصفهان مراجع شده اما کار انجام نمی‌گیرد و پیشنهاد داده‌ایم که کارها به صورت مجازی انجام شود و یا به اداره‌های شهرستانی تفویض اختیار صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل نبود امکاناتی مانند امکانات مرکز استان اصفهان، امتیازاتی مانند تخفیف‌های مالیاتی برای این منطقه در نظر گرفته شود که این موضوع به اشتغال شهرستان‌ها کمک می‌کند.

Go to TOP