چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

یک سوم تعاونی‌های استان اصفهان غیر فعال هستند

استاندار اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۶ هزار تعاونی در استان گفت: در حال حاضر یک سوم تعاونی‌های استان اصفهان که بالغ بر ۲ هزار تعاونی به شمار می‌روند، غیر فعال هستند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اصفهان و افتتاح متمرکز 76 طرح تعاونی در استان با بیان این که تنها طرح مسئله و دغدغه‌های بخش تعاون اقدامی مناسب  برای پیشبرد اهداف نیست، اظهار داشت: تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی اقدامی در راستای دسته‌بندی و کارشناسی مسائل مربوط به حوزه تعاون است. این شورا به طور مستمر و ماهانه با حضور کارشناس بخش خصوصی  و افراد مرتبط در بخش دولت برگزار می‌شود.

وی افزود: آنچه که به عنوان نتیجه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی مطرح است، مجموعه‌ای از راهکار های ملی و استانی است که راهکارهای استانی در سطح استان پیاده شده و 85 درصد از برنامه‌ها بعد از انتشار آمار دبیرخانه شورای  گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به اجرا رسیده است.

استاندار اصفهان بیان کردک همچنین راهکارهای ارائه شده ملی در این شورا، توسط نماینگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به موضوع مطرح در اتاق بازرگانی مرکز با عنوان مالیات ارزش افزوده گفت: با تو جه به مطالعات کارشناسی اتاق بازرگانی در مسئله تعاون استان‌ها، تنها از استان اصفهان نماینده خواسته و این موضوع، بیان‌گر آن است که استان اصفهان نقش به‌سزایی در پیشرفت تعاون کشور دارد.

زرگرپور درباره اهمیت بخش تعاون در کشور خاطرنشان کرد: هیچ مسئله‌ای به اندازه مسئله ی تعاون در قانون اساسی و سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه قرار نگرفته و در بررسی‌های انجام شده حدود 25 مانع اساسی در رابطه با بخش تعاون که مربوط به کل کشور است، شناسایی شد‌ه‌اند.

وی پیرامون 25 مانع شناسایی شده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: دلیل وجود این موانع، تاکید بر قوانینی است که اجرا نمی‌شود و این مشکل، موضوعی است که به مسئولان این حوزه بر می‌گردد، بنابراین باید کار را اساسی‌تر و همراه با ایده‌ها و فکرهای جدیدتری پیش برد.

استاندار اصفهان بیان کرد: با وجود همه تلاش‌ها، همچنان بخش تعاون استان اصفهان در جایگاه اصلی خود قرار ندارد و بالغ بر 2 هزار واحد از 6 هزار تعاونی استان اصفهان غیر فعال هستند و فعالیتی انجام نمی‌دهند. در این راستا تشکیل کارگروه ارزیابی تعاونی‌ها برای شناسایی و رفع مشکلات آنها پیشنهاد شده است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه ی تعاونی‌ها تصریح کرد: با امضای توافق نامه‌ای با وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی آمادگی لازم در زمینه همکاری با حوزه های تعاونی اعلام کرده‌ایم.

زرگرپور تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گفت: گردشگری هم می‌تواند محور تعاون کشور باشد اما متاسفانه در استان اصفهان، آن‌گونه که شایسته بوده، مورد توجه قرار نگرفته اما می‌توان با حرکت‌های فرهنگی در این مسیر ورود پیدا کرد.

Go to TOP