چاپ خبــر
بانوی کاراته‌کار فریدونشهری:

هدف بزرگم مرا به نایب قهرمانی کشور رساند

نایب قهرمان کاراته بانوان عامل موفقیت خود را داشتن هدف بزرگ و مشخص و ناامید نشدن در سختی‌ها و مشکلات می‌داند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نازنین توازهی نوجوان موفق فریدونشهری در رشته ورزشی کاراته است که موفق شده است در این رشته تا کسب مقام نایب قهرمانی کشور پیش برود. مصاحبه‌ای را با وی ترتیب داده‌ایم:

پونه زار: خودتان را معرفی بفرمایید.

– من نازنین توازهی اهل فریدونشهر و در حال حاضر ساکن شهر داران هستم که با کمربند مشکی در مسابقات کشوری کاراته بانوان موفق به کسب مدالهای رنگین کشوری و استانی شده‌ام.

Kata001

پونه زار: در چه سبکی از کاراته فعالیت می‌کنید و مهمترین مقام‌هایی که تاکنون کسب کرده‌اید، چیست؟

– کاراته دو سبک به نام‌های «کیوکوشین» و «شاتاکا» دارد که من در رشته کیوکوشین فعالیت می‌کنم و تاکنون موفق شده‌ام مقام دوم کشوری در مسابقاتی که به میزبانی فریدن برگزار می‌شد، مقام سوم کشوری در مسابقات شیراز، مقام سوم کشوری در مسابقات قزوین و مقام قهرمانی استانی را کسب کنم.

پونه زار: الان کلاس چندم هستید و چند سال است در این رشته فعالیت دارید؟

– کلاس هشتم هستم و حدود هشت سال است این رشته را دنبال می‌کنم.

Kata006

پونه زار: هفته‌ای چند جلسه به تمرین کاراته می‌پردازید؟

– هفته‌ای سه جلسه.

پونه زار: آیا پرداختن تخصصی به این ورزش باعث نشده از درستان عقب بیافتید؟ معدل سال گذشته شما چند شد؟

معدلم 18/50 شد و ورزش نه تنها باعث عقب افتادنم از درس و تحصیل نشده است بلکه فکر می‌کنم به خاطر سلامتی جسم و روحی که برایم به همراه داشته است در بهتر شدن درس‌ها کمکم کرده است.

Kata004

پونه زار: چه چیزی باعث شده است هشت سال این ورزش را با وجود همه مشکلات و سختی‌هایی که وجود داشته است و با وجود تمام ناکامی‌هایی که احتمالا با آن مواجه شده‌اید، ادامه دهید؟

– علاقه شدید و پیگیری که داشتم و هدفم که تصمیم گرفته‌ام تلاشم را بکنم تا در مسابقات المپیک شرکت کرده و به موفقیت دست پیدا کنم.

پونه زار: تا حالا به تیم ملی دعوت نشده‌اید؟

– نه، چون تیم ملی کاراته بانوان برای سنین بالای 15 سال ملی پوش دعوت می‌کند و من فعلا 14 سال سن دارم.

پونه زار: با توجه به این که کاراته ورزش پرتحرکی است که در آن مدام باید اعضای بدن را با سرعت در حالات مختلف حرکت داد، حجابتان مانع از انجام این ورزش نشده است؟

– خیر، تاکنون این طور نبوده است.

Kata005

پونه زار: مهمترین مشکلی که پیش روی ورزش بانوان است، چیست؟

– متاسفانه جامعه اهمیت زیادی به ورزش بانوان نمی‌دهد و این در مسابقات المپیک هم مشخص است چرا که بیشتر حجم مسابقات مربوط به مردان می‌شود و این در حالی است که چون زن پرورش دهنده جامعه است، سلامتی و نشاط او اهمیت دوچندانی دارد.

پونه زار: آیا تاکنون برایتان مسأله‌ای پیش آمده که تصمیم گرفته باشید دیگر این ورزش را ادامه ندهید؟

– تصمیم بر ترک این ورزش که نگرفتم ولی یک بار در مسابقات وقتی که نتوانستم مقام بیاورم خیلی از این ورزش دل سرد شدم ولی به خاطر هدفی که در نظر داشتم ناامید نشده و کاراته را ادامه دادم و موفق شدم به مدال‌های خوبی دست پیدا کنم.

Kata007

پونه زار: چه توصیه ورزشی به دختران هم سن و سال خودتان دارید؟

– من خیلی دوست دارم بانوان به خاطر سلامتی خودشان در کلاس‌های ورزشی شرکت کنند و توصیه می‌کنم کسانی که تصمیم می‌گیرند در کلاس‌های ورزشی شرکت کنند در هیچ شرایطی ناامید نشوند و با وجود هرگونه سختی و مشکلاتی به ورزش ادامه دهند.

پونه زار: سخن پایانی

– در پایان از پدر و مادرم و همه کسانی که کمکم کردند تا به این موفقیت برسم تشکر می‌کنم و همچنین از کسانی که مشوقم بودند به خصوص آقای یسلیانی، رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونشهر، سپاسگذاری می کنم.

  1. مارال گفت:

    موفق باشی نازنین جان . اخرش نفهمیدم شما تواضعی هستی یا توازهی . به هر حال باعث افتخار ما و فریدونشهر مایی. ازت سپاس گذاریم.

  2. ی گفت:

    سلام باعث افتخار همه فریدونشهر یهاست
    ولی مسئولین توجه کنند ورزشکاران ما خارج از شهر میدرخشند دلیلش عدم همایت ورزش در شهر خودمونه

  3. کرتولی گفت:

    سلام خداقوت سرکار خانم تواضعی.باعث افتخار فریدونشهری امیدوارم بتوانید در تیم ملی حضور پیدا کنی وافتخارات بیشتری به دست اوری.بانوی گرجی سفر عالیتان متعالی وانچه بهترین است نصیبتان.امیدوارم مسولین ودستندرکاران شهربیشتر به فکر ورزش چه بانوان وچه اقایان باشند.

  4. خانم توازهي بي صبرانه منتظر برافراشته شدن پرچم ميهن عزيزم ايران به دست شما در مسابقات جهاني هستم

  5. انصافا فریدونشهری ها چه زیبا می درخشند آفرین و هزاران درود بر سرکار خانم تواضعی .

  6. افرین نازنین خانم باعث افتخارهمه همشهریا وهمزبونات شدی

  7. سعیده گفت:

    پيروزي آن نيست كه هرگز زمين نخوري، آنست كه بعد از هر زمين خوردني برخيزي
    باعث افتخار فریدونشهری امیدوارم بتوانید در تیم ملی حضور پیدا کنی وافتخارات بیشتری به دست اوری.

  8. نویدجانی گفت:

    تبریک میگم نازنین خانم..خیلی خوشحال شدم.انشالا موفق تر باشی..پاینده باشی

  9. Omid Jani گفت:

    تبریک میگم

  10. فریدونشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیم خاص همیشه فرزندانی دلیر، قدرتمند، چالاک و شجاع را در دامان کوه های سر به فلک کشیده اش پرورش داده است. اما فرزندان فریدونشهر در مقابل این همه پتانسیل و توانمندی بالقوه همیشه شاهد بی تفاوتی و کم توجهی مرکز استان بوده اند. نمی دانم این نگاه بسته و تا نوک بینی که مسئولان ورزش استان دارند چه وقت اصلاح می شود.
    دختر گلم… هزار آفرین و مرحبا…* من و امثال من که در این صفحه به جای اینکه با نوشته های خود شما را تشویق کنیم و روحیه بدهیم ، گیر داده ایم به این مساله که شما فامیلت تواضعی است یا توازهی… انشاالله شاهد موفقیت های بیشترت باشیم…

    • با سلام همشهری غریب!!!خانم توازهی با پشتکار خودشان این هم مقام کسب کردن .وقتی این هم لوح قهرمانی کسب کردن من وشما اونجا نبودیم که بهش روحیه بدهیم.ما برایش ارزوی موفقیت می کنیم وامیدواریم که روی سکوی قهرمانی جهان ببینمش.دوست عزیزمان مارال فقط خواستن فامیل درستشان را بدانند.دوست گرامی شاید شما بخواهید به خودتان بی احترامی کنید حق ندارید دیگران را هم شریک کنید با این لحن صحبت کردن در یک سایت عمومی درست نیست ……التماس دعا

  11. دایی علی گفت:

    سلام بر دختر خواهرگلم امیدوارم که همیشه موفق پیروز باشی ، انشاءالله درجام جهانی ببینمت ، باعث افتخار ماهستی

  12. ط.م گفت:

    با سلام خدمت خانم توازهی عزیز . عزیزم ایشالا همیشه تو هرزمینه خصوصا ورزش موفق و پیروز و سربلند باشی .
    برای شما هایی که میاید و نظر میدین واقعا متاسفم که همیشه تو هر نظرخواهی اخرش خودتونو نشون میدین چرا باید اینقد کم لطف و کم ظرفیت باشین که تو نظر خواهی به نظر و نوشته های هم گیر بدین خواهشا کمی ظرفیت کمی جنبه وکمی فرهنگ داشته باشین از پونه زار هم تشکر میکنم

  13. با سلام نظر دهی یعنی دادن نظر خود در مورد موضوعی وتجزیه وتحلیل نظرهای دیگران درمورد ان .نظر همه عزیزان در این سایت همیشه قابل احترام بوده وهست.باید نظر ها خوانده شود روی انها بحث شود به بعضی ها کیر داده شود.همه خوانندگان این سایت پر جنبه باظرفیت و با فرهنگ هستن

  14. اوووووه ه ه
    چقد نظر!!!!
    خانم توازهي با قدرت بكارت ادامه بده همه اينا كه نظر دادن جز طرفدارا شما هستن.

  15. نازنین جان خیلی خوش حال شدم از اینکه به هدفی که می خواستی رسیدی ….انشا الله که همیشه موفق وپیروز باشی و همیشه باعث افتخار هم شهریات باشی …..

  16. نازنین جان آآآآآآآآآآآفرین ….خوشحالم از اینکه به هدفی که خوا ستی رسیدی و باعث افتخار هم شهریات شدی

  17. حسین قورچیانی گفت:

    با سلام :اول از هر چيزخسته نباشيد و خدا قوت گرم از طرف من خانواده ام به نايب قهرمان کشور نازنين توازهى.اميدوارم ک در تمام مراحل زندگى موفق وسربلند باشى. გაუმარჯოს ქართულ გოგოს

  18. اوا گفت:

    سلام عزیزم خوبی امیدوارم در تمام مراحل زندگی ات موفق باشی بای

  19. عرض سلام و خسته نباشی خدمت نایب قهرمان کشورنازنین توازهی عزیز….امیدوارم همیشه و در همه مراحل زندگی موفق و قهرمان باشی…خیلی خیلی سربلندمان کردی….
    გაუმარჯოს ქართულ გოგოს

  20. ناشناس گفت:

    خدا باتوست امروز آرزو دارم فاصله نباشد میان تو وتمام احساسها خوبت تو باشی وشادی ویک دنیا سلامتی و امضاء. خدا پای تمام آرزوهایت…تبریک ميگم عزیزم، عمه مهناز

  21. مهناز گفت:

    خدا باتوست امروز آرزو دارم فاصله نباشد میان تو وتمام احساسها خوبت تو باشی وشادی ویک دنیا سلامتی و امضاء. خدا پای تمام آرزوهایت…تبریک ميگم عزیزم، عمه مهناز

  22. نازنین توازهی گفت:

    سلام خیلی از همتون ممنونم

  23. مژده خودسیانی :سلام نازنین جان خسته نباشی انشااله مقام های بالاتری کسب کنی موفق باشی به وجودت افتخار میکنیم

  24. آفرین بر نازنین واحسنت به همه انسانهای قدر دان و متمدن

  25. سعید قورچیانی گفت:

    سلام خیلی خوشحال شدم.ایشالله که در تمام مراحل زندگی موفق باشی و به امید دیدنت تو مسابقات کشوری.

Go to TOP