از نوروز امسال قبض موبایلتان را مدیریت کنید+دانلود
به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مشرق، یکی از مشکلاتی که در ماههای اخیر مشترکان اپراتورهای همراه را آزرده خاطر کرده و موجب نارضایتی آنها شده است، مسئله مبالغ بالا و نامتعارف قبوض تلفن همراه است.
پس از پیگیرهای انجام شده توسط مشترکان، انها با صورت حسابی شامل مبالغ هنگفت ارزش افزوده و اینترنت مواجه شدند. در این زمینه گزارشات متعددی از خبرگزاریهای کشور در مورد علت و عدم پاسخ گویی شفاف مسئولین مرتبط منتشر شده است. برای جلوگیری از این شبهات میتوانید به کمک نرمافزارهای اختصاصی اپراتورهای مرتبط از لینکهای زیر، در هر لحظه از وضعیت بسته اینترنت، درج مبلغ ارزش افزوده، ریز مکالمات و چندین قابلیت دیگر بهره مند شوید.
برای دانلود نرمافرار همراه اول به این لینک مراجعه کنید
چگونه سرویس ارزش افزوده پیامکی خط خود را حذف کنیم؟
روش اول:
برای عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روشهای زیر اقدام کنند:
۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰
درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسالکننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان میتوانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.
در حال حاضر مشترکان ایرانسل پیامهای اطلاعرسانی خدمات و سرویسهای این اپراتور را دریافت میکنند که درصورت عدمتمایل به دریافت آن نیز میتوانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آنها لغو شود.
روش دوم:
در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی میشود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به ۸۲۸۲ اس ام اس کنید. به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید. همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامکها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامکهای تبلیغاتی خود را عنوان کنند.
البته موثرترین روش این است که بعد از اطلاع از وضعیت حساب خود توسط نرمافزارهای مرتبط، با اپراتور خود تماس تلفنی برقرار کرده و از او بخواهید کلیه پیامکهای تبلیغاتی ارزش افزوده شما را خذف نماید. شماره تماس مرکز پاسخ گویی همراه اول 9990 که باید توسط مالک خط و از همان شماره برقرار شود و برای ایرانسل هم 700 می باشد.
پیشنهاد می گردد هر از چندگاهی برای اطمینان از عدم فعال سازی خودکار این سرویسها و بررسی وضعیت خط خود از این اپلیکشنها استفاده کنید.