چاپ خبــر
دنیای دیجیتال؛

از ترفندهای جالب Gmail با خبر شوید

شما می توانید با فشردن «Shift + ?» از رازهای جیمیل سر دربیاورید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه ها همیشه فوت و فن خاص خودشان را دارد؛ جیمیل هم از این نکته مستثنی نیست، مسلما برای آن نیز میانبر های کلیدی نیز وجود دارند. حال در این گزارش همراه ما باشید تا به شما از رازهای جیمیل بگوییم که از آن هیچوقت خبر نداشتید.
همه می دانیم میانبرهای کیبورد چقدر می تواند سرعت گردش کار را در هر برنامه ای بالا ببرد و در عین حال، به شما اجازه می دهد که تمرکز و دقتتان هم بیشتر شود:
۱-shift+click
همان طور که در اکسپلورر کامپیوترتان با نگه داشتن کلید Shift می توانید چند فایل را به طور همزمان انتخاب کنید، در جیمیلتان هم می توانید با نگه داشتن کلید shift چندین ایمیل را یکجا انتخاب کنید.
۲ – shift +#
پاکسازی صندوق اطلاعاتتان (inbox) تان با پاک کردن شورتکاتی ایمیل هایتان می تواند سریع تر شود.
بهتر است یک دسته از آنها را با استفاده از کلید شیفت انتخاب کنید و سپس با استفاده از کلید میانبر shift +# همه آنها را پاک  کنید.
۳ – Shift +I
اگر استفاده از دکمه Mark as Read یا نشان دار کردن به عنوان خوانده شده را یک امکان صرفه جویی در زمان می دانید، پس این شرتکات مسلما به کارتان می آید! حتی از انتخاب و کلیک بر روی دکمه مذکور نیز سریع تر است!
۴- Shift + U
هرگاه پس از مطالعه یک نامه احساس کردید نیاز به دوباره خواندن آن هست می توانید آن را با فشردن این دکمه ها به Unread تبدیل نمایید.
۵- Shift + T
حتما برایتان پیش آمده که پس از خواندن یک ایمیل خواسته باشید آن را به انجام دادنی هایتان در Google Tasks اضافه کنید.
خب این هم از میانبر های کیبردی که در همه حال می تواند به کارمان بیاید. اگر احساس می کنید دکمه ها برایتان کار نمی کند، کافیست در Gmail به Settings > General > Keyboard Shortcuts رفته و از تیک Keyboard Shortcut مطمئن شوید.
از رازهای جالب Gmail با خبر شوید + آموزش
Go to TOP