چاپ خبــر

یک فلسطینی یکی از عوامل حمله انتحاری به سفارت ایران

هویت یکی از عوامل حمله انتحاری به سفارت ایران شناسایی شد/دادستان لبنان:او یک فلسطینی است

مقامات قضایی لبنان اعلام کردند که هویت یکی از عوامل حمله انتحاری مرگبار در نزدیکی ساختمان سفارت ایران در بیروت شناسایی شده است.

به گزارش دیلی‌استار، “صقر صقر” دادستان نظامی لبنان اظهار داشت: بمب‌گذاران انتحاری که اواسط این هفته به ساختمان سفارت ایران حمله کرده و دستکم 25 نفر را شهید کردند، به مدت یک شب در یک هتل گران‌ قیمت ساکن بودند. هویت یکی از این بمب‌گذاران شناسایی شده که فلسطینی است و تحقیقات برای شناسایی نفر دوم ادامه دارد. ماموران اداره اطلاعات ارتش دو کارت شناسایی لبنانی را مصادره کرده‌اند که هر دوی این کارت‌ها جعلی است.

این مقام قضایی لبنان همچنین گفت که هنوز در رابطه با این پرونده کسی دستگیر نشده است. صقر خاطر نشان کرد: تحقیقات بر روی شناسایی کسانی که پشتیبانی لجستیکی از طریق اسکان آنها در هتل و تهیه مواد منفجره برای بمب‌گذاران فراهم آورده‌اند متمرکز است.

بر اساس این گزارش، ارتش لبنان حکم بازداشتی برای یک نفر صادر و اعلام کرده که این مرد به اتهام جنایت نامشخص تحت تقیب است. اما شبکه المنار، تلویزیون وابسته به حزب‌الله گزارش داد که این مرد با بمب‌گذاری‌های روز سه شنبه در نزدیکی سفارت ایران مرتبط است.

روز سه شنبه انفجار دو بمب جداگانه در مقابل سفارت ایران در بیروت منجر به شهادت دستکم 25 نفر و زخمی شدن بیش از 150 نفر شد. یک گروه موسوم به ” گردان عبد‌الله عزام”  وابسته به القاعده مسئولیت این حملات تروریستی را به عهده گرفته است.

این اقدام تروریستی با محکومیت گروه‌‌ها و احزاب مختلف داخلی لبنان و کشورهای خارجی مواجه شده است.

Go to TOP