چاپ خبــر
جاذبه های گردشگری فریدونشهر؛

رودخانه فریدونشهر، جاذبه ساحلی در غرب استان اصفهان/تصاویر

سرچشمه زاینده رود در شهرستان فریدونشهر یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در مرکز کشور است که در بام ایران واقع شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، بخشی از مناظر زیبای کشور در اطراف رودخانه ها پدیدار می شوند و در مرکز کشور زاینده رود و سرشاخه های آن هستند که همواره توجه گردشگران را به خود جلب کرده اند.

چشمه سراب فریدونشهر

چشمه سراب فریدونشهر

اما یکی از سرشاخه های زاینده رود، آب هایی هستند که از چشمه های شهرستان فریدونشهر یعنی مرتفع ترین شهر کشور همچون چشمه سراب به سمت این رودخانه سرازیر می شوند و از طریق رودخانه پلاسجان به زاینده رود می پیوندند. بعد از حفر تونل چشمه لنگان حجم زیادی از روان آب ها و چشمه های فریدونشهر که تا پیش از آن به سمت رودخانه دز سرازیر بودند از طریق این تونل به  سمت زاینده رود هدایت شدند و آب غالب رودخانه پلاسجان را تشکیل دادند.

plasjan001_001

 

plasjan002_001

این رودخانه از خروجی تونل چشمه لنگان واقع در ورودی شهر فریدونشهر آغاز شده و بعد از عبور از تعدادی از روستاهای سه شهرستان فریدونشهر، فریدن و چادگان به آب های کوهرنگ و چشمه دیمه می پیوندد تا زاینده رود بزرگ را تشکیل دهد.

رفتینگ

 

رودخانه پلاسجان یا فریدونشهر علاوه بر داشتن آبی پاک و خنک، مناظر بسیار زیبا و سرسبزی در اطراف خود پدیدآورده است. این آب های خروشان همچنین مستعد انجام ورزش رفتینگ یا قایق سواری در آب های خروشان هستند.

 

برای بهره بردن از این سواحل و مناظر کافی است تنها 185 کیلومتر در مسیر غرب اصفهان رانندگی کنید و بعد از عبور از شهرهای نجف آباد، تیران، دامنه و داران از مسیر اصلی به سمت بام ایران منحرف شوید. در ورودی شهر فریدونشهر آبشار مصنوعی خروجی تونل چشمه لنگان حتما توجهتان را به خود جلب خواهد کرد؛ این جا آغاز مسیر است. مسیر رودخانه را به پیش گرفته و از زیبایی های آن استفاده کنید.

انتهای پیام/

  1. «أَمَّن جَعَلَ الْأَرْ‌ضَ قَرَ‌ارً‌ا وَجَعَلَ خِلَالَهَا أَنْهَارً‌ا وَجَعَلَ لَهَا رَ‌وَاسِیَ وَجَعَلَ بَیْنَ الْبَحْرَ‌یْنِ حَاجِزًا أَإِلَـهٌ مَّعَ اللَّـهِ بَلْ أَکْثَرُ‌هُمْ لَا یَعْلَمُونَ»
    ترجمه این آیه چنین است:
    «[آیا شریکانی که می پندارند، بهتر است] یا آن کس که زمین را قرارگاهی ساخت و در میان آن رودهایی پدید آورد و برای آن، کوه هایی استوار [مانند لنگر] قرار داد و میان دو دریا [ی شور و شیرین] مانعی قرار داد [تا مخلوط نشوند]؟ آیا با خداوند، معبودی [دیگر] است؟ [نه،] بلکه اکثر آنان نمی دانند»

    این آیه به برخی مظاهر طبیعت اشاره می کند که جلوه قدرت و حکمت الهی در آفرینش زمین و شرایط و امکانات زیستی آن است و می فرماید: خداوند زمین را برای شما آرام و مستقر ساخت تا مایه آسایش و آرامش شما باشد. اگر به زلزله ای که هر از گاهی در گوشه ای از زمین رخ می دهد و لرزش شدید آن موجب ویرانی و نابسامانی می شود، توجه کنیم، به این نکته پی می بریم که آرامش زمین، یکی از نعمت های بزرگ الهی برای ساکنان این کره خاکی است.
    وجود کوه ها و نهرها و دریاهای شور و شیرین، امکان حیات و زیست را در زمین برای بشر فراهم ساخته است. شاهد آن، ظهور تمدن های بزرگ بشری، در کنار نهرها و دشتهاست. چگونه مشرکان، بت های بی جان را شریک خدا در آفرینش یا تدبیر امور این عالم با عظمت می دانند؟ جز این نیست که آنها در این موضوع اندیشه نکرده و به حقیقت آن آگاه نشده اند.

  2. بنه کمری گفت:

    سلام
    جای تعجب است که چرا مدیریت در شهرستان آنقدر باید ضعیف باشدکه وقتی کاری مهمی مانند جاده سازی وهمین انتقال آب وغیره را انجام میدهند فقط یک منظور ه باشد .فقط منتظرند ازبالا دستور ی صادره شود وآنها اجرا کنند.
    اگرخروجی تونل چشمه لنگان تا به روخانه رابصورت پله پله مانند سرآب فریدونشهرمی زدندوسدی برای قایقرانی احداث می کردندواجازه ساخت پلاژ می دادندیک محیط خوبی برای جذب گردشگری ،محیط فرح بخشی برای مردم مان و معرف خوبی برای شهرستان خواهد بود.
    چرا نباید از این مواهب الهی بخوبی استفاده کرد؟

  3. سلام از بقيه جاهاي ديدني شهرستان كه آب خوبي دارند هم عكس و مطلب بگذاريد مثل سراب آبلت- سراب شاه بلاغ
    ممنون

Go to TOP