چاپ خبــر

فریدونشهر جزو سه نقطه زیست محیطی غنی باقی مانده و بکر در استان اصفهان است

مشاور پروژه حفاظت از تنوع زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی گفت: تنها چند نقطه زیست محیطی غنی و تا حدودی بکر برای استان اصفهان باقی مانده است.

به گزارش پونه زار به نقل ایرنا، علی زند مقدم روز پنجشنبه در سومین کارگروه محلی پروژه تنوع زیستی زاگرس مرکزی در سمیرم اظهار کرد: این نقاط شامل شهرستان های سمیرم، فریدن، فریدونشهر و بخشی از کوه های کرکس است.

وی با اشاره به بررسی تهدیدهای زیست محیطی و تنوع زیستی در کارگروه های محلی این پروژه افزود: اگر مسوولان و مردم به این چند نقطه باقی مانده توجه نداشته باشند همین لکه های غنی و بکر نیز در آستانه تخریب و آسیب جدی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مجموع اجرای طرح تنوع زیستی در سیمای زاگرس مرکزی دو و نیم میلیون هکتار از کل زاگرس را شامل می شود گفت: 103هزار هکتار از پایلوت تحقیقاتی این پروژه در شهرستان سمیرم با همکاری سازمان ملل مشخص شده است.

زند مقدم خاطر نشان کرد: مسوولان همه بخش ها باید برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اجازه ندهند افراد فرصت طلب و سودجو بیش از این به تخریب عمد یا غیر عمد این مناطق دامن بزنند.

مشاور پروژه حفاظت از تنوع زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی اضافه کرد: عشایر و دام های مازاد آنها همواره یک تهدید جدی برای طبیعت محسوب می شوند که باید برای بهره برداری اصولی و قانونی آنها از مراتع چاره جویی کرد.

کارشناس فنی پروژه حفاظت از تنوع زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی در استان اصفهان نیز گفت: دایر شدن مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان با وجود رشته کوه دنا و زاگرس در این شهرستان ضروری است.

ˈفرناز بزرگ نیاˈ افزود: راه اندازی موزه تنوع زیستی زاگرس نیز یکی از دستور کارهای این پروژه بین المللی است که با همکاری فرمانداری و سایر سازمان ها باید محقق شود.

Go to TOP