چاپ خبــر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان: آب اصفهان سالم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کیفیت آب آشامیدنی این کلانشهر مطابق با استانداردهای بهداشتی؛ و سالم است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا: طاهره چنگیز، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: آب اصفهان از نظر میزان آلودگی های میکروبی و مقدار نیترات موجود در آن در حد قابل قبول و مطابق با استانداردهای بهداشتی است.

وی نامطلوب شدن طعم و رنگ آب در برخی از نقاط اصفهان را به دلیل کاهش غلظت این مایع حیاتی دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه، حقابه را حق شرعی و قانونی این شهر و استان دانست و افزود: برداشت آب به طور غیر مجاز و مازاد در بالادست، غیر قانونی و غیر شرعی است.

فتح الله معین ابراز امیدواری کرد که با همکاری مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان این کلانشهر از بین برود.

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود با اشاره به بحران آب موجود در اصفهان، گفت: باید برای حل مشکل کم آبی اصفهان چاره ای اندیشیده شود و مسئولان مربوطه به طور جدی به این مساله ورود کنند.

علیرضا نصر اصفهانی افزود: باید برای رفع مشکل آب تعارف را کنار بگذاریم و این مساله حیاتی را در راس امور قرار دهیم.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر امروز خود گفت: شهرداری اصفهان در شرایطی که این شهر با مشکل کمبود آب مواجه است باید همه مسئولان مربوطه را برای مقابله با کم آبی و اجرای طرح های مناسب به خط کند.

کوروش خسروی افزود: مشکلات آب اصفهان فقط محدود به حوزه معاونت خدمات شهری نمی شود.

وی تاکید کرد: بحران آب ادامه خواهد داشت بنابراین همه باید برای حل این مشکل همکاری و حضور فعال داشته باشند.

پورمحمد شریعتی نیا ‘ دیگر عضو این شورا از احتمال خشک شدن سد زاینده رود تا مرداد امسال خبر داد و گفت: امروز باید به مشکل بحران آب رسیدگی کرد که فردا دیگر دیر است.
زاینده‌ رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران به طول 350 کیلومتر است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زرد کوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌ رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.

این رودخانه که علاوه بر جاذبه تفریحی و فرهنگی، همواره نقشی موثر در کشاورزی و اقتصاد منطقه بویژه شرق اصفهان و هستی تالاب گاوخونی داشته ، در دهه های اخیر به علت تغییرات اقلیمی، خشکسالی های متوالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت بی رویه به یک رودخانه فصلی تبدیل و در محل پایین دست در فصول گرم بویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

مدیر سد و نیروگاه زاینده رود هفته گذشته اعلام کرد: میزان ورودی آب این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

‘ محمود چیتیان ‘ افزود: ورودی سد زاینده رود در سال گذشته حدود 127 متر مکعب برثانیه بود که اکنون به 35.5 متر مکعب بر ثانیه کاهش یافته است و میزان خروجی آن نیز 12 متر مکعب بر ثانیه برآورد می شود.

وی میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود را 156 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: پارسال در چنین روزهایی، ذخیره آب سد زاینده رود 340 میلیون متر مکعب بود.

*** تخت های بیمارستانی اصفهان برای این شهر کافی نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه گفت: تعداد تخت های بیمارستانی اصفهان با توجه به جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری آن، مناسب نیست.

دکتر ‘ علیرضا یوسفی ‘ افزود: 6هزار و 700 تخت بستری فعال در اصفهان وجود دارد که به نسبت کل جمعیت اصفهان به معنی شاخص سه دهم برای هر یک هزار نفر است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که شاخص استاندارد تخت بیمارستانی براساس سطح بندی سال ٩٤به ازای هر هزار نفر جمعیت 2.6 است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بیمارستان های اصفهان از نظر کیفیت در حد قابل قبول نیستند و در 30 سال گذشته بیمارستان جدیدی در این شهر ساخته نشده است.

وی اضافه کرد: بیشتر بیمارستان های اصفهان فرسوده است و نبود فضای کافی و مناسب پارکینگ مزید بر دیگر مشکلات خدمات درمانی این شهر شده است.
یوسفی گفت: فقدان پرونده های الکترونیک و نظام ارجاع، پاشنه آشیل حوزه درمان اصفهان است.
وی تصریح کرد: پکیج های بیمارستانی ( شامل پسماندها) باید شناسنامه دار شود.

انتهای پیام /ع ت 

Go to TOP