چاپ خبــر
باشگاه خبرنگاران پویا

شناسایی منابع آبی بدون شریک راهگشای مشکل آبی اصفهان است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شناسایی منابع آبی بدون شریک که تنها بهره‌بردار آن صنعت آبفا باشد راهگشای مشکل آبی در اصفهان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز؛ حمیدرضا جانباز در جمع مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ اظهار کرد: شناسایی منابع آبی بدون شریک که تنها بهره‌بردار آن صنعت آبفا باشد راهگشای مشکل آبی در اصفهان است.

وی با بیان اینکه باید تمام نقطه نظرات به سمتی برود که مجاب شوند تامین منابع آب شرب مهمترین اولویت است، افزود: باید مردم حس کنند که تمام تلاش‌ها در جهت تامین آب شرب است و این اطمینان به مردم داده شود که تامین آب شرب یکی از اولویت‌های حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تبیین نظام بهره‌برداری نوین از منابع آبی را بسیار موثر در شرایط خشکسالی برشمرد و خاطرنشان کرد: در شرایط خشکسالی که چگونگی مدیریت هر قطره آب بسیار مهم قلمداد می‌شود باید نظام بهره‌برداری نوین و ماندگار از منابع آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی خطاب به مدیران طرح آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: هم اکنون که افتخار سقایی را دارید با انگیزه، شاداب و با تدبیر تمام تلاش‌ها را معطوف به ارائه راهکارهای تامین پایدار آب شرب مردم کنید، این در حالی است که من به نیروی انسانی توانمند و تعهد در صنعت آبفا استان اصفهان واقف هستم.

جانباز برداشت بی‌رویه آب در بالا دست را یکی از معضلات تامین آب شرب در اصفهان دانست و تصریح کرد: برداشت‌های بدون کنترل آب در بالا دست یکی از مهمترین معضلات تامین آب شرب در اصفهان است اما با این وجود باید با حفر چاه‌ها و شناسایی منابع جایگزین کمبود آب طرح را جبران کرد.

در ادامه این نشست معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: استان اصفهان 5 سال متوالی است که در مرحله تنش آبی قرار دارد که امسال این تنش تشدید یافته است.

پاکروح افزود: باید با حفر و تجهیز چاه‌ها اجاره کردن و در اختیار گرفتن منابع آبی دیگر در اصفهان مانند، منابع آبی شهرداری و کشاورزی سعی در صدد تامین منابع جدید آب شرب باشید تا بتوان بر بحران آب که در پیش دارید غلبه کنید.

وی افزود: در حال حاضر گذر از بحران کم آبی فقط مختص نیمه نخست سال نیست چرا که در فصل پاییز هم شرایط تامین آب شرب در اصفهان دارای چشم‌انداز مطلوبی نیست اما باید تلاش شود تبعات چالش کم آبی را به حداقل رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت: تمام کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تمام تلاش با انگیزه کافی و با نشاط کامل درصدد کاهش تبعات بحران کم آبی در اصفهان هستند.

هاشم امینی افزود: برای چگونگی تامین آب شرب مردم در فصل تابستان جلسات متعددی از سال گذشته تاکنون به صورت پی درپی در دستور کار قرار گرفت و با تدابیر مختلف همانند زون بندی شبکه، توزیع لوازم کاهنده و اقدامات فرهنگی به دنبال تامین پایدار آب شرب مردم هستیم.

انتهای پیام/ ع ت

Go to TOP