چاپ خبــر
شام خداحافظی جواهری با خبرنگاران؛

مردانه پای ورزش اصفهان ایستادم/ دست منفعت طلبان را از ورزش قطع کردم

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با وجود سنگ اندازی برخی افراد و نیش هایی که خوردم اما مردانه پای ورزش اصفهان ایستادم و دست عده ای منفعت طلب را قطع کردم.

به گزارش پونه زار به نقل از خبرنگار صاحب نیوز؛ یک روز پس از رسانه ای شدن خبر کنار رفتن محمدرضا محمد جواهری از مدیر کلی ورزش و جوانان استان اصفهان، وی آخرین نشست خبری خود را برگزار کرد که برخلاف دفعات سابق، در سرای ورزشکاران برگزار نشده و اصحاب رسانه در دفتر کار مدیر کل سابق حضور پیدا کردند.

وی در مورد استعفایش گفت: در ۱۸ ماهی که در اصفهان مسئولیت ورزش را برعهده داشتم، خانواده‌ام بسیار اذیت شدند و در نهایت به دلیل مشکلات خانوادگی ناچار شدم استعفایم را به وزیر ورزش و جوانان ارائه کنم.

جواهری با بیان اینکه با کارش و با مسئولان مشکلی نداشته است، تصریح کرد: شایعاتی در مورد برکناری من در روزهای اخیر مطرح شده اما من از زمانی که وارد اصفهان شدم، درخواست کردم مرا وارد حاشیه نکنید که متاسفانه در متن حاشیه قرار گرفتم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه ورزش استان اصفهان همواره از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار بوده، گفت: طی دو سال اخیر نیز با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌های مالی توانست موقعیت خود را در رشته‌های مختلف حفظ کند. کمبودها و کاستی‌ها از یک طرف و نبود برنامه مدون و شیطنت برخی افراد دست به دست هم داد تا نتوانیم آن طوری که انتظار داشتیم اهداف و برنامه‌های خود را در ورزش اصفهان پی ببریم.

جواهری تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار را از یکی از نقاط قوت کاری خود برشمرد و گفت: استان اصفهان از لحاظ سرانه فضاهای ورزشی رتبه ۲۶ کشوری را در اختیار دارد و برای جبران محدودیت‌های موجود، تصمیم گرفتیم از فرصت مغتنم خیران استفاده کنیم. پس از تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار، ۲۸۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان در اختیار مجمع قرار گرفت که از این تعدادبا صرف بودجه ۱۴ میلیاردی ۱۳ پروژه ورزشی مراحل تکمیل را پششت سر گذاشته و ش پروژه آماده۸ بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه ورزش اصفهان پیش از این برنامه نداشت و باری به هر جهت حرکت می‌کرد، گفت: سند آمایش ورزش استان اصفهان برای نخستین بار در سطح کشورتدوین شد تا برای برنامه‌ریزی‌های کلان از وضعیت زیر ساختی و سخت افزاری، تعداد مربیان و ورزشکاران و امکانات اطلاع کامل در دست باشد.

چه کسی بدون پول کاری کرده است؟!
جواهری بخشی از صحبت‌هایش را به ورزشگاه نقش جهان اختصاص داد و با انتقاد از برخی صحبت‌های انجام شده در مورد ورزشگاه نقش جهان گفت: چه کسی توانسته در این استان بدون پول کاری را انجام بدهد که من نفر دوم باشیم.

به گفته جواهری اداره ورزش بهره‌ور ورزشگاه نقش جهان است و وی به درخواست خودش به عملیات تکمیل این ورزشگاه ورود پیدا کرده است زیرا با درک دغدغه اصفهانی‌ها برای احداث و تکمیل ورزشگاه نقش جهان، در طول ۱۸ ماه گذشته هر هفته در محل ورزشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به بازدید دکتر احمدی نژاد از ورزشگاه نقش جهان بیان کرد: به دلیل حساسیت موجود ورزشگاه نقش جهان در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت و مدت بهره‌برداری از دو سال به ۸ ماه کاهش پیدا کرد و باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه صد در صد بودجه به این پروژه اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: ۱۲ میلیارد بودجه وزارت خانه به پروژه تخصیص یافت اما از ۱۵ میلیارد دلاری که قرار بود از محل پروژه‌های مهر ماندگار تزریق شود، اعتباری تامین نشد.

جواهری با اشاره به پیشنهاد احمدی نژاد برای فروش ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه و مخالفت مجلس با این طرح خاطر نشان کرد: پیش از اینکه فروش نقش جهان منتفی شود، فولاد مبارکه سه میلیارد به این پروژه کمک کرد و در ادامه نیز قرارداد ۱۰ ساله‌ای با این شرکت منعقد شده و قرار بود شرکت فولاد مبارکه ۱۰ میلیارد بابت اجاره بدهد که تاکنون هفت میلیارد آن به پروژه تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۲ میلیارد در ورزشگاه نقش جهان هزینه شده است، تاکید کرد: در حال حاضر این ورزشگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر انصاف داشته باشیم، من باید چه کار می‌کردم که انجام ندادم.

به گفته جواهری بر طبق برآورد فعلی برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان ۲۵ میلیارد دیگر بودجه لازم است اما با تزریق بودجه ۱۴ میلیادری فاز نخست آماده شده و می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

جواهری در این نشست خبر ناخوشایندی برای ورزش اصفهان اعلام کرد و گفت: از سال ۸۴ تاکنون معارضان نقش جهان ۱۰ میلیارد از حساب اداره ورزش و جوانان استان اصفهان برداشت کرده‌اند و با حکم قضایی تا خرداد ماه سال آینده ۱۴ میلیارد تومان دیگر نیز برداشت می‌کنند.

Go to TOP